Nove objave na vaš mail!
Vsak nov zapis, vam lahko pošljem po elektronski pošti. Prijavite se tukaj:
Poglejte kaj sem zapisal, natanko pred letom dni:
Oglejte si tudi
Kazalo
- 21-dnevna šola prodaje
- Kaj bi lahko rešilo Janeza Vajkarda Valvasorja pred bankrotom?
- Imate svoj krizni priročnik?
- Kaj pravijo številke?
- Vsak upor proti vladarju Covidu XIX. je nesmiseln
- "nič se ni dalo narediti"
- Zgodba o zašitih nosovih
- Kitajska metoda pranja možganov
- Oglas za traktor
- Če je enostavno kupiti, boste prodali več
- Gradili desetletja, odšlo čez noč …
- Najboljši prodajni stavek vseh časov
- Ali je sedaj pravi čas za prodajo?
- Zadeva: Sklop webinarjev za vas in vaše podjetje
- 20 lepotic se je preizkusilo v prodaji ...
- You Did What?
- Kako med 4% najboljših prodajalcev?
- Častim za rojstni dan!
- Celoletni trening in mentorski program - marketing, prodaja
- Castle Escape - igra pobega na gradu Kostel
- Na kakšni postelji je spal ruski car?
- Marketinška rehabilitacija na morju
- Firma Boss - poučna podjetniška aplikacija
- Another drink?
- Niso plačevali davkov
- Pokvarjen mikser
- Magnifico ima jajca
- Prevaranti
- V Ljubljano prihaja "malinovec", ga bova šla poslušat?
- Marketinška formula za povečanje prodaje
Tag
Aleš Lisac, Marketing, Direktni marketing, Trženje, Neposredno trženje, Retorika, Retorik, Javno nastopanje, Šola retorike, Prodaja, Povečanje prodaje, Zaslužek, Povečanje zaslužka, Oglaševanje, Guru, Coaching, Seminarji, Knjigarna, Dobre knjige, Svetovanje, Consulting,
- << nazaj Slišati in uslišati ...
-
Dnevnik gurujaKomentarji: 6 29.11.2009
Slišati in uslišati …
Predsednik Zveze svobodnih sindikatov Slovenije (ZSSS) gospod Dušan Semolič je politik. In od politikov se lahko vsi, ki se ukvarjamo z marketingom in prodajo veliko naučimo.
Zadeva, ki je politikom še kako jasna je ta, da si ljudje ne bomo nikoli zapomnili nobene izjave, ali govora v celoti. Če si kaj iz kakšnega govora zapomnimo, je to »marketinško reklo«. Američani govorijo o »sound bites« …
Gospod Dušan Semolič je predstavnik delavcev, ampak to še ne pomeni, da nima pojma o (političnem) marketingu … Že kar nekaj časa (vsaj od poletja letos) ponavlja, da upa, da »ga bomo slišali in uslišali«. Verjemite, da ta »slišati in uslišati« nista iz njegovih ust prišla po naključju. Gre za dobro naštudirano in nikakor ne po naključju uporabljeno marketinško reklo.
Marketinška rekla uporabljajo politiki, novinarji in uspešna podjetja. Dobro marketinško reklo vam lahko prihrani veliko denarja in poskrbi, da nas
stranke spoznajo in pri nas kupujejo. Zakaj ne bi tudi vi čim prej razvili odličnega marketinškega rekla?
Vprašajmo se najprej, kaj marketinško reklo je.
Marketinško reklo je del govora, članka, televizijske oddaje, knjige, oglasa, pisma, letaka...
Ampak ne gre za navaden del, oziroma odlomek. Gre za del, ki si ga ljudje iz takšnega ali drugačnega razloga zapomnimo. In to za vedno. Določena rekla so tako močna, da ostanejo z nami celo življenje.Želite nekaj primerov?
Seveda, saj se iz primerov največ naučimo in si jih tudi najlažje zapomnimo. V tem je tudi poglavitna prednost marketinških rekel. Dobra rekla ostanejo v spominu več generacij. Večina Slovencev se spomni stavka iz govora predsednika Kučana na dan, ko se je Slovenija osamosvajala. Dan po tem znamenitem govoru nas je napadla Jugoslovanska ljudska armada. Prepričan sem, da praktično nihče ne ve o čem je Kučan v resnici govoril. No, verjetno o osamosvojitvi, boste rekli. To že, ampak, ali znate povedati vsaj dva, tri poudarke njegovega govora? Verjetno ne, če pa znate, se verjetno ukvarjate z zgodovino, ali pa pišete predsednikovo biografijo.
Mnogi pa se spomnijo njegovega znamenitega stavka: »Nocoj so dovoljene sanje. Jutri je nov dan!«.
