Nove objave na vaš mail!
Vsak nov zapis, vam lahko pošljem po elektronski pošti. Prijavite se tukaj:
Poglejte kaj sem zapisal, natanko pred letom dni:
Oglejte si tudi
Kazalo
- 21-dnevna šola prodaje
- Kaj bi lahko rešilo Janeza Vajkarda Valvasorja pred bankrotom?
- Imate svoj krizni priročnik?
- Kaj pravijo številke?
- Vsak upor proti vladarju Covidu XIX. je nesmiseln
- "nič se ni dalo narediti"
- Zgodba o zašitih nosovih
- Kitajska metoda pranja možganov
- Oglas za traktor
- Če je enostavno kupiti, boste prodali več
- Gradili desetletja, odšlo čez noč …
- Najboljši prodajni stavek vseh časov
- Ali je sedaj pravi čas za prodajo?
- Zadeva: Sklop webinarjev za vas in vaše podjetje
- 20 lepotic se je preizkusilo v prodaji ...
- You Did What?
- Kako med 4% najboljših prodajalcev?
- Častim za rojstni dan!
- Celoletni trening in mentorski program - marketing, prodaja
- Castle Escape - igra pobega na gradu Kostel
- Na kakšni postelji je spal ruski car?
- Marketinška rehabilitacija na morju
- Firma Boss - poučna podjetniška aplikacija
- Another drink?
- Niso plačevali davkov
- Pokvarjen mikser
- Magnifico ima jajca
- Prevaranti
- V Ljubljano prihaja "malinovec", ga bova šla poslušat?
- Marketinška formula za povečanje prodaje
Tag
Aleš Lisac, Marketing, Direktni marketing, Trženje, Neposredno trženje, Retorika, Retorik, Javno nastopanje, Šola retorike, Prodaja, Povečanje prodaje, Zaslužek, Povečanje zaslužka, Oglaševanje, Guru, Coaching, Seminarji, Knjigarna, Dobre knjige, Svetovanje, Consulting,
- << nazaj Vsak potrebuje mentorja
-
Dnevnik gurujaKomentarji: 4 09.07.2009
26. junija sem v Beogradu poslušal predavanje Davida Clutterbucka. Po predavanju smo šli skupaj z organizatorjem seminarja na kosilo.
David je zanimiv, razgledan in izkušen gospod. Med drugim je prodal že dve svoji podjetji. Skratka, ni samo profesor, pač pa je uspel svoje znanje, projekte in izkušnje tudi prodati.
Kratek intervju s profesorjem Davidom Clutterbuckom lahko pogledate na spletni strani www.400direktora.com.
Tukaj pa je nekaj kratkih misli, ki sem si jih zapisal med predavanjem:
Zakaj je coaching sploh potreben, zakaj je postal tak trend?
Glavni razlog je v tem, da se družba spreminja. Včasih smo se lahko oprli na t.i. podporno mrežo. Vaščani so v vsaki vasi vedno vedeli, na koga se morajo obrniti za določen nasvet. Sedaj živimo tako hitro in tako malo imamo stika s sosedi, sorodniki itn., da praktično že vsak potrebuje mentorja ali coacha.
Coaching in mentoring se veliko uporablja v šolah pa tudi na področjih, kjer se to sliši malo nenavadno. Recimo Angleži imajo coaching za mlade mamice, ki morajo dojenčka pustiti doma in se odpraviti v službo. Ali pa mentoring za zapornike. Rezultati tu so izjemno dobri. Če zaporniki med prestajanjem kazni dobijo mentorja, se v zapor ne vrnejo več. Med njimi ni povratnikov. Sicer pa običajno med 60 in 80% zapornikov zaide na kriva pota … Coaching in mentoring je torej zelo učinkovit!
David je govoril o tem, da ljudje čedalje manj razmišljamo. Na delovnih mestih ljudje večinoma delamo, pravega, globokega razmišljanja pa si ne upamo, ne znamo privoščiti. Vsaj 20 minut na dan bi vsak od nas ne bi smel nič delati in bi moral samo razmišljati. Globoko razmišljati o pomembnih temah, pomembnih in težkih vprašanjih.
Vsak od nas se mora čim več pogovarjati sam s sabo. Še bolje pa je, da se pogovarjamo z nekom, ki je (na določenih področjih) boljši od nas. S sabo se moramo pogovarjati vsaj trikrat po 20 minut. Ta čas si moramo vzeti!
Pogosto se moramo vprašati, ali to, kar delamo, prispeva h končnemu cilju. David je povedal primer zelo uspešnega podjetja, ki proizvaja čevlje. V tem podjetju so imeli izjemno staro, oguljeno, sejno sobo. Ko so direktorja vprašali, zakaj ne prenovi sejne sobe, jim je razložil, da se vsakič, ko pride na dnevni red to vprašanje, vprašajo, če bodo zaradi lepše sejne sobe prodali več čevljev. In sejna soba še ni prišla na vrsto …
Coaching je DIALOG, ni niti debata (pri debati gre za to, kdo bo koga prepričal) in ni niti diskusija (v diskusiji iščemo kompromis). Rezultat coachinga mora biti nekaj novega, nekaj boljšega.
