Nove objave na vaš mail!

Vsak nov zapis, vam lahko pošljem po elektronski pošti. Prijavite se tukaj:

Poglejte kaj sem zapisal, natanko pred letom dni:

Imate svoj krizni priročnik?
Kaj boste naredili, ko pride kriza? Ni vprašanje, ali bo tudi v vaše podjetje prišla kriza. Vprašanje je, kdaj in kakšne vrste bo naslednja kriza. In ...

Iz dnevnika marketinškega guruja 1. del

90_b_iz_dnevnika_guruja1.jpg

V knjigi boste našli 97 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje. Vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Če vas zanima marketing, če želite uspeti v poslu, potem je ta knjiga za vas.

Iz dnevnika marketinškega guruja 2. del

88_b_iz_dnevnika_guruja2.jpg

V knjigi boste našli 93 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Marketing, direktni marketing, prodaja, retorika, dobičkonosne ideje. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse.
 

Iz dnevnika marketinškega guruja 3. del

89_b_iz_dnevnika_guruja3.jpg

V knjigi boste našli 105 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Marketing, direktni marketing, dobičkonosne marketinške ideje za vsak posel.

Tag

Aleš Lisac, Marketing, Direktni marketing, Trženje, Neposredno trženje, Retorika, Retorik, Javno nastopanje, Šola retorike, Prodaja, Povečanje prodaje, Zaslužek, Povečanje zaslužka, Oglaševanje, Guru, Coaching, Seminarji, Knjigarna, Dobre knjige, Svetovanje, Consulting,

Недорогое постельное белье в Киеве

SEO uganka
Dnevnik guruja
22.04.2010

SEO uganka

Za vse, ki se malo spoznate na optimiziranje spletnih strani za iskalnike, imam naslednjo uganko:

»Recimo, da vam uspe spraviti spletno stran kot rezultat generičnega iskanja na googlu z dvajsetega na peto mesto. Super, mar ne? Kako to, da vam je obenem upadel obisk na tej spletni strani?«

Višje mesto med generičnimi rezultati naj bi vam vendar povečalo obisk na spletni strani …

Gneča pred žogo
Dnevnik guruja
20.04.2010

Gneča pred žogo

Joe Sugarman v svoji knjigi Sprožilci opisuje 30 prodajnih orodij, s katerimi lahko nadzorujete misli svoje stranke, jo motivirate, vplivate nanjo in jo prepričate v nakup.

zoga

Katero od teh 30 orodij so uporabili genialci, bratje Panini, ki so si že pred nekaj desetletji izmislili zbiranje sličic nogometašev? Kot vidite, sem bil včeraj s sinovoma pred Lepo žogo, kjer sta zamenjala približno 30 sličic. Starejši sin je končno dobil Messija … Gneča je bila kar velika, sličice so menjali ljudje vseh starosti in spolov.

Joe Sugarman v 18. poglavju knjige Sprožilci pravi, da v človeški psihi obstaja močna potreba po zbirateljstvu … Uganete, katere druge izmed ostalih 29 psiholoških sprožilcev so uporabili avtorji albuma s sličicami nogometašev, da so naredili tako uspešno akcijo?

Se zavedate, da je za album nalepkic treba plačati najmanj 70 evrov? Kupiti morate namreč kakšno nalepko več, kot pa jih je v albumu …

V času krize, gneča zbirateljev … Tudi to je dober marketing.
 

Šah in posel
Dnevnik guruja
20.04.2010

Šah in posel

Kaj me je naučil šah?

Igranje šaha je koristno početje. Ker je igra podobna poslu in življenju nasploh. Kaj se lahko naučite pri igranju šaha?

- Splača se imeti cilj, splača se osredotočiti na izbrani cilj. Če igrate brez cilja, boste večkrat izgubili kot ne. Če imate cilj – recimo, da z vsemi močmi napadate nasprotnikovega šibkega kmeta ali če vse sile usmerite na napad na kraljevem krilu, boste večkrat uspeli kot ne. Pa še zabavno bo vse skupaj. Vedno in povsod imejte cilj. Postavite si dnevne cilje – pri vsakem projektu si postavite cilje!
- Največja možnost, da pri projektu naredite usodno napako, ki je potem zlepa ne popravite, je na začetku! Tako kot v šahu … Če slabo odigrate otvoritev, se vam napake in slabosti, ki ste jih naredili na začetku, poznajo do bridkega konca.
- Najpomembnejše partije se splača igrati spočit in umirjen.
- Naredite domačo nalogo. Osnovne poteze, otvoritve, končnice itn. se je enostavno treba naučiti. Improvizacija pride v poštev, ko osnove že obvladate.
- Če nimate dovolj časa, da bi vse premislili, preračunali, pač zaupajte intuiciji. Če ne naredite nič, boste izgubili, ker vam bo zmanjkalo časa.
- Podcenjevati nasprotnika je nevarno …
- Vaja dela mojstra.
- Brez mentorja, knjig, seminarjev, šahovskih videov itn. je napredek (pre)počasen. Dve partiji z mednarodnim mojstrom in nekaj njegovih nasvetov se je takoj poznalo v napredku pri moji igri.
- Samo igranje še ne pomeni napredka, splača se analizirati svoje napake in se na njih kaj naučiti. Najbolje s pomočjo mentorja.
- Tudi najboljše figure, če so neaktivne in slabo postavljene, ne pomenijo nič – velja za projekte v podjetjih, za zaposlene, za ostala sredstva …
- »Ni konec, dokler ni konec!« Tudi če vam gre slabo, lahko na koncu zmagate. Vendar morate ves čas igrati zavzeto, imeti cilj, verjeti. Če vidite, da je vaša pozicija slabša in začnete igrati brez načrta in brez prave volje, boste zanesljivo izgubili. Če igrate, igrajte 100%, ali pa raje začnite novo partijo.
 

