Nove objave na vaš mail!
Vsak nov zapis, vam lahko pošljem po elektronski pošti. Prijavite se tukaj:
Poglejte kaj sem zapisal, natanko pred letom dni:
Oglejte si tudi
Kazalo
- 21-dnevna šola prodaje
- Kaj bi lahko rešilo Janeza Vajkarda Valvasorja pred bankrotom?
- Imate svoj krizni priročnik?
- Kaj pravijo številke?
- Vsak upor proti vladarju Covidu XIX. je nesmiseln
- "nič se ni dalo narediti"
- Zgodba o zašitih nosovih
- Kitajska metoda pranja možganov
- Oglas za traktor
- Če je enostavno kupiti, boste prodali več
- Gradili desetletja, odšlo čez noč …
- Najboljši prodajni stavek vseh časov
- Ali je sedaj pravi čas za prodajo?
- Zadeva: Sklop webinarjev za vas in vaše podjetje
- 20 lepotic se je preizkusilo v prodaji ...
- You Did What?
- Kako med 4% najboljših prodajalcev?
- Častim za rojstni dan!
- Celoletni trening in mentorski program - marketing, prodaja
- Castle Escape - igra pobega na gradu Kostel
- Na kakšni postelji je spal ruski car?
- Marketinška rehabilitacija na morju
- Firma Boss - poučna podjetniška aplikacija
- Another drink?
- Niso plačevali davkov
- Pokvarjen mikser
- Magnifico ima jajca
- Prevaranti
- V Ljubljano prihaja "malinovec", ga bova šla poslušat?
- Marketinška formula za povečanje prodaje
Tag
Aleš Lisac, Marketing, Direktni marketing, Trženje, Neposredno trženje, Retorika, Retorik, Javno nastopanje, Šola retorike, Prodaja, Povečanje prodaje, Zaslužek, Povečanje zaslužka, Oglaševanje, Guru, Coaching, Seminarji, Knjigarna, Dobre knjige, Svetovanje, Consulting,
- Šport in šah
-
Dnevnik guruja25.09.2011
Šport in šah
Zakaj sem moral novico o tem, da v Rogaški Slatini gostimo praktično vso šahovsko elito izvedeti na ameriški spletni strani?
Ste se kdaj vprašali, zakaj truma slovenskih novinarjev poroča o pripravah slovenskih smučarjev, ki trenutno v svetovnem smučanju ne pomenijo nič? In vseeno se jim zdi vredno razpredati o njihovih pripravah, pričakovanjih …
O tem, da ta teden v Rogaški Slatini gostimo najboljše šahiste in šahistke na svetu, pa ne poroča praktično nihče.Celo v Rogaški sem našel samo en plakat.
Marketinški nauk?
Lahko imate še tako dober dogodek, če se ne potrudite in o tem na pravi način in dovolj zgodaj ne obvestite novinarjev in urednikov, potem vašega dogodka ne bo opazil nihče. Zavedati se morate, da novinarji redko iščejo zgodbe. Običajno raje počakajo, da jih o zgodbah nekdo obvesti, še raje pa imajo, če jim zgodbo kdo napiše. Pomaga tudi, če jih na dogodek povabite, seveda plačajte stroške, dobro jih nahranite in pijača naj bo v izobilju.
Odnosi z javnostmi (PR) niti niso tako zapletena zadeva. Seveda pa vam mora biti najprej jasno, da 95 % novic, o katerih pišejo časopisi in poročajo televizije, pripravijo spretni PR-ovci.
O šahu se ne poroča, ker pri nas ni dovolj spretnih promotorjev, ki bi jih ta šport (ali dejavnost, če mislite, da šah ni šport) zanimal.
V Sloveniji trenutno igra praktično vsa svetovna šahovska elita (tabela najbojših po točkah):
Ponomariov, Ruslan UKR 2758 Grischuk, Alexander RUS 2757 Radjabov, Teimour AZE 2752 Gelfand, Boris ISR 2746 Mamedyarov, Shakhriyar AZE 2746 Svidler, Peter RUS 2740 Adams, Michael ENG 2733 Wang, Hao CHN 2733 Vitiugov, Nikita RUS 2726 Moiseenko, Alexander UKR 2726 Giri, Anish NED 2722 Nepomniachtchi, Ian RUS 2718 Jakovenko, Dmitry RUS 2716 Movsesian, Sergei ARM 2715 Shirov, Alexei ESP 2713 Jobava, Baadur GEO 2712 Caruana, Fabiano ITA 2712 Dreev, Aleksey RUS 2711 Malakhov, Vladimir RUS 2710 Tomashevsky, Evgeny RUS 2710 Naiditsch, Arkadij GER 2707 Berkes, Ferenc HUN 2706 Bacrot, Etienne FRA 2705 Andreikin, Dmitry RUS 2705 Wojtaszek, Radoslaw POL 2704 Efimenko, Zahar UKR 2703 Laznicka, Viktor CZE 2701 Zhigalko, Sergei BLR 2696 Inarkiev, Ernesto RUS 2692 Motylev, Alexander RUS 2690 Poglejte kako se je danes (za lepo zmago) mučil Shirov Alexei.
