Nove objave na vaš mail!

Vsak nov zapis, vam lahko pošljem po elektronski pošti. Prijavite se tukaj:

Poglejte kaj sem zapisal, natanko pred letom dni:

Imate svoj krizni priročnik?
Kaj boste naredili, ko pride kriza? Ni vprašanje, ali bo tudi v vaše podjetje prišla kriza. Vprašanje je, kdaj in kakšne vrste bo naslednja kriza. In ...

Iz dnevnika marketinškega guruja 1. del

90_b_iz_dnevnika_guruja1.jpg

V knjigi boste našli 97 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje. Vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Če vas zanima marketing, če želite uspeti v poslu, potem je ta knjiga za vas.

Iz dnevnika marketinškega guruja 2. del

88_b_iz_dnevnika_guruja2.jpg

V knjigi boste našli 93 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Marketing, direktni marketing, prodaja, retorika, dobičkonosne ideje. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse.
 

Iz dnevnika marketinškega guruja 3. del

89_b_iz_dnevnika_guruja3.jpg

V knjigi boste našli 105 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Marketing, direktni marketing, dobičkonosne marketinške ideje za vsak posel.

Tag

Aleš Lisac, Marketing, Direktni marketing, Trženje, Neposredno trženje, Retorika, Retorik, Javno nastopanje, Šola retorike, Prodaja, Povečanje prodaje, Zaslužek, Povečanje zaslužka, Oglaševanje, Guru, Coaching, Seminarji, Knjigarna, Dobre knjige, Svetovanje, Consulting,

Недорогое постельное белье в Киеве

Rebeka Dremelj in prodajna lekcija
Dnevnik guruja
16.05.2013

Rebeka Dremelj in prodajna lekcija

Včeraj sem bil na otvoritvi novih poslovnih prostorov podjetja, s katerim sodelujem. Imel sem tudi kratek motivacijski nagovor za vse goste. Pred menoj je nastopila Rebeka Dremelj. Med njenim nastopom sem se pomešal med pretežno moško publiko in medtem ko smo poslušali njeno petje, pili penino in okušali prigrizke, sem moškim (bili so iz Slovenije, Hrvaške, Bosne …) postavil naslednje vprašanje:

»Kakšna se vam zdi Rebeka?«

Odgovori so bili:

»Lepa punca!«

»Lepa punca in še odlično poje!«

In še kar nekaj pristno moških izjav: »Vsekakor ji ne bi nič računal.« in »Uf, kaj bi ji delal …« Saj razumete, moške pripombe pač.

Potem pa sem na začetku predavanja postavil isto vprašanje, samo da sem moškim v občinstvu rekel, naj si predstavljajo, da jih o Rebeki sprašuje njihova žena. Vsi bodo doma povedali, da je nastopila tudi Rebeka in žene običajno postavijo kakšno vprašanje v stilu: »No, kako pa izgleda v živo, od blizu?«

Tokratni odgovori taistih moških so bili drugačni:

»Res nič posebnega.«

»Se vidi, da je bila misica že pred časom.«

»No, še kar, njeno petje pa sploh ni nič posebnega.«

Isti moški so na isto vprašanje odgovorili precej različno. Niso lagali, ampak odgovori so precej različni.

Veste, zakaj se je to zgodilo?

Ker je šlo za srečanje prodajalcev. In prodajalci vemo, da je treba nagovor prilagajati svoji ciljni skupini. Vsak dovolj dobro pozna svojo ženo in zato ve, da Rebeke (in katere koli druge ženske) ni modro preveč hvaliti, četudi se ti zdi še tako luštna.

Kakšna se je meni zdela Rebeka? Odvisno od tega, kdo me vpraša. :)

Zakaj bo šla danes zvečer na »Late night shopping?«
Dnevnik guruja
19.04.2013

Zakaj bo šla danes zvečer na »Late night shopping?«

Zakaj bo šla danes zvečer na »Late night shopping?«

Dobri prodajalci moramo razumeti, ZAKAJ kupci v resnici kupujejo. Zakaj bodo šle dame danes zvečer v BTC City na »Late night shopping«?

Kateri od spodnjih razlogov je pravilen?

a) Ker bodo v Emporiumu kupovale 15 % ceneje in torej veliko prihranile.

b) Ker bodo v več trgovinah ob nakupu dobile darilo.

c) Ker med tednom niso imele časa.

d) Ker bodo po ali med nakupom lahko v odprtih gostinskih lokalih kaj pojedle in popile.

e) Ker bodo lahko kupile številne izdelke, ki po današnjem dnevu ne bodo več na voljo.

f) Ker bo mož doma pazil otroke in bodo lahko v miru kupovale.

Nobeden izmed teh odgovorov ni pravilen!

Vsi našteti so samo racionalni razlogi, s katerimi bodo gospe in gospodične same sebi razložile, da res morajo iti po nakupih. Verjetno že veste, da je večina nakupnih odločitev čustvenih. Večino odločitev kupci sprejmemo zelo hitro in podzavestno.

Vse drugo je racionalno opravičevanje že sprejete odločitve.