Always
Dnevnik guruja
13.04.2010

Always

97% žensk, ki so preizkusile Always Infiniti, izdelek priporoča prijateljicam. Ostalim 3% žensk, pa itak ni nič nikoli všeč …

always

Zanimiv oglas mar ne? Seveda ne gre za nič novega. Poglejmo podoben oglas, ki je bil objavljen pred 90 leti. V oglasu trdijo, da tri četrt vseh žensk uporablja določeno vrsto mila.

milo

Takšni oglasi delujejo, ker ljudje radi delamo tisto, kar delajo vsi ostali. Kamor gre čreda … Nauk za podjetnike, prodajalce? Če se vaš izdelek dobro prodaja, če ga uporablja veliko strank, to vsekakor na glas povejte novim potencialnim strankam. Ker boste še povečali prodajo.

Primerjalno oglaševanje
Dnevnik guruja
12.04.2010

Primerjalno oglaševanje

Primerjalno oglaševanje

Kako bi se počutili, če bi na prvi strani Dela zagledali oglas, v katerem vaš konkurent trdi, da je njegov izdelek 6-krat hitrejši od vašega najhitrejšega, ki porabi kar 7-krat več energije kot konkurenčni izdelek?

Kako bi se šele počutili vaši komercialisti, ki že tako ali tako obupujejo in se stalno pritožujejo, da bi morali znižati cene in izboljšati kakovost izdelkov, ki jih prodajate?

ibm

Vsekakor bi vam takšen oglas dvignil pritisk. Kako pa je v resnici s primerjalnim oglaševanjem? Že nekajkrat sem napisal, da nisem pristaš takšnega oglaševanja. Pa ne zato, ker bi bilo prepovedano ali ker bi se bal zameriti konkurenci.

Gre predvsem za to, da s primerjalnim oglaševanjem pol oglasnega prostora plačaš tudi za »oglaševanje« konkurenčnega izdelka. Veste, mnogi bralci po nekaj dneh ne bodo vedeli, ali je bil boljši IBM ali Sun Sparc računalnik. Mnogi si bodo tudi mislili, da ste izbrali iz ponudbe nekaj, kar ustreza vam, IBM pa ima verjetno na zalogi tudi kaj boljšega.

Vedeti morate tudi, da se stvari lahko hitro spremenijo. Skratka, po mojem mnenju je bolje govoriti o koristih izdelka, bolje je povedati vašo zgodbo. Konkurenco pa raje (vsaj v oglasih) ignorirajte.

Kaj pa mislite vi, bi ta oglas objavili, če bi bili odgovorni za prodajo Sun Sparc računalnikov?
Še link: http://www.oracle.com/features/sunoraclefaster.html
 

Denis Avdić show
Dnevnik guruja
12.04.2010

Denis Avdić show

Ženina prijateljica je v reviji Stop opazila članek o znanem radijskega voditelju - Denisu Avdiću (dobitnik letošnjega viktorja popularnosti za radijsko osebnost). V reviji je avtorica članka Alenka Sivka o Denisu zapisala tudi tole: »Veliko poslovnih prijemov se je naučil iz knjig in seminarjev Aleša Lisca, ki ga zelo ceni.« Kaj naj rečem, seveda sem vesel, da sem lahko to prebral.

Marketinška lekcija?
O tem sedaj pišem na svojem blogu, ker je verjetnost, da članka v reviji Stop niste opazili, velika. Vsak podjetnik, ki zasledi članek v medijih, v katerem o podjetju lepo govorijo, mora poskrbeti, da za ta članek zve še več ljudi.

Kako do več strank z minimalnimi stroški?
Seminarji
08.04.2010

Kako do več strank z minimalnimi stroški?

S priporočili.
Ker je priporočilo dokazano najmočnejše prodajno orodje na tem planetu.

Trenutno vam pišem iz Chicaga. Pri zajtrku sem prebiral Wall Street Journal in opazil tale celostranski oglas.

ipod

V isti številki sta bila dva celostranska oglasa na isto temo. V tem oglasu časopis priporoča Ipod, hkrati pa gre tudi za priporočilo Wall Street Journala s strani podjetja Apple. Podobnega principa priporočanja sem se spomnil prejšnji teden, ko sem v našo staro službeno laguno dolil olje. Dolil sem seveda Elfovo olje, saj že na laguninem pokrovčku, ki ga moramo odviti, če želimo doliti olje, piše Elf. In tudi na zadnjem steklu je napis Elf …

Ali pa danes v nakupovalnem centru. Prodajalec v trgovini Abercrombie&Fitch me je po tem, ko sem pri njih opravil nakup, poslal v trgovino Gilly Girls.

gilly

V roke pa mi je potisnil kupon za 30% popust. Priporočilo je delovalo magično, žena je dobila še dve malenkosti iz te trgovine.

Načinov priporočanja je seveda še veliko več. Vsaj 40 različnih sistemov priporočanja bom pokazal na našem seminarju Priporočila. Na seminar sem res ponosen, izvajal sem ga tudi že v dveh tujih državah.
Vabljeni! (trenutno imamo okoli 50 prijavljenih, sprejmemo lahko še 15 udeležencev)

Akcijska ponudba
Dnevnik guruja
06.04.2010

Akcijska ponudba

Pred dnevi sem od slovenskega hotela na mail dobil naslednjo ponudbo:

»In kakšna je naša akcijska ponudba? Je brez cene, saj jo veste samo vi – namreč ponujamo vam 15% nižjo ceno za primerljivo predavalnico in trajanje najema, kot ste zanjo plačevali pri vaših dosedanjih ponudnikih. Edina omejitev je, da gre za najem med tednom in znotraj termina …«

Drugače povedano, ponujajo 15% nižje cene, kot jih dobim kje koli drugje!