- Na današnji dan pred 47 leti …
-
Dnevnik guruja27.07.2011
Na današnji dan pred 47 leti …
Je bilo zelo vroče. In bila je polna luna. Vsaj tako pravi moja mama, ki me je 27.7.1964 rodila. Bravo, mami. Rojstne dneve bi pravzaprav morale praznovati mame. Sam za tole rojstvo nisem kaj dosti zaslužen. Bil sem še celo tako nesramen, da sem vse skupaj še zakompliciral, ker sem se odločil, da bom na svet prišel z nogami naprej …
V resnici ne verjamem, da sem res star 47 let. Moja osebna laže. Verjetno gre za kakšno administrativno napako. Hitro gredo leta … Počutim pa se, kot bi imel 27 let.
Obljubil sem vam, da bom imel za vas presenečenje. In res sem vam pripravil presenečenje in nekaj daril. Tako da se vam splača brati naprej - Dve MBA štipendiji, 2x 10.000 evrov
-
Dnevnik guruja17.05.2011
Dve MBA štipendiji, 2x 10.000 evrov
Še sam ne morem verjeti. Že 20 let je minilo, odkar sem se vpisal na podiplomski študij (MBA). Študiral sem v Italiji in v ZDA.
Kako je do tega, da sem se odločil za študij v ZDA, sploh prišlo? Enostavno … Videl sem plakat, ki je obljubljal delno štipendijo, in sem se prijavil. In bil sem sprejet.
Danes, skoraj 20 let pozneje, se je eden izmed mojih sošolcev (ki mu gre posel odlično), odločil podariti 10 štipendij po 10.000 evrov za študij MBA. Dve štipendiji sta namenjeni slovenskima kandidatoma!
Zakaj vam danes pišem?
Samo obveščam vas, da sta na voljo dve štipendiji. Dobila ju bosta dva Slovenca, ki ju zanima študij MBA v letu 2012 in izpolnjujeta pogoje.
Če vas zanima študij MBA, če ste pripravljeni na enoletni študij v tujini, če izpolnjujete vse pogoje in bi vam ustrezala štipendija v višini 10.000 evrov, se mi oglasite!
Seveda pa lahko ta zapis posredujete osebi, ki mislite, da bi jih koristil.Ko že obujam spomine … Prilagam fotografijo z diplomske slovesnosti leta 1992 v Clemsonu (Južna Karolina). V ZDA sem takrat prišel še z jugoslovanskim potnim listom in čeprav sem slovenskega tudi že imel, v ZDA še ni veljal. Ampak pod slovensko zastavo smo se vseeno poveselili po podelitvi diplom. Hvala dr. Alu H. Ringlebu, ki mi je pred dvajsetimi leti zaupal in mi podelil polovično štipendijo (polovico šolnine in stroške sem plačal sam).
Danes lahko podobno priložnost izkoristi nekdo izmed vas. Saj veste, investicija v znanje je najboljša investicija! Če pa vam nekdo doda še 10.000 evrov, potem je donos na takšno investicijo še slajši.
Lepo se imejte in posredujte ta zapis svojim prijateljem. Nekomu boste morda za vedno spremenili življenje. Kot je meni spremenil življenje tisti plakat, zaradi katerega sem se prijavil na študij MBA pred dvajsetimi leti. Predstavitev študijskega programa bo 2. junija v Ljubljani. - Kako prodati, kako kupiti in kako dobro zaslužiti! - 2. oddaja
-
Dnevnik guruja16.04.2011
Kako prodati, kako kupiti in kako dobro zaslužiti! - 2. oddaja
Posnetek moje druge oddaje na televiziji Vaš kanal lahko vidite, če kliknete na "Kako prodati, kako kupiti in kako dobro zaslužiti!"
Večina pravi, da je boljša od prve, pravijo, da je dobra oddaja. Kaj pa vi mislite?
- Nas je res 400.000?
-
Dnevnik guruja22.03.2011
Nas je res 400.000?
Neisha pravi, da nas je že več kot 400.000. Snovalci tega plakata se zavedajo, da ljudje, če imamo na izbiro polno ali prazno restavracijo, izberemo polno. Radi namreč delamo tisto, kar dela večina. Če imajo vsi mobilni telefon, ga moram imeti tudi jaz, si misli povprečen človek. Če imajo vsi sosedi nov ploščat televizor, ga moram imeti tudi jaz …
Če vstopite v učilnico in tam vsi stojijo, boste stali tudi vi, če večina sedi, se boste usedli tudi vi. Če vsi pred vami v koloni vozijo 80 kilometrov na uro, omejitev pa je 60 km/h, boste vozili 80 tudi vi.
Ljudje radi delamo tisto, kar delajo drugi. Nekako si mislimo, da imamo dovoljenje delati tisto, kar itak vsi počnejo. V mnogih državah je podkupovanje nacionalni šport. Vsi vedo, da to ni prav, ampak vseeno sodelujejo, ker se pri njih pač tako dela. Zakaj so nekateri politiki podkupljivi? Verjetno zato, ker mislijo, da so tako ali tako vsi politiki podkupljivi. Ne, ne nikogar konkretnega nimam v mislih … :)
Petrol nam s tem plakatom sporoča, da je z nami nekaj narobe, če se še nismo pridružili 400.000 Slovencem, ki zlato kartico imajo. Mislim, da je sporočilo učinkovito.
