Nove objave na vaš mail!
Vsak nov zapis, vam lahko pošljem po elektronski pošti. Prijavite se tukaj:
Poglejte kaj sem zapisal, natanko pred letom dni:
Oglejte si tudi
Kazalo
- 21-dnevna šola prodaje
- Kaj bi lahko rešilo Janeza Vajkarda Valvasorja pred bankrotom?
- Imate svoj krizni priročnik?
- Kaj pravijo številke?
- Vsak upor proti vladarju Covidu XIX. je nesmiseln
- "nič se ni dalo narediti"
- Zgodba o zašitih nosovih
- Kitajska metoda pranja možganov
- Oglas za traktor
- Če je enostavno kupiti, boste prodali več
- Gradili desetletja, odšlo čez noč …
- Najboljši prodajni stavek vseh časov
- Ali je sedaj pravi čas za prodajo?
- Zadeva: Sklop webinarjev za vas in vaše podjetje
- 20 lepotic se je preizkusilo v prodaji ...
- You Did What?
- Kako med 4% najboljših prodajalcev?
- Častim za rojstni dan!
- Celoletni trening in mentorski program - marketing, prodaja
- Castle Escape - igra pobega na gradu Kostel
- Na kakšni postelji je spal ruski car?
- Marketinška rehabilitacija na morju
- Firma Boss - poučna podjetniška aplikacija
- Another drink?
- Niso plačevali davkov
- Pokvarjen mikser
- Magnifico ima jajca
- Prevaranti
- V Ljubljano prihaja "malinovec", ga bova šla poslušat?
- Marketinška formula za povečanje prodaje
Tag
Aleš Lisac, Marketing, Direktni marketing, Trženje, Neposredno trženje, Retorika, Retorik, Javno nastopanje, Šola retorike, Prodaja, Povečanje prodaje, Zaslužek, Povečanje zaslužka, Oglaševanje, Guru, Coaching, Seminarji, Knjigarna, Dobre knjige, Svetovanje, Consulting,
- << nazaj Govorica telesa
-
RetorikaKomentarji: 11 17.07.2009
V praktično vseh knjigah, ki govorijo o komuniciranju, retoriki in javnem nastopanju, avtorji omenjajo naslednjo statistiko:
7% besede
38% ton glasu
55% govorica telesaTorej naj bi le 7% sporočila prenesli z besedami, ki jih izgovorimo, 38% sporočila naj bi prenesli s tonom glasu, za kar 55% sporočila pa naj bi poskrbela govorica telesa.
Vsekakor je govorica telesa pomemben dejavnik. Poglejte spodnjo fotografijo. Na fotografiji je avtor tega zapisa, potem ko je na mreži izvedel teniški udarec.
Kaj mislite, sem zadel in dobil točko ali ne? Čeprav je fotografija statična, vam je verjetno uspelo ugotoviti, da sem točko dobil. Izraz na obrazu, drža telesa … Morda še sami ne veste, kako ste ugotovili, dejstvo pa je, da ste ugotovili.
Vendar moramo biti pri prebiranju takšnih in drugačnih statistik vedno previdni. Zgornje statistike so po mojem mnenju izmišljene. Ne veljajo. Gre za napako.
Gre za približno takšno napako, kot jo je naredil znanstvenik, ki je prvi izmeril vsebnost železa v špinači. Zmotil se je in špinačo proglasil za polno železa. Zato je od takrat naprej tudi mornar Popaj jedel špinačo, da bi otrokom pokazal, kako zelo zdrava je. In starši so nas silili s špinačo, ker so bili prepričani, da vsebuje veliko železa.
V resnici se je znanstvenik pri izračunu zmotil in špinači pripisal 10-krat previsoko vsebnost železa.
Tudi statistika, ki pravi, da je le 7% uspeha javnega nastopa odvisnih od tega, kaj povemo, torej od besed, je seveda napačna.
To trdim na podlagi dvajsetletnih izkušenj, po več kot 1000 javnih nastopih, govorih, seminarjih, ki sem jih do sedaj opravil. To trdim po tem, ko sem govoril že več kot 40.000 ljudem.
Govorica telesa je pomembna, barva glasu tudi. Oboje je zelo pomembno predvsem na začetku, ko naredimo na občinstvo prvi vtis.