Nekaj dni po tej ponudbi sem dobil ponudbo še enega hotela, ki mi v aprilu ponuja predavalnice brezplačno. Čisto zastonj. Samo če smo pripravljeni preizkusiti še njihove storitve.

Kaj je problem takšnih ponudb?

Če prodajalec začne svoj nagovor s cenami, se bomo pač pogovarjali o cenah.

Podjetniki, ki jamrajo, da jih vsi stiskajo s cenami, so običajno za to krivi sami. Ker kar sami začenjajo pogovor o cenah …

Če pa že znižujemo cene, moramo takšno znižanje narediti nekako časovno omejeno in neponovljivo. Na primer znižanje ob otvoritvi (prenovi) poslovalnice. Tako vsaj ne bo toliko problemov, potem ko bomo poskušali cene zopet dvigniti.

Skratka, ko znižujemo cene, povejmo, zakaj smo jih znižali, znižanje pa naj bo enkratno, neponovljivo. Najbolje pa je seveda, da ne tekmujemo s ceno. Ker v panogi je lahko najcenejši le eden.
 

Šah in demokracija
Dnevnik guruja
06.04.2010

Šah in demokracija

Zadnje čase na internetu odigram kakšno hitropotezno partijo. Šaha sicer nisem igral od osnovne šole, na svojih Mastermindih pa sem naletel na enega mojstrskega kandidata in na mednarodnega mojstra … in po nekaj odigranih partijah sklenil, da moram spet malo priti »in«. Če želi kdo odigrati kakšno hitropotezno partijo z mano, me lahko najdete na www.chess.com (igram pod imenom Ales-L).

Na tej spletni strani so tudi šahovske novičke, izobraževalni posnetki, taktične in strateške vaje. Med drugim pa so obiskovalci te spletne strani med 24. decembrom in 29. marcem igrali šah proti velemojstrici Nataliji Pagonini. V teh treh mesecih, kolikor je trajala partija, je več tisoč igralcev iz več kot 100 držav tekmovalo proti eni najboljših šahistk na svetu. Med tistimi, ki so glasovali, je bilo tudi nekaj mednarodnih mojstrov. Vsaka stran je za potezo imela na voljo en dan. Odigrana je bila poteza, ki je dobila največ glasov.

Skratka, N. Pagonini je vlekla svoje poteze, svet pa je odgovarjal po sistemu – izvede se poteza, ki prejme največ glasov.

N. Pagonini je zmagala po 55 odigranih potezah. Če vas zanima več o tej partiji, si jo lahko ogledate na www.chess.com.

Marketinški komentar? Po mojem mnenju tako v šahu kot v življenju nasploh demokracija ne deluje. Odločitve, ki res naredijo razliko, mora sprejeti en človek. Večina se običajno moti! Tako v politiki kot v poslu – kot v življenju nasploh.

Si predstavljate, da bi o monetarni politiki države ali o kmetijski politiki na primer glasovali z večino? Saj večina sploh nima pojma o tem, kako se vodi monetarna politika države, večina tudi nima pojma o tem, kako se pridelujejo kumarice ali jogurt.

Če vprašate potencialne kupce, kaj si želijo, boste sicer z upoštevanjem njihovega povprečnega mnenja prišli do povprečnih novih izdelkov, nikakor pa ne do preboja. Za preboj potrebujete pogumnega človeka, nobene demokracije, nobenega glasovanja. Kot sem že nekje napisal, v vsakem mestu na tem svetu je kakšen spomenik s konjenikom. Prav nikjer pa še nisem naletel na spomenik skupini ljudi, ki se je z glasovanjem pravilno odločila in svojo odločitev tudi izpeljala.

In študentje niso prepisovali ...
Dnevnik guruja
01.04.2010

In študentje niso prepisovali ...

"Prisega:

»Spodaj podpisani, Ime Priimek: ________________________________________

izjavljam, da ne bom niti za trenutek gledal(a) v izpite sošolcev. Ne bom prepisoval(a) na noben način. Če me predavatelj zaloti pri prepisovanju, se strinjam, da mi izpit vzame, me oceni negativno in obvesti vodstvo šole o mojem neprimernem ravnanju.«

Podpis: ______________________________________________________________"

Takole je izgledala ena od verzij prisege, ki so jo morali moji študentje na Gea Collegeu podpisati, preden so se lotili pisnega izpita.

Rezultat mojega mini eksperimenta? Podpisovanje prisege je delovalo! Vsaj 20 minut ni bilo v razredu niti najmanjšega poskusa prepisovanja.

Kadar pa prisege ni bilo, se je šušljanje po razredu začelo zelo hitro. Seveda študentje pri meni niso prepisovali. Ker sem vsakega, ki sem ga opazil, takoj zelo ostro opozoril. Študentje plonkajo samo, če vidijo, da se da, če vidijo, da profesor bere časopis in ne želi ničesar videti. Ko pa opazijo, da si resen, da s tabo ni šale, niti poskušajo ne več.

Kaj se lahko naučimo iz mojega mini poskusa? Če želimo doseči, da ljudje nekaj naredijo ali ne naredijo, bomo verjetnost tega povečali, če bodo svojo obljubo zapisali na papir. Verjetnost, da nekdo izpolni obljubo, se poveča, če obljubo da javno, aktivno in prostovoljno. V mojem primeru sem s tem, ko sem študentom dal v podpis izjavo, dosegel, da so nekaj aktivno obljubili. Obljuba je bila na nek način tudi javna, ker so to morali narediti vsi in ker smo se o prisegi na začetku vedno pogovarjali. Prisego so študentje podpisali skoraj prostovoljno J , saj so v nasprotnem primeru lahko šli kar takoj domov …

Zanimivo, kaj zmore en sam podipis pod nekaj stavki, mar ne?
 