Bega me samo nekaj … Na zadnjih dveh seminarjih sem udeležence vprašal, ali imajo zlato Petrolovo kartico, in samo 10 % prisotnih je dvignilo roko. Priznam, test ni statistično zanesljiv, vendar bi pričakoval, da bo vsaj 30 % ljudi dvignilo roko. Saj veste, otrok ni bilo na mojem seminarju, babic tudi ne, v vsaki družini verjetno nimajo treh kartic … Tako da se mi zdi številka visoka.
Številka 400.000 pa ima z marketiškega stališča še eno napako. Veliko verjetneje bi zvenelo 395.400. Zakaj? Številke, ki niso zaokrožene, sporočajo, da je nekdo res preštel, izmeril, okrogle številke pa pogosto radi razumemo kot zaokrožanje, nenatančnost, pretiravanje …
Že imate zlato Petrol kartico?
- Kako prodati, kako kupiti in kako dobro zaslužiti!
-
Dnevnik guruja09.03.2011
Kako prodati, kako kupiti in kako dobro zaslužiti!
Danes ob 20.30 na TV Vaš kanal.
Poglejte in prosim povejte, kaj naj v prihodnjih oddajah izboljšam.
Posnetek oddaje lahko vidite, če kliknete na "Kako prodati, kako kupiti in kako dobro zaslužiti!"
- Kdaj, kje in kako oglaševati?
-
Dnevnik guruja07.03.2011
Kdaj, kje in kako oglaševati?
Odgovor na zgornje vprašanje je vsaj teoretično preprost.
Kdaj? Takrat, kadar lahko poveste kaj novega, pametnega.
Kje? V mediju, ki doseže vaše potencialne kupce. Pomaga, če je cena oglasa takšna, da se vam vse skupaj splača.
Kako? Če že oglašujete, poskrbite, da bodo videli ravno vaš oglas. Skratka, poskrbite, da vas bodo (praktično vsi) opazili.Današnja nalepka, ki smo jo opazili praktično vsi naročniki in kupci časopisa Delo, je primer dobrega oglasa. Zakaj?
- Ker oglaševalec oglašuje prireditev, ki se bo zgodila že čez nekaj dni. Lahko torej povedo nekaj novega; gre za informacijo in to je pomembno!
- Ker oglašujejo v mediju, ki ga bere veliko njihovih potencialnih strank.
- Ker so šli v oglasno akcijo po sistemu – »Če že oglašujemo, oglašujmo tako, da našega oglasa ne bo mogoče spregledati.« Ker so vezali njihovo sporočilo na aktualni dogodek – dan žena.
Bo vse skupaj delovalo, se bo izplačalo? Ne vem. Ne vem namreč, koliko so za oglas plačali. V oglaševanju velja pravilo, da se čisto vsak oglas splača – če ga kupimo za pravo ceno. :)
No, že v kratkem bo jasno, ali je celotna akcija z lipicanci v Stožicah uspela. Če bo dovolj ljudi kupilo vstopnico, če bodo stroški promocije, oglaševanja in izvedbe nižji od prihodkov, lahko rečemo, da je akcija uspela.
Marketing prireditev je zelo neizprosna stvar. Dan po dogodku je vse jasno … Izgovorov v slogu »Smo pa nekaj naredili za blagovno znamko,, noče nihče poslušati. Cilj prireditev, koncertov je polna dvorana, poln žep in seveda na prvem mestu zadovoljni kupci. - Televizija Vaša kanal - intervju z Alešem Liscem
-
Dnevnik guruja22.02.2011
Televizija Vaša kanal - intervju z Alešem Liscem
Posnetek včerajšnjega intervjuja na TV Vaš kanal.
Sem kaj pametnega povedal? :)
- 3D film - vabilo na največji seminar
-
Dnevnik guruja16.02.2011
3D film - vabilo na največji seminar
Koliko časa še, da bomo gledali le še tridimenzionalne filme?
Čas hitro teče in napredek človeštva je neverjeten.Če želimo hoditi v koraku s časom – in v poslu je to nujno – moramo spremljati novosti. Še bolje pa je biti v vodstvu in kreirati novosti.
Z ekipo, ki obvlada vse, kar je v zvezi s 3D tehnologijami, smo za vas posneli kratek 3D posnetek!Zakaj?
Iz dveh razlogov.
Prvič; seveda želimo pritegniti vašo pozornost. Vse, kar je novo, drugačno ali presenetljivo, vzbuja pozornost. Vzbuditi pozornost pa je danes težko.
In drugič; ker vam želimo pokazati uporabno vrednost 3D tehnologije. Danes že lahko fotografiramo, tiskamo, snemamo in gledamo filme v 3D tehnologiji. James Bond in njegove igračke so že tukaj!
To pa še ni vse.
Če boste želeli in če se boste prijavili na eno izmed treh predavanj Največjega marketinškega seminarja 2011 pod pokroviteljstvom Toyote, vam bomo izdelali 3D portret brezplačno.
Mini 3D portret, kot ga držim v roki na posnetku, za udeležence Toyotinih seminarjev brezplačno! Navodila za izdelavo vašega 3D portreta boste našli tukaj. Poglejte video, za boljši ogled morate uporabiti očala za ogled 3D anaglifskih filmov. Potem pa na tej spletni strani naložite svoje fotografije in izdelali vam bomo portret.