Vsi mediji so ta njegov stavek ponovili in povzeli neštetokrat. Če smo si kaj zapomnili, smo si zapomnili ta stavek. Kaj pa vsebina govora? Tudi dan po govoru večina ni vedela, kaj je predsednik rekel. Ste si zapomnili še kakšen stavek iz njegovega govora? Verjetno ne. Seveda pa niso samo politiki mojstri marketinških rekel.
Nas predvsem zanima, kako marketinška rekla uporabljajo prebrisani podjetniki in marketinški strokovnjaki.
Poizkusite dokončati naslednji stavek: Ne bo vam uspelo, to je ___________.
Prepričan sem, da ste uganili, da je pravilni odgovor Jelovica. Jelovica je imela pred davnimi leti odlične oglase, v katerih so poudarjali predvsem kakovost svojih izdelkov. Radi smo gledali njihove reklame in vedeli smo, da razbojnikom ne bo uspelo, kajti to je Jelovica. »Ne bo vam uspelo, to je Jelovica« je primer odličnega marketinškega gesla. Lepo gre v uho, poudarja eno značilnost podjetja, izhaja iz simpatičnega televizijskega oglasa. Oglas so tudi ponavljali dovolj pogosto, da smo si geslo enkrat za vselej zapomnili.
Marketinška rekla velikokrat živijo celo dlje kot podjetja, ki so jih izumila. Verjetno se spomnite
marketinškega rekla velikega slovenskega podjetja, ki ga je nedolgo nazaj kupilo neko drugo veliko slovensko podjetje. Uprava je verjetno mislila, da konkurentu ne bo uspelo... Mislili so, da ne bo mogoče, pa je bilo...Geslo o katerem govorimo je: Nemogoče je _______________.
Ponavljanje vsekakor deluje, vendar pa samo ponavljanje za uspeh rekla ni dovolj. Reklo mora biti izbrano tako, da je spevno, da gre v uho, da ima kakšen poseben pomen. Napisati dobro marketinško reklo je kot spesniti glasbeno uspešnico.
Pa se za trenutek vrnimo v politiko. Dolgoletnega jugoslovanskega voditelja sem si zapomnil tudi zato, ker sem zelo velikokrat izgovoril njegovo marketinško reklo: »Za domovino s ______ naprej.«
Američani imajo za politične govore izjemno slab spomin. Večina pa se spomni stavka iz Kennedyjevega govora v Berlinu: »Ich bin ein Berliner«. Večina seveda pojma nima, kaj se
je takrat dogajalo v Berlinu in zakaj je to njihov predsednik izjavil. Še bolj pa so si Američani zapomnili govor iz malce novejše zgodovine. Oče sedanjega ameriškega predsednika je v
govoru, ki je precej pripomogel k njegovi izvolitvi izjavil: »Read my lips, no more taxes«, ali v prevodu, »berite mi z ustnic, nič več davkov«. Ta njegova izjava je bila neštetokrat objavljena v vseh medijih. Američani so si iz tega govora zapomnili le to, da ne bo novih davkov. Žal Bushev očka obljube ni izpolnil in to je seveda pripomoglo k temu, da ga niso izvolili ponovno.No, pa se vrnimo k bolj domačim marketinškim reklom. Če ste recimo lačni, si lahko naročite pico na dom. Koga boste poklicali? Ste že slišali za marketinško geslo: »Ko lakota te matra, pokliči Halo Katra«? Marketinško reklo, kot je tole, se lahko lepo uporabi v radijskih reklamah, pa tudi napisov na drvečih malih avtomobilih, ki razvažajo pice po Ljubljani, se bomo lažje zapomnili, če gre za dobro marketinško reklo.
No, konkurenca v primeru dostave pic na dom ni počivala. Če niste za Halo Katro, potem vas morda prepriča naslednje marketinško geslo: »Punca, ne bod' fina, poklič' Pingvina«.
Če že naročimo pico, moramo tudi nekaj popiti. Kaj pravite na »pijačo naše in vaše mladosti«? Saj veste, da govorim o Cockti, mar ne?Kot mlad fantič sem imel rad bombone. Še posebej so mi ostali v spominu bonboni znamke Kiki. Zaradi okusa, pa tudi zaradi marketinškega rekla:»Bilo kuda, Kiki svuda!«.
Domačih in tujih primerov odličnih rekel je še veliko. Čas je, da tudi vi, izumite marketinško reklo za svoje podjetje, ki vam bo pomagalo bolje unovčiti vaše marketinške evre. Veselo na delo torej. Ni toliko pomembno, da je domače, pomembno je da deluje! Drži?
Just do it!
In za začetek sem od vseh kulinaričnih rekov pestal lačen. In za konec še ena
.. Halo Jovo, je že gotovo.. :)
"One small step for a man, one giant leap for mankind!" ( nekaj takega ;) )
"Kakšne so danes novice, kakšen je danes ta svet..."
Slovenske Novice na začetku, z odlično in prikupno oglaševalsko kampanijo, s katero so pridobili precej naročnikov.
LP