Zakaj in kdaj ljudje goljufamo ali lažemo?
Dnevnik guruja
01.04.2010

Zakaj in kdaj ljudje goljufamo ali lažemo?

Vas zanima, zakaj in kdaj ljudje goljufamo ali lažemo?

Poglejte si tale 15-minutni nastop. Se splača.

Ker boste izvedeli veliko o človeški psihologiji, kar lahko uporabite tudi pri prodajanju izdelkov, storitev, sebe. Pozorni pa bodite tudi na to, kako je nastop izpeljan retorično.

Večina nastopov na TED so tudi retorične mojstrovine. Tokrat predvsem opozarjam na to, kako je govorec v sporočilo vključil svojo OSEBNO ZGODBO. Če ne drugega, si bomo iz nastopa za vedno zapomnili, da je bil govorec opečen praktično po celem telesu in da ga je zelo bolelo, ko so mu sestre na hitro menjale obveze.

Skratka, vzemite si 15 minut in uživajte v pripovedovanju zanimivih primerov. Ljudje imamo vsak svojo resnico, ljudje se ne odločamo racionalno. Tudi krademo ne več, če je nagrada (plen) večji.

Sicer pa še moja zgodbica glede goljufanja na izpitih. Moj študent na Gea Collegeu je trdil, da sem izgubil njegov pisni izpit. Tudi sam nisem bil prepričan, ali sem izpit res izgubil ali ne. Zato sem mu rekel, naj pride na naslednji rok in se bova zmenila. Ko je prišel, sem mu izročil kratek izpit s štirimi pisnimi vprašanji: 

1. Vas je na izpitu pazil profesor ali druga oseba?

2. Na koliko vprašanj ste odgovarjali, na 5 ali na 36?

3. Je bila v testu kakšna fotografija?

4. Ste, preden ste začeli pisati izpit, podpisali kakšen drug dokument?

Študent je na vsa štiri vprašanja odgovoril napačno!

Študente je pazil moj brat, vprašanj je bilo 36, slik je bilo veliko, in pred izpitom so študentje podpisali prisego, da ne bodo plonkali.

O tej PRISEGI bom napisal nekaj v naslednjem zapisu. Veste, kaj je potem študent izjavil, ko sem mu rekel, da očitno ni bil na izpitu? »Ja, verjetno sem nekaj zamešal, se mi je pa v resnici zdelo, da sem pisal pri vas …« Me prav zanima, če mu je ukana pri kakšnem drugem profesorju uspela. Ker nisem maščevalen človek, je fant v nekaj poskusih izpit vseeno naredil.

Marketinški manevri
Seminarji
29.03.2010

Marketinški manevri

Marketinški manevri

Mastermindovci so se ta vikend udeležili marketinških manevrov.

Bilo je zabavno, poučno, rezultat pa bodo dodatni evri na računih prisotnih.

Marketinški manevri

Če se želite tudi vi kdaj udeležiti Lisac&Lisac Masterminda, se prijavite na www.lisac-lisac.si. Preverite, ali izpolnjujete pogoje. V letu 2010 bosta samo še dve priložnosti. Prva v aprilu in druga avgusta. 

Navodila
Dnevnik guruja
26.03.2010

Navodila

Zaposlenim, pa tudi strankam, kupcem moramo vedno dati jasna navodila. Ljudje smo kar dobri v upoštevanju navodil, če nam le nekdo natančno pojasni, kaj smemo in kaj ne.

kitajci

Tole fotografijo mi je poslal moj mastermindovec Domen (www.lestroj.si), ki se je pravkar vrnil s Kitajske. Fotografiral je v eni največjih tovarn za lesnoobdelovalne stroje na Kitajskem. 

London taxi
Dnevnik guruja
26.03.2010

London taxi

V Prištini sem se vozil v pravem londonskem taksiju. Eno od prevoznih podjetij je kupilo 20 novih londonskih taksijev, šoferje pa je obleklo v črne obleke z metuljčki.

londontaxi1

Ko sem v hotelu naročal taksi, me je receptorka takoj vprašala, ali naj pokliče London taksi. London taksiji so v hipu postali najbolj prepoznavno taksi podjetje v Prištini.

To prevozno podjetje je našlo svojo edinstveno prodajno prednost. Imajo londoske taksije in lepo oblečene šoferje. Njihova prednost je tudi v tem, da z lahkoto peljejo 5 oseb.

londontaxi2

Vsak podjetnik se mora spraševati, kako do večje prepoznavnosti podjetja. Prištinski londonski taksiji so odličen primer, kako v čisto običajnem poslu narediti nekaj posebnega.

Lisac v Hollywoodu!
Seminarji
25.03.2010

Lisac v Hollywoodu!

Kdaj ste bili nazadnje v Sarajevu? Jaz bom Sarajevo prvič (tole priznam s težavo) obiskal 28. maja letos. Službeno. Če želite slišati, kako se mučim s srbohrvaščino, potem vljudno vabljeni na seminar. Predaval bom v hotelu Hollywood. Po seminarju pa nam tudi ne bo dolgčas, saj veste, posli v nekdanji Jugi so prvovrstni družabni dogodek.

Č e potrebujete še dodaten razlog za izlet v Sarajevo, pridite poslušat ta seminar. Sicer sem do sedaj predaval že v vseh nekdanjih jugoslovanskih republikah, razen v Črni gori. Prejšnji teden pa sem predaval v Prištini. 
 

Obupna prodajalska taktika?
Dnevnik guruja
25.03.2010

Obupna prodajalska taktika?