Sporočite mi, prosim, kaj si mislite o filmčku!
Za izdelavo fotorealističnih tridimenzionalnih modelov obrazov iz digitalnih fotografij je poskrbelo podjetje XLAB d.o.o. s tehnologijo PHOV, 3D skeniranje je z Artec skenerjem izvedlo podjetje IB-PROCADD d.o.o., 3D predmeti pa so natisnjeni z barvnimi 3D tiskalniki Z Corporation, prav tako v podjetju IB-PROCADD d.o.o. Film je v tridimenzionalni tehniki posnela režiserka Rahela Jagrič v sodelovanju s Studiem FOS in Stereoskopskim društvom Ljubljana.
- Direktni marketing je prava marketinška pravljica
-
Dnevnik guruja10.01.2011
Direktni marketing je prava marketinška pravljica
V Dnevniku so prejšnji teden objavili tale članek.
Za vas sem ga shranil na tej povezavi.
- Bankirji ...
-
Dnevnik guruja07.01.2011
Bankirji ...
Iz banke so mi včeraj poslali zanimivo obvestilo. Poslali so mi slovar. Da se bomo sedaj bolje razumeli. :) Očitno je bankirje nekdo prisilil, v uporabo malenkost bolj normalnih in razumljivih izrazov.
Pred tem so uporabljali izraze, ki so jih razumeli le oni sami. Dokaj tipično za panoge, ki se postavljajo nad stranke (zdravstvo, odvetniki, upravniki stavb, elektro podjetja, zavarovalnice, banke, itd.) je, da namerno uporabljajo nerazumljive izraze. Saj veste, nevedne stranke je lažje žejne prepeljati čez vodo.
Oglejte si nov slovarček, ki sem ga včeraj prejel od banke:
• Nalogodajalec >> Plačnik
• Banka nalogodajalca >> Banka plačnika
• Referenca nalogodajalca >> Referenca plačnika
• Upravičenec >> Prejemnik
• Banka upravičenca >> Banka prejemnika
• Fizična oseba >> Potrošnik
• Nakazilo >> Plačilo
• Nakazilo v tujino >> Plačilo v tujino
• Podatki o nakazilu >> Podatki o plačilu
• Imetnik računa >> Uporabnik računa
• Podatki o nakazilu >> Podatki o plačilu
• Obvestilo o prilivu iz tujine – VP60 >> Obvestilo o prilivu – VP60
• Obrazec Prenos sredstev >> Splošni nalog v tuji valuti v domovini
• Plačilni promet v domovini >> Plačila v domovini
• Plačilni promet s tujino >> Čezmejna plačila
• Plačilni promet izven domovine >> Plačila izven domovine
No dragi moji, kaj pravite na tole?
- Stand Up komik leta
-
Dnevnik guruja06.01.2011
Stand Up komik leta
Eno neumnost sem naredil ... Prijavil sem se na natečaj za Stand Up komika leta ... Poglejte video, ki sem ga naložil na njihovo stran. Po tem videu, me bo kakšen komik počakal kje v temi. V vojski (JNA jasno) bi rekli, da Liscu sigurno "sleduje čebovanje" ... Zdaj je, kar je ...:)
- Novoletni cilji – zakaj jih je tako težko uresničiti?
-
Dnevnik guruja05.01.2011
Novoletni cilji – zakaj jih je tako težko uresničiti?
Sklenili ste, da boste v novem letu več telovadili. Lep, koristen cilj. Zakaj tako malo ljudi vztraja pri takšnih ciljih, čeprav so res koristni?
Ker je veliko lažje in bolj udobno gledati televizijo kot se potiti v fitnesu!
Sklenili ste, da boste prebrali vsaj dve knjigi na mesec. Vaš plemeniti cilj se izgubi nekje pri prebrani polovici prve knjige. Zakaj? Ker vas motijo otroci, ker nimate časa, ker … je veliko bolj enostavno nič spremeniti in ostati vklenjen v svoje ustaljene navade.
Kaj torej storiti, da se bodo cilji res uresničili?
Pomagajo tri stvari?
1. Javna objava ciljev; cilji morajo biti jasni, količinsko in časovno določeni!
2. Partner, ki vam pri tem pomaga – veliko lažje je, če niste sami.
3. Kazen – kako se boste kaznovali, če cilja ne boste uresničili.Moj znanec je shujšal za 20 kilogramov v pol leta. In idealno težo ohranja že več kot leto dni. Kako mu je to uspelo?
Na pikniku, kjer je bilo 20 ljudi, je javno povedal, da bo shujšal. Pri cilju se mu je pridružil prijatelj, ki je tudi naznanil, da bo shujšal 10 kilogramov. In oba sta javno naznanila, da bosta politični stranki, ki jo oba izjemno sovražita, nakazala vsak po 2.000 evrov, če jima ne uspe. Poti nazaj ni bilo … :)
Cilje boste uresničili, če boste aktivni, če boste delali tisto, kar vsa vodi k uresničitvi ciljev. Ja, brez akcije ne bo nič.
Aja, še ena pomembna zadeva …
Najprej vprašanje: Kako težko se vsako jutro pripravite k aktivnosti, ki ji pravimo umivanje zob? Nobenih težav nimate s tem, mar ne? Nobene posebne težave z motivacijo … Veste, zakaj nihče nima težav s tem, da bi se motiviral k umivanju zob?
