Nove objave na vaš mail!

Vsak nov zapis, vam lahko pošljem po elektronski pošti. Prijavite se tukaj:

Poglejte kaj sem zapisal, natanko pred letom dni:

Pogovor s prodajalcem rekorderjem
Včeraj sem se pogovarjal s prodajalcem, ki je v svoji panogi v Sloveniji prodal največ. Osebno je v 9 mesecih obiskal in prodal 760 strankam! Kako mu je to ...

Iz dnevnika marketinškega guruja 1. del

90_b_iz_dnevnika_guruja1.jpg

V knjigi boste našli 97 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje. Vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Če vas zanima marketing, če želite uspeti v poslu, potem je ta knjiga za vas.

Iz dnevnika marketinškega guruja 2. del

88_b_iz_dnevnika_guruja2.jpg

V knjigi boste našli 93 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Marketing, direktni marketing, prodaja, retorika, dobičkonosne ideje. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse.
 

Iz dnevnika marketinškega guruja 3. del

89_b_iz_dnevnika_guruja3.jpg

V knjigi boste našli 105 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Marketing, direktni marketing, dobičkonosne marketinške ideje za vsak posel.

Tag

Aleš Lisac, Marketing, Direktni marketing, Trženje, Neposredno trženje, Retorika, Retorik, Javno nastopanje, Šola retorike, Prodaja, Povečanje prodaje, Zaslužek, Povečanje zaslužka, Oglaševanje, Guru, Coaching, Seminarji, Knjigarna, Dobre knjige, Svetovanje, Consulting,

<< nazaj Kreativci
Marketing
Komentarji:   4 26.06.2007
Ko marketinška agencija pripravi predlog oglasa, ga seveda najprej predstavi naročniku. Predstavitev traja dobre pol ure, lahko tudi več. V resnici pa ne gre za predstavitev oglasa, temveč za prodajo ideje, prodajo kreativne rešitve naročniku.

Kreativni direktor najprej pove nekaj besed, pove, od kod ideja in zakaj je ta ideja dobra. Nato pokaže rešitev in jo komentira. Pojasni vsako podrobnost na oglasu, pojasni, da gre res za odlično rešitev. Nato nastopi tišina. Čaka se na komentar stranke. Če je stranki oglas všeč, je zadeva zaključena. Prodano. Oglas se bo začel vrteti v izbranih medijih.

Ta zgodbica, ki se ponavlja iz dneva v dan, ima eno napako. Agencije prodajajo stranki – direktorju podjetja ali marketinškemu direktorju. Direktor seveda ni nujno tudi stranka, ki te izdelke kupuje, ni nujno ciljna skupina. To je prva napaka. O oglasu sodi nekdo, ki ni kupec.

Druga napaka je v spremnem tekstu. Ko agencija predstavi tekst naročniku, je poleg oglasa še 45 minut spremnega teksta, pojasnjevanja kreativnega direktorja, zakaj je ta oglas dober. Potencialni kupec seveda nikoli ne sliši zgodbice, ki jo pripoveduje kreativni direktor naročniku.

Kako jaz kupujem kreativne rešitve agencij?

Preprosto. Ko prinesejo oglas, jim rečem, naj ga pustijo na moji mizi. Nato oglas v miru brez komentarjev pogledam. Potem oglas pokažem še desetim, petnajstim potencialnim strankam. Brez komentarja, samo pokažem in jih potem vprašam, kaj so videle. Če vedo, za kateri izdelek gre, če vedo, zakaj se ga splača kupiti, če celo vprašajo, ali je vse to res in ali bo zadeva res naprodaj tako ugodno, potem sem na pravi poti.

Seveda kreativci iz agencij ne marajo mojega načina dela. Ampak moj odgovor je zelo enostaven. Jaz bom poslušal vašo zgodbo o tem, zakaj je oglas dober, samo če jo boste povedali tudi ostalim 90.000 potencialnim strankam. Če pa vas v teh 90.000 primerih ne bo zraven, potem ni nujno niti, da zgodbo o tem, kaj oglas predstavlja, slišim jaz.

A kako jaz predstavim svoje kreativne rešitve naročnikom? Res je, tudi jaz občasno nastopam v vlogi kreativca. Pokažem, kaj sem napisal in potem sem lepo tiho. Po prvem komentarju stranke pa povem svojo zgodbo, če je potrebno …

Dodaj komentar


Komentarji:

26.06.2007 @ 20:38 Lidija
Le čevlje sodi naj kopitar...vam je ta stavek znan kaj ne? To je stavek, ki ga ljudje nemalokrat kršimo. Odločamo o stvareh, za katere nimamo dovolj potrebnih informacij, oziroma gledamo na določene zadeve preveč z osebnega vidika.
Da, v oglaševanju je to dobro vidno - in na splošno v poslovnem svetu. Včasih se lahko le še nasmejem, ko vidim v raznih podjetjih, v kakšne potankosti se določeni ljudje vtikajo, svoja področja pa zanemarjajo.
Strinjam se, da bi morale oglase izbirati testne skupine potencialnih potrošnikov in ne le direktorji. Mogoče bi bil že napredek, če bi imeli pri odločanju vsaj večinski glas komercialisti v podjetju, saj le ti dosti več vedo o tem kaj, kako in zakaj gre nek izdelek ali storitev v promet...
26.06.2007 @ 21:43 Aleš Lisac
Lidija, odličen komentar. Ampak komercialistom pa jaz vseeno ne bi dal glavne besede. Sem že večkrat vodil med 15 in 20 komercialisti. Oni bi vedno znižali cene, povečali ponudbo, reagirali na vsako potezo konkurence ... Če gre prodaja dobro, so za to zaslužni komercialisti, če gre slabo, je kriv marketing ... Skratka odločati morajo kupci in pika. Komercialisti seveda veliko vedo in vedno jih poslušam, ampak mislim si pa svoje. LP
27.06.2007 @ 09:56 Lidija
Pa smo pri novi temi...sama se vsekakor zavzemam za plačilo komercialistov po učinku. Po mojem mnenju je to daleč najboljša motivacija za uspešno delo in iz lastnih izkušenj povem, da se v takšnem primeru, kot komercialist, prej zavzemaš za povišanje cene kot pa za kakšne popuste. Tako se namreč avtomatično poviša tudi tvoj zaslužek. Za samo odločitev pri nakupu nampreč največkrat niti ne odloča cena in ta ni tako bistvenega pomena.
Se pa še vedno strinjam, da je kritik številka 1 za oglase seveda kupec.

Hvala pa seveda guruju za komentar in lep pozdrav vsem.
27.06.2007 @ 09:57 Tina
V procesu državnega prvenstva v direktnem marketingu se brez dvoma "rodi" najboljši rezultat, saj o nakupu odločajo izključno potrošniki. Nobene žirije, nobenih direktorjev marketinga.
na vrh