Pogovor z Davidom ob odlični srbski hrani.
Pri vsakem coachingu se dogajata dva pogovora, eden v coachevi glavi, drugi pa v glavi učenca. Oba se morata vprašati, ali si res želita tega coaching sestanka.
Od časa do časa si postavite vprašanje: »Kaj želim, da vgravirajo na moj nagrobnik?« Dva humorna predloga:
»Sem vam rekel, da sem bolan!«
»Rojen 1930, uporaben do 2008.«
»Celo življenje sem bil zdrav, zdaj pa tole …«Če učitelj verjame v učenca, bodo rezultati boljši. To nam je David dokazal z nekaj študijami. Tako so učence razdelili v dve naključni skupini. Učiteljem so za eno skupino rekli, da so to problematični učenci, ki se slabo učijo, za drugo skupino pa so jim rekli, da gre za zelo pridne in nadarjene učence. Rezultat? Veliko bolje se je odrezala skupina, za katero so učitelji verjeli, da je nadarjena, čeprav je šlo za čisto enake študente.
Pravoslavni duhovnik Otac Vladimir je vprašal, ali mora biti mentor superioren nad učencem. David je razložil, naj v odnosu mentor/učitelj ne bi bilo moči. Skratka, kar se moči tiče, med mentorjem in učencem ni razlike.
David je govoril tudi o prednostih in pomanjkljivostih coachinga po telefonu in s pomočjo elektronske pošte. Po njegovem mnenju samo s telefonom ali samo z elektronsko pošto ne moremo uspešno izvajati coachinga. Dober coach uporablja vse medije.
Vsak coach, ki ne investira vase, bo v 2 do 3 letih SLAB, tudi če je bil prej najboljši coach na svetu!
Dober coach je tisti, ki zna svojemu učencu pomagati prej kot v enem letu. Vse, kar se vleče dlje časa, kaže na neuspeh coacha.
Če želiš biti dober v coachingu, moraš imeti najprej urejeno vse v svoji glavi. David pravi, da imajo mnogi coachi sindrom lady Diane. Hodijo okoli po svetu, trudijo se pomagati drugim, ampak ker še sebi ne znajo pomagati, kako bodo potem pomagali drugim …
David me je presenetil s trditvijo, da je za proces coachinga slabo, če so cilji na začetku coachinga jasno definirani. David pravi, da se pravi cilji pojavijo med samim procesom coachinga.
Dve tehniki, ki ju David uporablja pri svojem delu. Prva je risanje! Medtem ko vam nekdo nekaj govori, rišite. Narišite tisto, o čemer vam govori sogovorec. Tako si boste veliko bolje in za dlje časa zapomnili, o čem sta govorila. Skratka, namesto da si zapišete sogovornikove odgovore, si jih narišite. Poskusite, boste videli, da bo delovalo. Sam sedaj gledam risbice, ki sem jih narisal med seminarjem.
Druga tehnika je tehnika ekstremov. Vedno se vprašajte, kje na lestvici trenutno ste. Recimo, da mislite, da preveč zaupate drugim ljudem. Vprašajte se, kje na lestvici zaupanja ste v resnici. 100% zaupate vsakomur ali ne zaupate čisto nikomur? Potem pa se vprašajte, kaj pomeni trenutno stanje. Res preveč zaupate, je to res nekoristno?
Za konec pa še nekaj o postavljanju vprašanj. Postavljati si moramo težka vprašanja. Recimo:
Kaj hočete verjeti?
Tveganje uspeha?
Kaj bi naredili, če ne bi mogli narediti napake?
Kdaj ste bili nazadnje zadovoljni sami s sabo?
Katerim odločitvam bi se ta teden radi izognili?
Kaj ste danes naredili za svoje zaposlene?
Lp,m
Gre za Pigmalionov učinek, o katerem si lahko nekaj več preberete na www.vzgoja.si
Kot NLP trener sem še posebno navdušen nad učinkovitostjo coachinga po metodologiji nevrolingvističnega programiranja (NLP Coaching). S pomočjo različnih tehnik, metod in modelov se stranki (ali klientu) pomaga, da odkrije vire in sposobnosti v sebi, odpravi lahko omejujoča prepričanja, manj učinkovite strategije, vedenjske vzorce, postavi si SMART cilje, odkrije svoje vrednote, opredeli svojo vizijo, nauči se tudi hitreje učiti novih veščin...
Coaching je odlična izbira za osebe, ki želijo osebnostno ali poslovno napredovati hitreje kot sicer. Moja žena ravno zaključuje usposabljanje za NLP Coacha in s svojim znanjem bistveno prispeva k temu, da svoje posle vodim bolje kot prej. Ja, tudi žena je lahko komu coach :-).
Včasih me kdo vpraša, kakšna je razlika med NLP Coachem in NLP Trenerjem. Razlika je v tem, da coach dela s posamezniki, trener pa s skupinami.