Ker je to ritual, na katerega smo se navadili!
Vse, kar postane ritual, je tako lahko kot dihanje. Kaj morate narediti, da bodo aktivnosti, ki vam v vašem osebnem in poslovnem svetu prinašajo rezultate, postale ritual?
Vztrajajte pri svojih novih aktivnostih vsaj 21 dni! To je to. Če boste vztrajali tri tedne, bo vaša nova aktivnost postala lahkotna, neboleča, samo po sebi umevna, tako kot umivanje zob.
Veliko uresničenih ciljev v letu 2011 vam želim.
- V letu 2011 bo vse drugače!
-
Dnevnik guruja29.12.2010
V letu 2011 bo vse drugače!
Ste si tudi vi zastavili nove cilje za leto 2011?
Kaj ste si zaželeli za naslednje leto? Bolje rečeno, kakšne cilje ste si zastavili? Saj veste, želje, ki nimajo roka, do kdaj jih boste uresničili, ostanejo samo želje.
Rok je zelo, zelo pomembna zadeva … Če naše mame ne bi imele roka, nas verjetno ne bi bilo na tem svetu ...Torej, dragi moji, kakšni so vaši cilji za leto 2011?
Če boste na kratko opisali svoje poslovne, lahko pa tudi osebne cilje, v komentar na blogu marketinškega guruja, se bo zgodilo nekaj izjemnega:
1. Dramatično boste povečali verjetnost, da boste cilje uresničili. Cilji, ki so zapisani in javno objavljeni, se pogosteje uresničijo. Ko boste cilje zapisali in jih objavili na mojem blogu, boste povečali verjetnost za uresničitev.
2. Med vse, ki boste sodelovali, bomo razdelili 5 seminarjev na DVD-jih po vaši izbiri. Na voljo pa bo še neznano število tolažilnih knjižnih nagrad.
V rubriko komentar torej vpišite svoje cilje za leto 2011. Med komentarji boste našli zapisane tudi moje poslovne in osebne cilje (malo boste morali počakati, da vidim vaše cilje :)).p.s. Trenutno še sprejemamo prijave na največji marketinški seminar, ki ga ponovno podpira Toyota. Prijavite se lahko tukaj.
- Bodite uporniki (verzija 2010)!
-
Dnevnik guruja23.12.2010
Bodite uporniki (verzija 2010)!
V letu 2011 vam želim vse najboljše. Poleg normalnih želja (zdravje, sreča, itd.), pa imam za vas še eno željo, oziroma predlog.
Bodite uporniki!
Prekršite kakšno pravilo, napisano ali nenapisano. V poslu zares uspejo tisti, ki kršijo pravila, uspejo tisti, ki si upajo. Če boste v letu 2011, delali podobne stvari, kot jih dela vaša konkurenca, boste povprečno uspešni. To pa ni tisto, kar si želite.
Podobno velja za osebno življenje. Kdo pravi, da se morate obnašati, tako kot se obnašajo vsi ostali? Naredite nekaj drugačnega, presenetite svojega partnerja, moža, ženo, otroke. Če vsi kupujejo, to ne pomeni, da morate tudi vi. Če vsi ostali nimajo časa, to ne pomeni, da tudi vi ne smete imeti časa, za svoje bližnje. Bodite otročji (vsaj kdaj), pokažite veselje, čustva!
Lep, simpatičen primer kršenja pravil, je tale plakat (prvič sem o tem pisal leta 2007!).
Kdo pravi, da se ne da, kdo pravi, da ni možno?
Kdo pravi, da je nemogoče?
Vse je mogoče, samo malo kreativnosti in poguma je potrebno imeti.Odvetniki so v 22. člen svojega statuta zapisali: »Odvetniki tekmujejo med seboj le s kakovostjo svojega dela.« Oglaševati ne bi smeli … Katere odvetnike poznate? Tiste, ki oglašujejo, tiste, ki se pojavljajo na televiziji, ali tiste, ki se držijo pravil?
- Navodila po pošti
-
Dnevnik guruja20.12.2010
Navodila po pošti
Moja žena je danes kupila komplet družabnih iger, ki jih bo potem Božiček pustil v vrtcu. Trgovka je ženi prijazno rekla, da ji lahko navodila za družabne igre pošljejo tudi po mailu. Če bi se priložena navodila slučajno izgubila … In prišla je do elektronskega naslova stranke, do katerega sicer ne bi prišla. Pametna trgovka, odličen sistem!
V mnogih trgovinah imajo lep obisk, zadovoljni so s prodajo. Problem pa je v tem, da ne vedo, komu so prodali. No, ta trgovina te težave nima. Precej elegantno – stranki nudijo dodatno brezplačno storitev – pridejo do elektronskih naslovov strank. Kaj pa vi, imate kakšno podobno izkušnjo? Kako pa v vašem podjetju pridete do elektronskega naslova stranke?
- Si jedla sir?
-
Dnevnik guruja13.12.2010
Si jedla sir?
Katerega izmed dialogov, kaj od Big brotherja slavnih, ki je trajal deset tednov, si bo večina Slovencev, ki so gledali vsaj kakšno oddajo, zapomnila?
