Nove objave na vaš mail!

Vsak nov zapis, vam lahko pošljem po elektronski pošti. Prijavite se tukaj:

Poglejte kaj sem zapisal, natanko pred letom dni:

Imate svoj krizni priročnik?
Kaj boste naredili, ko pride kriza? Ni vprašanje, ali bo tudi v vaše podjetje prišla kriza. Vprašanje je, kdaj in kakšne vrste bo naslednja kriza. In ...

Iz dnevnika marketinškega guruja 1. del

90_b_iz_dnevnika_guruja1.jpg

V knjigi boste našli 97 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje. Vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Če vas zanima marketing, če želite uspeti v poslu, potem je ta knjiga za vas.

Iz dnevnika marketinškega guruja 2. del

88_b_iz_dnevnika_guruja2.jpg

V knjigi boste našli 93 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Marketing, direktni marketing, prodaja, retorika, dobičkonosne ideje. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse.
 

Iz dnevnika marketinškega guruja 3. del

89_b_iz_dnevnika_guruja3.jpg

V knjigi boste našli 105 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Marketing, direktni marketing, dobičkonosne marketinške ideje za vsak posel.

Tag

Aleš Lisac, Marketing, Direktni marketing, Trženje, Neposredno trženje, Retorika, Retorik, Javno nastopanje, Šola retorike, Prodaja, Povečanje prodaje, Zaslužek, Povečanje zaslužka, Oglaševanje, Guru, Coaching, Seminarji, Knjigarna, Dobre knjige, Svetovanje, Consulting,

Недорогое постельное белье в Киеве

<< nazaj Govorica telesa
Retorika
Komentarji:   11 17.07.2009

V praktično vseh knjigah, ki govorijo o komuniciranju, retoriki in javnem nastopanju, avtorji omenjajo naslednjo statistiko:

7% besede
38% ton glasu
55% govorica telesa

Torej naj bi le 7% sporočila prenesli z besedami, ki jih izgovorimo, 38% sporočila naj bi prenesli s tonom glasu, za kar 55% sporočila pa naj bi poskrbela govorica telesa.

Vsekakor je govorica telesa pomemben dejavnik. Poglejte spodnjo fotografijo. Na fotografiji je avtor tega zapisa, potem ko je na mreži izvedel teniški udarec.

alestenis1

Kaj mislite, sem zadel in dobil točko ali ne? Čeprav je fotografija statična, vam je verjetno uspelo ugotoviti, da sem točko dobil. Izraz na obrazu, drža telesa … Morda še sami ne veste, kako ste ugotovili, dejstvo pa je, da ste ugotovili.

Vendar moramo biti pri prebiranju takšnih in drugačnih statistik vedno previdni. Zgornje statistike so po mojem mnenju izmišljene. Ne veljajo. Gre za napako.


Gre za približno takšno napako, kot jo je naredil znanstvenik, ki je prvi izmeril vsebnost železa v špinači. Zmotil se je in špinačo proglasil za polno železa. Zato je od takrat naprej tudi mornar Popaj jedel špinačo, da bi otrokom pokazal, kako zelo zdrava je. In starši so nas silili s špinačo, ker so bili prepričani, da vsebuje veliko železa.

V resnici se je znanstvenik pri izračunu zmotil in špinači pripisal 10-krat previsoko vsebnost železa.

Tudi statistika, ki pravi, da je le 7% uspeha javnega nastopa odvisnih od tega, kaj povemo, torej od besed, je seveda napačna.

To trdim na podlagi dvajsetletnih izkušenj, po več kot 1000 javnih nastopih, govorih, seminarjih, ki sem jih do sedaj opravil. To trdim po tem, ko sem govoril že več kot 40.000 ljudem.

Govorica telesa je pomembna, barva glasu tudi. Oboje je zelo pomembno predvsem na začetku, ko naredimo na občinstvo prvi vtis.

Kako pomemben pa je posamezen element, je odvisno od mnogih dejavnikov. Od dolžine nastopa, od cilja nastopa, od sestave občinstva, od tega, ali gre za motivacijski nastop ali za znanstveno razlago pomembnega eksperimenta, od tega, ali pred tem občinstvom nastopate prvič ali desetič, od tega, kdo in kako vas najavi, od …

Za sedaj si zapomnite samo, da je vse troje – besede, barva glasu, govorica telesa, pomembno. Biti mora usklajeno, če želimo na koncu doseči cilj. Vsak profesionalec, vsak dober retorik pa ve, da je njegov cilj na koncu prodati. Prodati mora sebe, svoj izdelek, poslovno priložnost …

Za profesionalce, za tiste, ki pogosto nastopajo v javnosti, za tiste, ki prodajajo, smo pripravili Šolo retorike za profesionalce. Šola retorike za profesionalce je primerna za vse, ki veste, da se vam zaradi slabe prezentacije ne splača izgubiti naslednjega posla in ga podariti konkurenci.

Prodajanje z odra – javno nastopanje je medij kot vsak drug. Zelo močan medij, ker je govorec v neposrednem stiku z občinstvom. Res škoda, da mnogi, namesto da bi z odličnim javnim nastopom dosegli cilj, svoj položaj z nastopom samo poslabšajo. Škoda predvsem zato, ker se veščine javnega nastopanja lahko nauči prav vsak.