Prodajalec IBONA se je mojega brata lotil na zanimiv način. Naročnino na IBON mu je poskušal prodati na običajne načine. Ko brat ni pokazal večjega zanimanja, pa je prodajalec na dan privlekel zanimiv razlog za nakup …

Rekel je, da sedaj naročniki na IBON lahko vidijo, kdo vse si je ogledal njihove bilance. Za dokaz je bratu poslal (po mailu!) seznam podjetij, ki so si ogledovala bilance podjetja Lisac&Lisac. Zanimivo, mar ne?

Nisem prepričan, da je tole legalno, še manj pa se mi zdi etično in moralno. Zadeva v praksi izgleda torej takole. Lisac kupi naročnino na IBON. In potem po bazi brska, gleda bilance podjetij. Potem pa Ibonovci vsa podjetja, katerih bilance sem si ogledal, o tem obvestijo ta podjetja. »Pssst! Samo, da veste, Lisac si je ogledal vašo bilanco …«

Kot bi vam recimo Facebook omogočal, da si na klik ogledate seznam vseh, ki so si ogledali vaš profil … Hm, saj morda pa to že počnejo … 

Saj vem, eden od hudo močnih psiholoških sprožilcev je tudi RADOVEDNOST. Marsikdo bi bil rad muha, marsikdo bi rad pokukal v tujo spalnico, marsikoga zanima, kdo se zanima zanj in za njegovo podjetje.

Ampak, čisto vsega, kar nam je v času »velikega brata« na voljo, pa res ne smemo uporabiti za povečanje prodaje. Kaj pa mislite vi?

Mesec dopusta
Dnevnik guruja
25.03.2010

Mesec dopusta

Kot ste opazili, mesec dni nisem na blog napisal ničesar. Sem si vzel malo premora. Po seriji velikih seminarjev, ki jih je sponzorirala Toyota, sem se moral malo spočiti.

No, to ne pomeni, da nisem delal. Poglejte slike s predavanj v zadnjih 10 dneh.

pristina

Moje občinstvo v Prištini.

oriflame

V soboto na Jelenovem grebenu.

psihologijaprodaje

Včeraj na Brezovici, seminar Psihologija prodaje.

Naslednjo sredo imamo 125. ponovitev delavnice Nemogoče. Trenutno je še nekaj mest prostih. Sicer pa je moj koledar do konca junija poln. Poleg slovenskih imam na urniku še predavanja v Sarajevu in Bruslju. V začetku aprila grem v Chicago … Ne bo nam dolgčas. Obljubljam, da bom sedaj spet redno, recimo dvakrat na teden zapisal kaj na ta blog.

 

Kje so najboljši koncerti?
Dnevnik guruja
25.03.2010

Kje so najboljši koncerti?

Že vsaj mesec ali celo dva gledam tale plakat na Celovški ulici pred nekdanjim Kino Šiška. Plakat je – kako primerno – postavljen nad cvetličarno.

cvetlicarna

Kot vidite, plakat obiskovalce, ki hodijo na koncerte CUK, opozarja, da so na napačnem mestu. Na plakatu piše, da so najboljši koncerti še vedno v Cvetličarni.

Zanimiv primer primerjalnega oglaševanja. Sam sicer nisem pristaš oglaševanja, v katerem podjetje govori o svoji konkurenci. Zakaj ne? Ker na ta način stranke opozarjate na konkurenco, ker konkurenci poklanjate del svojega oglaševalskega proračuna, ker lahko takšna akcija deluje na prodajo celo negativno.

No, ampak ta zadeva s Cvetličano se mi zdi kar posrečena. Predvsem zato, ker so dali na plakat stavek, ki ga njihovi pristaši itak uporabljajo. In še nekaj … Cvetličarne do sedaj nisem opazil, sedaj ko so dobili konkurenco v CUK-u, pa vidim njihove plakate povsod. Včasih potrebuješ konkurenco, da se zganeš. Kaj pa vi mislite o takšnem oglaševanju?

Dišeči eksperiment – rezultati
Seminarji
25.03.2010

Dišeči eksperiment – rezultati

Dišeči eksperiment – rezultati

Pogledal sem v računalnik in ugotovil, da je bila povprečna prodaja na »odišavljenih« seminarjih sicer malenkost višja, kot na tistih, kjer dišav nismo uporabljali. Zdi se mi, da razlika ni statistično dovolj velika, da bi lahko zanesljivo trdil, da je za višjo prodajo kriva odišavljenost dvorane in predprostora.

Predvsem pa je bilo občinstvo na različne dneve različno, tako da test res ne more biti statistično zanesljiv.

Popolnoma zanesljive rezultate lahko na primer dobijo večji trgovski centri po več mesecih testiranja. Vonj vpliva na razpoloženje ljudi, to je dokazano. Če koga zanima, kako kupiti aparat, ki bo v želeno razpoloženje spravil vaše goste, stranke, zaposlene … Še link - www.bhri.eu 

Skrivnost, ki diši!
Seminarji
24.02.2010

Skrivnost, ki diši!

Tale video sem posnel med včerajšnjim predavanjem. Seveda v času, ko nisem predaval. Razkrivam vam skrivnost vplivanja na kupce, ki povečuje prodajo. Tudi za 20% in več. Tudi sam sem na svojih strankah testiral ta zanimivi pristop podzavestnega vplivanja na odločitev strank. Z vplivanjem na enega od petih čutil lahko stranke pripravimo do tega, da kupijo več.

Ne verjamete? Tudi sam nikoli ne verjamem na besedo, temveč raje testiram. In kaj sem testiral tokrat? Sicer pa zadevo, o kateri govorim, že od nekdaj uporabljajo tudi v cerkvah … 

Med odmorom včerajšnjega popoldanskega seminarja so nam zaigrali fantje iz Tria Kranjc. Vzdušje je pomembno. Vsak podjetnik se mora vprašati, kako se počutijo njegove stranke. In na počutje vpliva marsikaj … osvetlitev, glasba, vonj, izbrane besede, prostor, število udeležencev itn. Fantje iz Tria Kranjc so tudi dokazali, da so dobro razumeli moje predavanje. Namreč po prvem seminarju so se oglasili in me vprašali, ali lahko nastopijo pred mojim občinstvom. Takoj so se lotili akcije, niso čakali. In seveda sem jih povabil.

fotka

Občinstvo je bilo navdušeno. 
 