Big brother slavnih bo (je) postal slaven po dialogu »Si jedla sir?«.Dober govor, dober film, dobra poslovna prezentacija vsebuje nekaj, kar Američani imenujejo »sound byte«. Gre za frazo, ki ostane v spominu.
O tem sem na blogu že pisal. Naj vas spomnim na Miloševičev »Ne čujem dobro!« in na Kučanov: »Danes so dovoljene sanje, jutri je nov dan.« ali na Turkov: »Šola je cool.«
Ljudje (kupci) imamo dandanes izjemno kratek spomin. Vsak dan nas zasipajo s toliko informacijami, da si zapomnimo samo stavek ali dva. Pa še ta stavek (sound byte) si običajno zapomnimo zunaj konteksta in pozabimo, za kaj je sploh šlo.
Sanje vsakega ustvarjalca oglasov so narediti nekaj v slogu »Si jedla sir?!«
Nekaj, kar ostane v spominu in o čemer se ljudje pogovarjajo, nekaj, kar se virusno širi.
Želite še eno marketinško lekcijo?
Ok, naj vam bo ... Tisti, ko so spretni se "prišlepajo" na trenutno aktualno dogajanje. Ob tej gverilsko diverzantski akciji Denisa Avdića, sem se res nasmejal. :)
- Užalite gosta!
-
Dnevnik guruja14.11.2010
Užalite gosta!
Lep pozdrav iz ZDA! In kratka marketinška lekcija o tem, da se da celo iz neprijaznosti narediti edinstveno prodajno predost. Pomembno je, da si drugačen, da se govori o tebi.
- London
-
Dnevnik guruja04.11.2010
London
Prejšnji teden sem bil v Londonu. Predaval sem na Evropski akademiji direktnega in interaktivnega marketinga. Kaj je o mojem predavanju zapisal marketinški super guru Drayton Bird, lahko preberete na njegovem blogu.
Če se želite udeležiti EADIM prihodnje leto, mi to sporočite. Za vas sem si izboril posebno ugodne pogoje. Res ugodne. Če vas zanima, mi pišite.
Iz Londona sem svojim boljšim strankam poslal razglednico. Zakaj ne vsem strankam? Ker nimam toliko denarja, da bi pisal vsem. Marketinški lekciji? Lepo je, če s strankami pogosto komuniciramo, sploh če gre za prijateljsko, ne preveč prodajno usmerjeno komuniciranje. In druga lekcija – vse stranke niso enake, podjetniki moramo vedeti, v katere stranke se splača investirati več.
V Londonu sem šel tudi v Harrods. Tam je nakupovanje oziroma ogledovanje ponudbe res užitek. Našel sem tri »recesijske« izdelke, ki si jih moram nujno privoščiti.
Najprej je tu avto za moja sinova. S pravim bencinskim motorjem. To bosta moja fanta vesela! Videti izraz na obrazih mojih sinov, ko bosta za božička dobila ta avto – neprecenljivo. :) Cena avta. Samo 9.499,00 funtov. David Beckham bi verjetno rekel, da je to res poceni.
No, potem je tu izdelek zame. Našel sem res lep namizni nogomet. Si predstavljate face mojih frendov, ko jim povem, da sem za tole remek delo plačal samo 12.995 funtov? Če bi vsaj dali zaboj piva zraven.
In še zadnji iz serije recesijskih izdelkov – čaj. Za kilogram čaja z zlatimi lističi boste plačali samo 2.000 funtov (2.298 evrov). To bodo prijatelji veseli, ko jih bova z ženo povabila na čaj!
Lekcija teh »recesijskih« izdelkov? Če prodajate nekaj, kar si ljudje (močno) želijo, cena ni pomembna.In še nekaj ... Vi ste zame še kako pomembni! Drug teden grem v ZDA. Če želite, da vam od tam pošljem razglednico, mi sporočite vaš naslov.
- Kje se nahaja Guru?
-
Dnevnik guruja18.10.2010
Kje se nahaja Guru?
Prejšnji teden je izšla še četrta knjiga iz zbirke »Iz dnevnika marketinškega guruja«. In čisto novo knjigo sem odpeljal na izlet.
Uganete, kje je bila slika posneta?
Da bo malo lažje, prilagam še eno sliko. Sedaj ste verjetno uganili. Rešitev si lahko preberete v nadaljevanju tega zapisa.
- Uspešni se učijo
-
Dnevnik guruja12.10.2010
Uspešni se učijo
Berem novo številko revije Podjetnik. Na naslovni strani revije je slika naše stranke. Listam po reviji in vidim, da so vsi trije nominiranci za podjetnika leta 2010 tudi naše stranke. Morda pa to pomeni, da le obstaja korelacija med vlaganjem v znanje in uspehom v poslu?
Vsi trije nominiranci so bili na naših seminarjih, naročeni so bili na naš mesečnik, so kupci naših knjig, nekaterim med njimi sem svetoval. Moj zaključek? Uspešni investirajo vase, investirajo v znanje. Knjige, seminarji, svetovanje so bližnjice do uspeha! Skupna lastnost uspešnih ljudi je ta, da veliko berejo, se izobražujejo.
