Nove objave na vaš mail!
Vsak nov zapis, vam lahko pošljem po elektronski pošti. Prijavite se tukaj:
Poglejte kaj sem zapisal, natanko pred letom dni:
Oglejte si tudi
Kazalo
- 21-dnevna šola prodaje
- Kaj bi lahko rešilo Janeza Vajkarda Valvasorja pred bankrotom?
- Imate svoj krizni priročnik?
- Kaj pravijo številke?
- Vsak upor proti vladarju Covidu XIX. je nesmiseln
- "nič se ni dalo narediti"
- Zgodba o zašitih nosovih
- Kitajska metoda pranja možganov
- Oglas za traktor
- Če je enostavno kupiti, boste prodali več
- Gradili desetletja, odšlo čez noč …
- Najboljši prodajni stavek vseh časov
- Ali je sedaj pravi čas za prodajo?
- Zadeva: Sklop webinarjev za vas in vaše podjetje
- 20 lepotic se je preizkusilo v prodaji ...
- You Did What?
- Kako med 4% najboljših prodajalcev?
- Častim za rojstni dan!
- Celoletni trening in mentorski program - marketing, prodaja
- Castle Escape - igra pobega na gradu Kostel
- Na kakšni postelji je spal ruski car?
- Marketinška rehabilitacija na morju
- Firma Boss - poučna podjetniška aplikacija
- Another drink?
- Niso plačevali davkov
- Pokvarjen mikser
- Magnifico ima jajca
- Prevaranti
- V Ljubljano prihaja "malinovec", ga bova šla poslušat?
- Marketinška formula za povečanje prodaje
Tag
Aleš Lisac, Marketing, Direktni marketing, Trženje, Neposredno trženje, Retorika, Retorik, Javno nastopanje, Šola retorike, Prodaja, Povečanje prodaje, Zaslužek, Povečanje zaslužka, Oglaševanje, Guru, Coaching, Seminarji, Knjigarna, Dobre knjige, Svetovanje, Consulting,
- << nazaj Tudi vi prodajate prepoceni?
-
Lisac Marketing EkspresKomentarji: 0 30.06.2014
Zakaj znani slovenski pisatelj, doktor znanosti, računalniški strokovnjak, avtor filmskih scenarijev, dobitnik številnih domačih in tujih nagrad prodaja svoj najnovejši roman za pičlih 10 evrov (davek vključen v ceno)?
Obenem pa v svojih kolumnah ugotavlja, da delo slovenskih intelektualcev ni dovolj cenjeno?!?
Govorim o Mihi Mazziniju. Odličen avtor, večina ljudi ve, da je prebirati njegove kritične kolumne zelo razvedrilno, ne zgolj zato, ker so brezplačne, temveč se je težko ne strinjati z napisanim, kupovati njegove romane pa je prav tako zelo poceni …
Povod za moje današnje pisanje je Mazzinijeva kolumna (povezavo najdete v nadaljevanju besedila).
Splača se vam jo prebrati, ker je (spet) dobro ubesedil več bistrih opažanj in ker boste še bolje razumeli moje besedilo.
Težava je v Mazzinijevem tarnanju, da delo intelektualcev ni dovolj cenjeno, hkrati pa sam svoje znanje in delo prodaja po 10 evrov.
Če držijo številke, ki jih navaja v kolumni, s pisanjem knjige zasluži 45 evrov mesečno. Proda okoli 500 izvodov, od knjige dobi 1 evro, piše jo leto in pol. S pisanjem torej zasluži 45 evrov mesečno (davkov še nismo odšteli …)
Zakaj slovenski intelektualec tako malo ceni svoje delo, da ga razprodaja po 10 evrov za knjigo?
To je za nas podjetnike ključno poslovno vprašanje. Zakaj delati, zakaj prodajati nekaj, kar nam prinaša izgubo?
Ponujata se dve razlagi.
1. To počne namerno, s knjigami v resnici ne želi zaslužiti, gre zgolj za samopromocijo. In avtor misli (seveda napačno), da bo s poceni knjigami dosegel več potencialnih bralcev.
2. To počne, ker mu ni nihče povedal, da gre tudi drugače.
Obe razlagi lahko nadaljujemo z isto povedjo:
… v nobenem primeru s pisanjem knjig ne zasluži dovolj niti za plačilo računa za mobilni telefon, torej njegove literarne podvige financira nekdo drug.
Ne vem, kdo je pisateljev delodajalec, v eni izmed kolumn je napisal, da dela za državno podjetje.