Kako pomemben pa je posamezen element, je odvisno od mnogih dejavnikov. Od dolžine nastopa, od cilja nastopa, od sestave občinstva, od tega, ali gre za motivacijski nastop ali za znanstveno razlago pomembnega eksperimenta, od tega, ali pred tem občinstvom nastopate prvič ali desetič, od tega, kdo in kako vas najavi, od …
Za sedaj si zapomnite samo, da je vse troje – besede, barva glasu, govorica telesa, pomembno. Biti mora usklajeno, če želimo na koncu doseči cilj. Vsak profesionalec, vsak dober retorik pa ve, da je njegov cilj na koncu prodati. Prodati mora sebe, svoj izdelek, poslovno priložnost …
Za profesionalce, za tiste, ki pogosto nastopajo v javnosti, za tiste, ki prodajajo, smo pripravili Šolo retorike za profesionalce. Šola retorike za profesionalce je primerna za vse, ki veste, da se vam zaradi slabe prezentacije ne splača izgubiti naslednjega posla in ga podariti konkurenci.
Prodajanje z odra – javno nastopanje je medij kot vsak drug. Zelo močan medij, ker je govorec v neposrednem stiku z občinstvom. Res škoda, da mnogi, namesto da bi z odličnim javnim nastopom dosegli cilj, svoj položaj z nastopom samo poslabšajo. Škoda predvsem zato, ker se veščine javnega nastopanja lahko nauči prav vsak.
Komentarji:
- Stran
- 1
- 2
- Stran
- 1
- 2
se strinjam. Tole seciranje na procente je podobno temu, da kakovost svojega zdravja ocenjujemo po organih telesa, še bolje, po teži le teh v organizmu (da je naprimer kvazi-objektivno). Ampak kaj, ko okvara skoraj kateregakoli vitalnega organa pomeni veliko večjo škodo, kot znaša sam delež organa.
Bistveno pri tem je to, da se v načinu razmišljanja prepogosto vedemo premalo celostno.
Tako tudi pri javnem nastopanju velja, da na koncu šteje vse. Res vse. Šele po tem, pa na to lahko različni opazovalci na to obesijo svojo presojo. Običajen gledalec/poslušalec že s preprostim "všeč mi je" pove, koliko so bili vsi ti silni procenti vredni.
Da bi izrečene besede pomenile tako malo, enostavno ne more biti res.
Recite po 15-ih letih zveze partnerju: Ločil se bom. Vse njegove misli, reakcije, se bodo vrtele okoli izrečenega, pa naj je izraz osebe, ki je to povedala podpiral izrečeno, ali pa je bil v popolnem nasprotju z izrečenim stavkom.
Možnost, da se partnerja poznata tako dobro, da drugi ve, da je izrečeno vsekakor šala, tu pustimo ob strani. .)
V TV dnevniku generalni direktor Audia najavi: Samo jutri bomo prodajali Audije 40% ceneje. Ljudje si bodo zapomnili le tistih (izrečenih) 40 odstotkov, kar znese pri avtu recimo od 4000 pa do recimo 30.000 evrov. In naslednji dan leteli po nov Audi (če bodo zbrali denar). Gestikulacija, izraz na obrazu in ostalo so tu POPOLNOMA nepomembni...
Torej, če je izrečena informacija močna, razdiralna, nenavadna, ekskluzivna, če je oseba, ki govori, kredibilna, ni vse ostalo skoraj nič pomembno, vredno in nikakor ne deluje s 70% procenti...
V zgornjih, sicer res malo bolj posebnih primerih je beseda povedala mnogo več, kot tisoč slik...
Pa še to.
Z devalvacijo fotografije (kartice,ki na digitalcih sprejmejo po 1000 do 10.000 fotografij) je slika absolutno veliko izgubila na veljavi. Najmanj kakih 30%... Kajti (skoraj) nič več ljudi ne šokira.
Mogoče le še kakšna denarna kazen v višini 8800 evrov, pa še ta ne vse...
To je mogoče tudi obrazložiti.
Ker pa večina avtorjev le prepisuje iz drugih knjig, je pogosto mogoče zaslediti napačne informacije in interpretacije (znanstvenih) raziskav, kar skoraj vedno pripelje do posplošitve.
www.vzgoja.si
One day ...
Na NLP treningih se te statistike poslužujemo le v kontekstu skladnosti verbalne in neverbalne govorice.
Ljudje dajemo pri sprejemanju informacij večji pomen gestikulaciji in glasovni intonaciji, kot besedam samim (vsebini). Ste npr. že slišali koga reči: "Nisem jezen!", a tega niste verjeli. Glas te osebe in telesna govorica sta bila neskladna z besedami.
Če izrečenega ne podpirata ustrezen glas in telesna govorica, ne prodate niti audijev s 40% popustom, kot piše nekdo zgoraj.
Zakaj?
Ker lahko to informacijo dopolnite z gestami in glasom, ki jih poslušalci razumejo:
- žaljivo
- poniževalno
- samovšečno
- vsiljivo
- amatersko
- …
Lp. Marjan