»Uspešni ljudje vseh poklicev porabijo ure in ure za učenje. Andres Segovia, Eric Clapton, Enrico Caruso, Luciano Pavarotti, Mary Pickford, Meryl Streep, Jack Dempsey, Mike Tyson, Sammy Baugh, Joe Montana pred nastopom štiri do šest ur vadijo. To se zdi večini ljudi pretirano. Toda oni so bili ali so svetovni prvaki v svojem poklicu!« Ziglar o prodaji str. 15.
- Slovenija - ZDA 2 : 2
-
Dnevnik guruja07.10.2010
Slovenija - ZDA 2 : 2
Morda smo res majhni. Kaj bi šele bilo, če bi Američane premagali … :)
Kakšno je vaše mnenje o tem oglasu? Mislite, da je sporočilo oglasa jasno? Kaj so nam bankirji s tem oglasom res želeli povedati?
Ah, saj je vseeno, pomembno je, da se v oglasu pojavlja beseda Slovenija.
- Upravljanje s pričakovanji strank – 2.del
-
Dnevnik guruja28.09.2010
Upravljanje s pričakovanji strank – 2.del
Ljudje ne maramo negotovosti. Med čakanjem na urgenci ali v zdravniški čakalnici, nas najbolj moti to, da ne vemo, kako dolgo bomo morali čakati.
Vozniki smo nestrpni, če ne vemo, kako dolgo bomo morali trpeti v koloni, ki je nastala zaradi dela na cesti.
Pri Rutarju vedo, da kupec nerad čaka na izdajo blaga. Zato lahko na vhodu v skladišče vidimo ta napis. Kar dobro.
Sedaj pa poglejmo še podoben napis, ki sem ga poslikal pred desetimi leti v ZDA. Američani so za 10 minut hitrejši. Sicer za zamudo ne obljubljajo €10, so pa zato hitrejši.
Še en odličen primer upravljanja s pričakovanji strank so ekrani na postajah mestnih avtobusov, ki prikazujejo, čez koliko minut pripelje naš avtobus.
Ali pa miniaturni zaslon na pralnem stroju, ki pokaže, čez koliko minut bo stroj opral. Podjetja čedalje bolje dojemajo, da je upravljanje s pričakovanji strank pomembno. Je pa moralo miniti kar nekaj časa, da so dojeli. Izdelovalci pralnih strojev so na primer rabili petdeset let, da so se spomnili stroju dodati uro …
- Poplave in hitro marketinško ukrepanje
-
Dnevnik guruja24.09.2010
Poplave in hitro marketinško ukrepanje
Oglas bo pritegnil pozornost, če v njem govorimo o stvareh, ki so tako ali tako že predmet pogovora. Prejšnji teden smo vsi govorili o poplavah.
Bauhaus časti z 10% popustom vse, ki so bili prizadeti v nedavnih poplavah. Primer hitrega odziva na dogajanje. V mnogih večjih podjetjih tako hitre reakcije niso sposobni. Saj veste, kolegiji, prelaganje odgovornosti, čakanje na odgovorne osebe ali pa se enostavno nihče ne spomni.
Primer hitre reakcije ob izbruhu svinjske gripe pa je tale ameriški oglas (Swine Flu: What You Can Do To Stay Healthy). Podjetje, ki prodaja milo za roke, je takoj začelo oglaševati svoje milo kot izdelek, ki pomaga v boju proti gripi. V svojih oglasih se vključite v pogovor, ki poteka med ljudmi, in zanesljivo boste vzbudili pozornost.
- Bob dneva
-
Dnevnik guruja23.09.2010
Bob dneva
Tale stavek iz moje kolumne v Večeru, je postal "Bob dneva":
"Namesto da bi se Anja in Lucija, ki sicer sedita v sosednjih pisarnah, srečali ob kavici in se dogovorili, kako naprej s projektom X, si raje napišeta dvajset mailov. Na koncu sta skregani, projekt obstane."
Celo kolumno lahko preberete s klikom na ta link.
- Kdo pozna ravnateljico?
-
Dnevnik guruja17.09.2010
Kdo pozna ravnateljico?
Na križarjenju po Karibskih otokih, smo vedno, tudi če je križarjenje trajalo samo teden dni, vsi potniki spoznali kapitana. Čeprav je na križarkah običajno okoli tri tisoč potnikov, se je kapitan potrudil in se pri večerji predstavil čisto vsakemu omizju! Enako velja za ostalo osebje. Po imenu sem poznal svojega natakarja, pomočnika natakarja, sobarico.
Moj starejši sin hodi v 3. razred, jaz pa še vedno ne vem, kako izgleda njegova ravnateljica. Priznam, da ne hodim na roditeljske sestanke, pridem pa kdaj pa kdaj na kakšno sinovo tekmo ali predstavo … Moja žena sicer hodi na roditeljske sestanke, a tudi ona ne pozna gospe ravnateljice. Tudi kuharic, snažilk, hišnika in gospoda, ki zjutraj prijazno pazi na otroke, da varno prečkajo cesto, ne poznamo.
Mar ne bi bilo lepo, če bi nam ravnateljica svojo ekipo (in sebe) enkrat predstavila?
Podobno velja za podjetja. Posel delamo ljudje in če se bomo potrudili, da bodo stranke spoznale našo ekipo, se bo zgodilo nekaj zelo zanimivega in tudi dobičkonosnega. Manj bo pritožb, več bo priporočil, večja bo zvestoba strank …
Ne glede na to, v katerem poslu ste, pokažite, predstavite se svojim strankam. Sebi in strankam boste tako olajšali delo.