Saj je vseeno, avtorjevo pisateljevanje je očitno zgolj hobi. In v tem je težava – Mazzini se gre dumping, ker si to lahko privošči. Sam ni odvisen od pisanja, to je le njegova (sicer slabo plačana) prostočasna aktivnost.
Ker gre za hobi in ker kolumnist noče delati drugače (niti mu ni treba), se razprodaja po 10 evrov.
Podjetniki si tega ne moremo, ne smemo privoščiti.
Če bi Miha Mazzini živel od pisateljevanja, bi se ga moral lotiti drugače.
Ali pa bi bil ves čas lačen, gol in bos.
Lahko pa bi, kot Srečko Kosovel, še več delal. Če bi vsak teden napisal novo knjigo, bi se mu izračun morda celo izšel, prezgodnja smrt zaradi izčrpanosti pa bi njegovo slavo še povečala.
Naj spomnim, kaj je o pisateljskih honorarjih povedal Srečko Kosovel: »Honorarji so lahko različni: veliki ali majhni ali pa jih sploh ni. Taki so, da z njimi ne moreš živeti, umreti pa ravno tako ne, kajti škoda bi bilo pustiti to, kar pričakuješ. Res je to: honorar je cilj pisanja. Naj govorijo vsi umetniki, kar hočejo, o popolnosti svojih umetnin, kar hočejo, o popolnosti in poti k popolnosti, honorar je vendar sladka beseda.«
Podjetniki imamo podobno težavo kot Mazzini. Ni dovolj, da imamo odličen izdelek ali storitev. Tisto, kar delamo, moramo tudi prodati. In prodati moramo po takšni ceni, da ostane še kaj za plače in dobiček, s katerim financiramo poslovanje podjetja.Če ni dobička, ni kruha, otroci so lačni, rubežniki pa sitni in vztrajni.
Država ni prav nič prijaznejša, če zamudimo s plačilom davkov za nekaj dni, nam blokirajo račun, prav nič jih ne zanima, kaj vse lahko povemo v zagovor.
Pisateljski posel, v katerem morda Miha Mazzini misli, da deluje, je podoben poslom v filmski industriji, na katero se prav tako zelo dobro spozna. Je namreč tudi režiser, avtor scenarijev.
V ameriški filmski industriji radi rečejo, da mora imeti vsak igralec, ki želi biti v poslu dolgoročno (seveda tudi finančno) uspešen, na zalogi dovolj (uporabil bom kar necenzuriran izraz) »Fuck You Money«. To je nekakšna varovalka. Ko ti ponudijo vlogo, ki je nočeš, ali te želijo premalo plačati, ponudniku enostavno zabrusiš z besedo na F… in zavrneš ponudbo. Ker imaš dovolj denarja, si lahko privoščiš čakanje na primerno vlogo.
Ker ima Mazzini delodajalca, bi si lahko privoščil prodajati svoje knjige po 50 evrov, založnikom pa postavljal drugačne pogoje: »Hočem 10 evrov od knjige, ki jih boste na trgu prodajali vsaj po 50 evrov, ali pa …«
To bi si lahko privoščil, ker se ne preživlja s pisanjem knjig. Ker že ima sponzorja, bi za kolege pisatelje največ naredil s tem, da bi svoje delo začel sam ceniti in ga prodajati po pravi ceni. A, žal, opažam, da slovenski intelektualci radi potarnajo nad slabimi, naravnost nevzdržnimi razmerami na trgu, in (namerno?) pozabljajo, da trg soustvarjajo; medtem pa čakajo, da jim bo nekdo tretji ustvaril trg, na katerem bodo lahko prodajali dražje.
Drage podjetnice, dragi podjetniki. Vi in jaz moramo sami paziti, da priskrbimo kruh zase in svojo družino, da redno plačujemo davke.
Vemo tudi, da je v poslu lažje uspeti (in preživeti), če ne prodajamo prepoceni.
Če želite končno prodajati po višjih cenah, se vam splača priti na moje predavanje, ki bo 15. julija 2014, ob 9.00, v Ljubljani. Ker bo predavanje kratko (skupaj s krajšima odmoroma 4 ure), izgovora, da nimate časa, nimate.
Pokazal vam bom, kako lahko prodate več, po višjih cenah! Kot je za moja predavanja običajno, to garantiram, ali pa vam vrnem denar.
Investicija v znanje o pametnih cenovnih strategijah, ki jih boste dobili na predavanju?
169 EUR + DDV.
Preberite več o predavanju in se prijavite še danes. Razen če vam ni treba zaslužiti več.
Povezava do Mazzinijeve kolumne.