Direktna pošta - nalepke za višji odziv
Direktni marketing
22.02.2010

Direktna pošta - nalepke za višji odziv

Že kar dolgo se vam nisem oglasil. Priznam, da me je 7 marketiških seminarjev, ki jih organziramo v sodelovanju s Toyoto, polno zaposlilo. Ne gre samo za seminarje, gre še za vse ostalo, kar takšen projekt prinaša. Trenutno dnevno prejemam med 200 in 600 maili, veliko je telefonskih klicev, organizacijskih zadev. Jutri imamo še zadnja dva seminarja iz serije »Toyota«, potem pa obljubljam več objav na tem blogu vsak teden.

Danes pa sem za vas pripravil kratek video – tole mi res ni vzelo več kot par minut … V videu boste izvedeli, kako zanesljivo povečati odziv na direktno pošto.
 

Marketinški seminar leta - 2900 udeležencev
Seminarji
12.02.2010

Marketinški seminar leta - 2900 udeležencev

Za nami so tri izvedbe seminarja »Kako z manj napora in manj sredstev do večje prodaje in dobička?«. Udeleženci so pohvalili moj izbor predavateljev (Rok Hrastnik, Franjo Radikovič, Dragica Korenjak, Aleš Lisac). Kot kaže bo na sedmih ponovitvah največjega marketinškega seminarja v Sloveniji več kot 2900 udeležecev!

Preverite (080 1509), ali imamo še kakšno prosto mesto. Naslednji štirje seminarji so v Ljubljani, najprej dve izvedbi na pustni torek 16.02. in potem še dve izvedbi 23.02. Vabljeni.
 

Največji slovenski marketinški seminar
Seminarji
01.02.2010

Največji slovenski marketinški seminar

Še nekaj dni manjka do prvega velikega marketinškega seminarja, ki bo 04. februarja v Ljubljani. Potem pa še najmanj trije termini. Več o terminih in seminarjih lahko preberete na spletni strani podjetja Lisac&Lisac.

Velike seminarje organiziramo zadnjih 5 let. Gre torej za že tradicionalno prireditev. Nikoli do sedaj nismo imeli manj kot 2000 udeležencev. Tudi letos kaže podobno. Danes, ko to pišem, imamo že več kot 2300 prijavljenih. Ponosen sem, da nam zaupa toliko ljudi. Mnogi se hvalijo z veliko e-mail listo, mnogi govorijo, da imajo veliko obiska na spletni strani, ampak elektronski obiski so eno … pripraviti ljudi, da se nekam odpeljejo in si za dogodek vzamejo cel dan, pa je nekaj drugega.

Kako mi je to uspelo? Dolga zgodba, polna malenkosti, mini skrivnost … Veliko trdega dela. Ampak, če bi moral povedati vso zgodbo v nekaj besedah, potem je odgovor, zakaj nam uspeva iz leta v leto, že 15 let … preprost.

Pomagali (moja ekipa in jaz) smo zelo velikemu številu slovenskih podjetnikov.

Kakorkoli štejem, vedno je številka večja od 45.000. Če enkrat pomagaš več deset tisoč ljudem, če več tisočim osebno pomagaš, narediš kakšno uslugo, ljudje tega ne pozabijo. V času, ko zvestobe ni praktično nikjer več, še najmanj pa so zvesti kupci, se jaz lahko pohvalim, da imam zelo veliko zvestih strank.

Še naprej se bom trudil pomagati čim večjemu številu podjetnikov. To je moje poslanstvo in to mi na koncu prinese tudi nekaj evrov. Evo, to je vsa skrivnost, za tiste, ki se sprašujejo, kako je to mogoče. Pa vztrajati je treba. Svoje prvo podjetje sem oprl leta 1989, Lisac&Lisac pa letos slavi 15. obletnico obstoja.

Letos bo seminar še boljši kot do sedaj. Dva dodatna predavatelja, ena predavateljica, več ur predavanj, več vsebine. Cena je še vedno nič evrov, ker nam pri organizaciji ponovno pomaga Toyota. Vstopnice je torej za vse udeležence kupila Toyota. Vabljeni tudi vi. 

Pospeševanje prodaje za 50 centov
Dnevnik guruja
01.02.2010

Pospeševanje prodaje za 50 centov

Na nemških avtocestah vam na bencinskih črpalkah zaračunavajo uporabo stranišča. Plačati morate 50 centov. V zameno greste lahko na stranišče, iz avtomata pa vam tudi natisnejo bon za pol evra.

wcbon

Ta bon lahko potem unovčite v restavraciji. Kako zadeva deluje? Ljudje seveda nismo preveč srečni, da moramo plačati za uporabo stranišča. Saj smo vendar kupili gorivo … Ker pa nam podarijo bon za (teh naših) 50 centov, se mnogi potem odpravijo v restavracijo in popijejo kavo za 2 evra in pol ali pa še kaj pojedo.

Samo da jim ne gre v nič bon za pol evra.

Strah pred izgubo je eden najmočnejših psiholoških motivatorjev. Ljudje smo pripravljeni narediti marsikaj, samo da nečesa ne izgubimo.

Podobno »finto«, kot jo vidite na nemških avtocestah, uporabljam sam na velikih brezplačnih seminarjih. Seminarji so brezplačni, vendar pa morajo udeleženci za rezervacijo sedeža plačati €50.