- Kaj delajo vaše stranke, medtem ko čakajo?
-
Dnevnik guruja16.09.2010
Kaj delajo vaše stranke, medtem ko čakajo?
Včeraj sem bil prisiljen posodobiti svoj Adobe Reader. Medtem ko sem čakal, da se nova programska oprema naloži na računalnik, mi je računalnik »prodal« dodatno programsko opremo. Brezplačno sem si naložil še bralnik za The New York Times.
Programerji so čas, ko bi sicer uporabnik bolščal v ekran in nervozno čakal, da se posodobitev končno naloži, izkoristili za dodatno prodajo. Pametno.
V vsakem poslu se kdaj pa kdaj zgodi, da stranke na nekaj čakajo. Ta čas se da izkoristiti za dodatno prodajo ali dodatno izobraževanje strank.
Nekaj primerov:
- v lekarnah nam, medtem ko čakamo v vrsti, na zaslonu vrtijo oglase za zdravila;
- v turistični agenciji nas, medtem ko čakamo, posedejo na kavč in nam dajo v roke katalog;
- pri frizerju nas med čakanjem zaposlijo z branjem revij;
- na bencinski črpalki lahko med polnjenjem goriva preberemo oglas na ročki za točenje goriva …
Nauk?
Dobro premislite, čez kakšen postopek gre vaša stranka. Potem pa postopku primerno storite vse, da se bo stranka »med obdelavo« dobro počutila, da ji ne bo dolgčas. In ne bodite sramežljivi – poskusite ji prodati še kaj!
- Svarilo
-
Dnevnik guruja15.09.2010
Svarilo
Ko sem zadnjič kolesaril po Gorenjskem, sem na hiši ob cesti zagledal tale napis. Dober marketing.
Iz sporočila je razvidno, česa ne smemo početi, kolikšna je zagrožena kazen, vidi pa se tudi, kdo je avtor sporočila.
Se strinjate, da iz mnogih današnji oglasov, ponudb, letakov, sporočil … sploh ni natančno jasno, kaj nam želijo povedati, kaj moramo narediti?
- Gurujevo novo obuvalo
-
Dnevnik guruja09.09.2010
Gurujevo novo obuvalo
Tole obuvalo sem dobil za rojstni dan. Podarila mi ga je osebna trenerka Brigita, vodja Studia OZ , ki je tudi ena izmed udeleženk programa 100 Top tržnikov. Zares bom obuvalo preizkusil med 15. in 19. septembrom, ko bom s skupino 27 podjetnikov na marketinškem križarjenju po dalmatinskih otokih.
Kako lahko kdo pride na tako noro idejo?
Zadeva je dokaj enostavna. Kreativnost namreč ni povezana s pijačo ali opojnimi drogami. Kreativnost je trdo delo. In imeti morate sistem.
Ideje ne pridejo same od sebe, še posebej ne tiste dobičkonosne. O tem, kako do novih, dobičkonosnih idej, bom predaval 21. septembra.
Izumitelji tega obuvala so si za zgled vzeli rokavico. In si rekli, “kdo pravi, da so samo rokavice lahko na 5 prstov? Zakaj ne bi naredili tudi čevlja, v katerem ima vsak prst svoj prostor?” Seveda so si postavili še nekaj drugih vprašanj in našli prave odgovore.
- Dan pohlepa
-
Dnevnik guruja08.09.2010
Dan pohlepa
Sem šel z ženo po ene športne copate. Mislil sem, da bova prišla iz trgovine v nekaj minutah. Ampak sva se v Hervisu oglasila ravno na dan, ko so imeli nek popust, kupone, razprodajo …
V vsaki vrsti je bilo vsaj 50 ljudi. Vsi so čakali skoraj uro, da so lahko kupili nekaj, česar nujno ne potrebujejo. Ampak, ker je bilo ugodno, so kupili in tudi čakali so.
Popust, akcija, ugodno … Vse te so še vedno čarobne marketinške besede. Tudi v času recesije. Ljudje smo takšna čudna bitja, da nas materialne stvari privlačijo. Močno si želimo dobiti nekaj ceneje, bolj ugodno kot drugi. Zelo nas privlači gneča. Če je gneča, potem se očitno splača čakati, dajmo, postavimo se v vrsto tudi mi.
Gneče niti ni tako težko ustvariti, saj imamo čarobne beside, kot so zastonj in popust. Umetnost je ustvariti gnečo brez teh besed. Umetnost je ustvariti gnečo in pri tem še zaslužiti.
Veste, kaj pomaga? Prvi izmed marketinških P - Produk (izdelek). Če imamo odličen izdelek, bo gneča tudi brez popustov. Primer? Recimo vrsta čakajočih na Iphone … Celo več so pripravljeni plačati, kot je uradna cena …
Da, dragi moji, v prodaji res pomaga, če imaš odličen izdelek ali odlično storitev. Preveč podjetij računa na marketinške trike, namesto da bi se lotili tistega, zaradi česar so v poslu. Vsi, ki se ukvarjamo s poslom, moramo najprej narediti naslednje: izboljšati moramo svoj izdelek, svojo storitev. Potem dodamo še kakšen marketinški trik in policija nas bo morala varovati pred velikim navalom strank.