Komentarji:

  • Stran
  • 1
  • 2
  •   
17.07.2009 @ 12:54 Aleš Lisac
100% pa drži, da je začetek vsakega nastopa izjemno pomemben. Saj veste, dobra serva lahko pomeni že kar dobljeno točko. AS!
17.07.2009 @ 13:00 Aleš Lisac
Ker slika pove več, kot 989 besed ... Začetek je pomemben, prvi vtis je pomemben, serva je pomembna! :)
17.07.2009 @ 15:02 Gregor Cuzak
Aleš,
se strinjam. Tole seciranje na procente je podobno temu, da kakovost svojega zdravja ocenjujemo po organih telesa, še bolje, po teži le teh v organizmu (da je naprimer kvazi-objektivno). Ampak kaj, ko okvara skoraj kateregakoli vitalnega organa pomeni veliko večjo škodo, kot znaša sam delež organa.

Bistveno pri tem je to, da se v načinu razmišljanja prepogosto vedemo premalo celostno.

Tako tudi pri javnem nastopanju velja, da na koncu šteje vse. Res vse. Šele po tem, pa na to lahko različni opazovalci na to obesijo svojo presojo. Običajen gledalec/poslušalec že s preprostim "všeč mi je" pove, koliko so bili vsi ti silni procenti vredni.
20.07.2009 @ 18:14 sivolasi
V te, tolikokrat omenjene procente enostavno ne verjamem.
Da bi izrečene besede pomenile tako malo, enostavno ne more biti res.

Recite po 15-ih letih zveze partnerju: Ločil se bom. Vse njegove misli, reakcije, se bodo vrtele okoli izrečenega, pa naj je izraz osebe, ki je to povedala podpiral izrečeno, ali pa je bil v popolnem nasprotju z izrečenim stavkom.
Možnost, da se partnerja poznata tako dobro, da drugi ve, da je izrečeno vsekakor šala, tu pustimo ob strani. .)

V TV dnevniku generalni direktor Audia najavi: Samo jutri bomo prodajali Audije 40% ceneje. Ljudje si bodo zapomnili le tistih (izrečenih) 40 odstotkov, kar znese pri avtu recimo od 4000 pa do recimo 30.000 evrov. In naslednji dan leteli po nov Audi (če bodo zbrali denar). Gestikulacija, izraz na obrazu in ostalo so tu POPOLNOMA nepomembni...

Torej, če je izrečena informacija močna, razdiralna, nenavadna, ekskluzivna, če je oseba, ki govori, kredibilna, ni vse ostalo skoraj nič pomembno, vredno in nikakor ne deluje s 70% procenti...

V zgornjih, sicer res malo bolj posebnih primerih je beseda povedala mnogo več, kot tisoč slik...

Pa še to.
Z devalvacijo fotografije (kartice,ki na digitalcih sprejmejo po 1000 do 10.000 fotografij) je slika absolutno veliko izgubila na veljavi. Najmanj kakih 30%... Kajti (skoraj) nič več ljudi ne šokira.

Mogoče le še kakšna denarna kazen v višini 8800 evrov, pa še ta ne vse...
22.07.2009 @ 09:00 martin plesničar
Omenjena statistika velja samo pri izražanju neskladnih sporočil. Če mojih besed ne "podpirata" glas in govorica telesa, bo poslušalec prej zaupal slednjima.

To je mogoče tudi obrazložiti.

Ker pa večina avtorjev le prepisuje iz drugih knjig, je pogosto mogoče zaslediti napačne informacije in interpretacije (znanstvenih) raziskav, kar skoraj vedno pripelje do posplošitve.

www.vzgoja.si
22.07.2009 @ 23:55 Retorika Retorik
O retoriki, o tem kako biti dober retorik pišem tudi na www.retorika-lisac.si
05.08.2009 @ 19:59 Urša
No, fino, ker jutri po daljšem času spet predavam, se bom kar vrgla v pregled tem tvoje retorike .... da osvežim znanje in da bodo zadeve jutri tekle gladko ...
08.08.2009 @ 11:35 Robert
I had no idea that You play tenis...
08.08.2009 @ 22:06 Aleš Lisac
Robert, do you play? :)
One day ...
11.08.2009 @ 23:06 Marjan
Ta statistika se nanaša le na neposredno osebno komuniciranje. Z enim sogovornikom ali z več poslušalci.

Na NLP treningih se te statistike poslužujemo le v kontekstu skladnosti verbalne in neverbalne govorice.

Ljudje dajemo pri sprejemanju informacij večji pomen gestikulaciji in glasovni intonaciji, kot besedam samim (vsebini). Ste npr. že slišali koga reči: "Nisem jezen!", a tega niste verjeli. Glas te osebe in telesna govorica sta bila neskladna z besedami.

Če izrečenega ne podpirata ustrezen glas in telesna govorica, ne prodate niti audijev s 40% popustom, kot piše nekdo zgoraj.

Zakaj?

Ker lahko to informacijo dopolnite z gestami in glasom, ki jih poslušalci razumejo:

- žaljivo
- poniževalno
- samovšečno
- vsiljivo
- amatersko
- …

Lp. Marjan
  • Stran
  • 1
  • 2
  •   
na vrh