Teh 50 evrov udeleženci dobijo po predavanju nazaj. V denarju. Nakup ni obvezen, tudi kave ne zaračunavamo. :)

Nekaj let smo prirejali seminarje brez plačila rezervacije, sedaj pa že dve leti zaračunavamo. Posledice, te do strank precej neprijazne politike?

- malenkost manj prijav;

- tisti, ki se prijavijo so bolj resni;

- praktično vsi, ki se prijavijo na seminar, tudi pridejo

Kot je meni znano, takšnega sistema nima nihče. Sploh ne v Sloveniji, drugod pa tudi nisem nikjer zasledil česa podobnega. Ta inovacija se je za nas izkazala kot izjemno pozitivna. Našli smo način, da omejimo število prijav, na seminarje prihajajo tisti, ki nas imajo radi in nam zaupajo ter razumejo, zakaj to počnemo.

Seveda pa morajo biti stranke na koncu zadovoljne! To je seveda tudi cilj vsega našega početja.

George Foreman
Guruji
29.01.2010

George Foreman

Kdo je oseba na sliki desno od mene?

foreman

a) »The Grill Man« - človek, ki je prodal 120 milijonov kuhinjskih žarov
b) Pridigar, ki je vsem svojim petim sinovom dal ime George
c) dvakratni svetovni boksarskii prvak George Foreman

Naučite se prodajati in nikoli ne boste lačni, je le eno od sporočil velikana boksa in uspešnega poslovneža Georgea Foremana. George je olimpijski boksarski prvak, dvakrat pa je postal tudi profesionalni boksarski prvak po vseh verzijah v težki kategoriji. Je tudi najstarejši prvak, saj je svoj drugi naslov osvojil pri 45 letih. Velja za enega najboljših boksarjev vseh časov.

Svoje slavno ime iz boksa je odlično unovčil tudi v poslu. Mlajša generacija ga bolj kot boksarja pozna kot televizijskega prodajalca roštiljev. Po vsem svetu so jih prodali več kot 120 milijonov! Svoje ime je George posodil za različne druge izdelke in zaslužil več kot 240 milijonov dolarjev – vsaj trikrat več, kot mu je prinesla sijajna boksarka kariera.

Georgovo predavanje sem poslušal pred dvema mesecema v Atlanti. Navdušil me je. George je poln energije, odličen govornik in kljub svojim velikim športnim in poslovnim uspehom še vedno prijazen in skromen. Na vprašanje, zakaj je tako priljubljen, je brez obotavljanja povedal, da je to zato, ker je iskren in iskrenost vedno pomaga tudi pri prodaji. Ko gre za osebno prodajo, ljudje najprej »kupijo« vas, šele nato pogledajo izdelek.

V svoji boksarki karieri je bil večkrat dobesedno na tleh. Tudi v poslu je z napačnimi odločitvami v nekem obdobju ostal brez vsega. A kot pravi, se boste vedno pobrali, če ne boste poslušali negativnih misli. Če vam kdo reče: »Tega se ne da narediti,« morate to preslišati, prisluhnite pa, če vam kdo reče: »Poznam način, kako lahko to naredimo«. George ima kar 10 otrok (petim je ime George. :))

Vprašali so ga, kaj uči svoje otroke, da bi postali uspešni in srečni v življenju.

Najbolj je poudaril naslednje 3 nasvete:
- Zgodaj vstajajte in začnite delati in slediti svojim željam. Lepe stvari se zgodijo zgodaj zjutraj.
- Ozrite se okoli sebe in poiščite nasvete pri ljudeh, ki imajo izkušnje na področju, ki vas zanima.
- Mogoče ne morete biti najmočnejši, najhitrejši, največji, a vedno se lahko potrudite in ste prijazni. In po prijaznosti se vas bodo bolj zapomnili kot po drugih lastnostih.
 

Obama e-mail marketing
Marketing
21.01.2010

Obama e-mail marketing

Predsednik Obama je na svojo listo od 5. maca 2008 do danes poslal 751 elektronskih sporočil. Svojim »navijačem« je torej poslal več kot 1 mail na dan (v povprečju 1,14 maila dnevno).*

obama

Barack H. Obama je zmagal na volitvah in je danes predsednik ZDA

Koliko mailov je torej pametno poslati svojim strankam in svojim potencialnim strankam?

Kako pogosto se splača komunicirati z vašimi strankami?

Želite enostaven, pošten in dobičkonosen odgovor vašega marketinškega guruja?

Komunicirajte čim pogosteje! Lahko tudi večkrat na dan.

Pod enim zelo pomembnim pogojem:

Glejte, da imate kaj pametnega povedati!

Če prepogosto komunicirate v stilu: »Še kaj kupite pri meni, čas je, da mi zopet prinesete nekaj evrov.«, se vas bodo stranke naveličale in vaših sporočil sčasoma ne bodo več opazile. Če pa so vaša sporočila zabavna, če imate kaj pametnega povedati, če imate za stranke kakšno darilo, potem lahko komunicirate zelo, zelo pogosto.

Kako pogosto komunicirate z najboljšimi prijatelji?

Premalo pogosto! Se strinjate, mar ne?

Kako lepo bi bilo, če bi se s prijatelji dobili večkrat na kakšni pijači, če bi se videli večkrat, če bi komunicirali še pogosteje … Ampak ne najdete časa, ne vzamete si dovolj časa. Vaše stranke so vaši PRIJATELJI, zato se z njimi tudi obnašajte tako!

Vam pišem zato, ker upam, da sva PRIJATELJA! Tudi v tem zapisu imam za vas darilo oziroma vabilo. Če želite, lahko pridete na največji slovenski marketinški seminar. Letos bosta poleg mene nastopala še dva predavatelja in ena predavateljica. Po zaslugi Toyote vstopnine ni. Vašo vstopnico je plačala Toyota! Vabljeni. 

*toliko mailov je dobil Denny Hatch, direktno marketinški guru, ki se ga splača brati

Lisac.mobi
Marketing
19.01.2010

Lisac.mobi

Od konca 2009 testiramo mobilno spletno stran www.lisac.mobi. Stran je dosegljiva z vašega mobilnega aparata. Prepričan sem, da bo prej ali slej vsako podjetje moralo imeti spletno stran prirejeno za mobilne aparate. GSM aparat ima vsak, mnogi imate tudi dva ... :)

lisacmobi

Oglejte si našo stran www.lisac.mobi na vašem mobilcu in mi prosim povejte, kaj si mislite. Ste znali priti na to stran, pogosto dostopate do interneta s pomočjo mobilnega telefona?

Mastermind januar 2010
Seminarji
19.01.2010

Mastermind januar 2010

Družiti se s pametnimi, uspešnimi ljudmi je koristno in zabavno.

mastermind2

Fotografija udeležencev našega Januarskega masterminda. 

mastermind1

Bilo je lepo. Nova Lisac&Lisac masterminda bosta v marcu in aprilu.

Skriti nakupi
Marketing
11.01.2010

Skriti nakupi

Trgovci bodo večinoma rekli, da znajo prodajati in da jim je vse jasno. Ker pa ste vi, ki to berete, tako kot jaz vsak dan v koži kupca, lahko mirne vesti rečeva, da večinoma trgovci sploh ne zanjo ali nočejo prodajati.

Kakovost storitev in prodajalske veščine bi bile lahko na višji ravni. Sam direktorjem že dolgo svetujem, naj redno kupujejo v svojem podjetju. Tako se bodo izognili mnogim napakam in zgodaj bodo odkrili, kaj gre, kaj ne gre v prodajo in tudi zakaj je tako, kot je.

skritinakupi1

Ker pa šefa večinoma prodajalci poznajo, mora od časa do časa najeti profesionalne skrite nakupovalce. To so izšolani kupci, ki si natančno zapišejo, kako so bili postreženi. Vse z namenom, da podjetje potem na podlagi rezultatov izboljša kakovost storitev in tudi, da proda več. Skrivnostni nakupi so torej orodje za povečanje prodaje, ne pa orodje za zastraševanje trgovcev. Čeprav so prodajalci, ko izvedo, da so se pri njih začeli skriti nakupi, prestrašeni.

skritinakupi2

Sam sem že večkrat uvedel skrite nakupe v podjetjih, kjer sem delal ali svetoval. In vedno smo s pomočjo tega orodja na koncu prodali več. Nikoli mi ni bilo treba zaradi (ponavljajočih) slabih rezultatov koga odpustiti. Skriti nakupovalci ne ocenjujejo samo osebja, temveč ocenjujejo celotno nakupno izkušnjo (osvetlitev, temperatura, glasba, se je bilo mogoče kam usesti, izbira, dostop …).
 

Marketinška lekcija botoks odvetnika
Marketing
06.01.2010

Marketinška lekcija botoks odvetnika

Če želite biti uspešnejši kot kolegi v katerem koli poslu, v kateri koli panogi, velja tudi za šport, morate tako ali drugače kršiti napisana ali nenapisana pravila panoge.

Ker če boste delali vse isto, kot delajo vaši kolegi v panogi, boste v najboljšem primeru dosegli povprečne rezultate. Dražen Petrovič je kršil pravila v svoji panogi, tako da je po vsakem treningu še malo treniral. In ni čudno, da je zadeval pogosteje kot večina …

Odvetniki so se dogovorili, da je oglaševanje v njihovi panogi prepovedano.

Že, že … Ampak če malo pomislite, boste hitro ugotovili, da so najbolj znani slovenski odvetniki tisti, ki kršijo lastni statut o prepovedi oglaševanja. Če ste recimo pravkar ustrelili soseda in še dva naključna mimoidoča in če ste ta svoj projekt že nekaj časa načrtovali, GSM številko katerega odvetnika imate shranjeno v mobilnem telefonu? Ja, Čeferina seveda. Kaj pa, če ste tajkunček, če se ukvarjate s prevzemi, ali morda celo z gospodarskim kriminalom, koga imate v spominu svojega mobilnega aparata? Zdolška, Senico?

Kako to, da so nekateri odvetniki bolj znani in imajo posledično večje pisarne, več zaposlenih in več posla? Odgovor je očiten. Tisti, ki kršijo pravilo o neoglaševanju, postanejo bolj znani, imajo več strank, več prihodkov in več dobička. Ostali pa so povprečni.

botoks

Botoks odvetnik je krasen primer nekoga, ki krši pravila svoje stroke. In celo prizna, da pravila krši in pravi, da se bo poboljšal.

Da ne bo pomote, če bi bil jaz odvetnik, ne bi gradil kariere na diamantnem pilingu in botoksu. Ste pa lahko prepričani, da bi tudi jaz kršil pravilo o neoglaševanju. Bi že našel način, da bi stranke izvedele zame. Če ne drugega bi pisal blog in izdal kakšno knjigo. :)

Vtipkajte na gooogle ali najdi.si »odvetnik«. Verjeli ali ne, tisti, ki se pojavljajo na prvi strani med generičnimi rezultati iskanja, se tam ne pojavljajo po naključju. So samo spretnejši od več kot 1000 drugih odvetnikov, ki se ne pojavijo na prvi strani rezultatov.

Marketing je povsod, oglaševanje je povsod, pa če to želite ali ne. Ni dovolj, da ste dobri, ni dovolj, da imate najboljše izdelke ali storitve. Pogoj za uspeh v poslu? Dovolj dobri izdelki ali storitve in odličen marketing.

na vrh