Tiste dame, ki bodo nocoj kupovale, bodo kupovale, ker so se tako odločile.

Možni pravi razlogi pa so naslednji:

a) Da bodo prijateljicam in sodelavkam lahko povedale dobro ZGODBO.

b) Da se bodo med nakupovalnim pohodom in po njem ZMAGOVITO POČUTILE.

c) Da bodo lahko možu ali partnerju rekle, da so ODGOVORNE in so zapravile veliko manj, kot bi sicer.

d) Ukradle bodo nekaj uric za pobeg iz vsakdana, ki jih bodo preživele ležerno in sproščeno ob nakupovanju.

e) Nakupovanje bodo izkoristile za druženje s prijateljico in tako združile »prijetno« z »nujnim«.

Sicer pa je danes radijski voditelj na Valu 202 rekel, da je ta dogodek po njegovo »možganska lobotomija«.

Kakor koli že, zapomnite si, da ljudje vedno kupujemo iz dveh razlogov. Prvi razlog je tisti, ki se dobro sliši, drugi pa je tisti pravi, resnični razlog.

 

»Pometite najprej pred svojim pragom!«
Dnevnik guruja
25.03.2013

»Pometite najprej pred svojim pragom!«

 

Danes imam za vas pomembno marketinško lekcijo. Je ravno tak snežen dan ...

Imamo pa tudi tudi zanimivo ponudbo, ki je čisto zunaj našega običajnega področja, ampak najprej nasvet za vse, ki se ukvarjate z marketingom in prodajo.

Ste opazili, da je v zadevi današnjega sporočila star slovenski pregovor? Seveda ste! Ta stavek ljudje kar radi in pogosto uporabljamo, ko želimo povedati, naj se nekdo ukvarja s svojimi zadevami, preden se vtika v tuje …

Vedno kadar začnete prodajno pismo z znanim stavkom, recimo s pregovorom, se v glavi potencialne stranke zgodi nekaj zanimivega – s pregovorom se strinja. Če rečem: »Bolje vrabec v roki, kot golob na strehi,« se večina ljudi s tem spet strinja. Če rečem: »Kdor ni z malim zadovoljen, velikega vreden ni,« se bo večina spet strinjala.

Če na začetku prodajnega nagovora rečete nekaj, kar vsi že vemo in se s tem strinjamo, dosežete, da se stranka z vami strinja. In to je že lep začetek. In tudi če naredite to, kar sem sam v tem dopisu naredil že nekajkrat, dosežete identičen učinek. Kaj sem naredil? Večkrat sem uporabil besedno zvezo »večina ljudi«. Takšnih in podobnih trikov je seveda veliko in dobri prodajalci jih poznamo.

V kratkem bo Založba Lisac & Lisac izdala priročnik, delovni zvezek, ki bo namenjen prav tej temi: katere besede, besedne zveze in jezikovne vzorce uporabiti, če želite povečati prodajo.

Sedaj ko veste, da se vam splača uporabljati znane pregovore in besedno zvezo »večina ljudi«, pa še ponudba.

Večina podjetij in stanovanj ima pred vrati predpražnik.

Se strinjate, kajneda?

Predpražnik je lahko navaden, lahko pa je izdelan iz posebnega »NASA« materiala in je celo personaliziran.

predpraznik

Poglejte, kakšen predpražnik imamo sedaj pred vrati našega podjetja.

Če bi tudi vi imeli vrhunski predpražnik

 

Kako prodati, kupiti in dobro zaslužiti, marec 2013
Dnevnik guruja
25.03.2013

Kako prodati, kupiti in dobro zaslužiti, marec 2013

Iz vsebine marčevske oddaje:

  • Kako postati pametnejši.
  • Kako se upokojiti mladi in bogati.
  • Kaj se lahko naučimo od policistov.
  • Formula AIDA.

-          Intervju z Matejo Kunc, ki pravi, da v poslu ni bistvo biti najboljši, temveč je pomembno biti zadovoljen. Prehud tempo, preveč dela, vse to na koncu vodi v bolezen. Ravnovesje je v poslu zelo pomembno. Se nam mora res zgoditi nekaj hudega, da v življenju nekaj spremenimo? Zakaj se moramo vsako jutro vprašati, ali nas to, kar trenutno delamo, osrečuje? Če nas to, kar delamo, ne osrečuje, smo dolgoročno v težavah in bolni. Zakaj večina ljudi nima poguma, da bi pri sebi kar koli spremenila? Kamor gredo naše misli, bo šlo tudi naše življenje.

Zakaj se dobrim ljudem dogajajo slabe stvari? Ne gre za usodo, ne gre za smolo, gre za … poslušajte intervju z Matejo Kunc o več tisoč let starem orodju, ki nam pomaga razumeti življenje. Kakor lahko napovemo vreme, lahko napovemo, kakšna bo naša »življenjska vremenska napoved«.

Kako povečati ceno?
Dnevnik guruja
20.03.2013

Kako povečati ceno?

Na kakšen način povečati ceno, da bodo kupci z veseljem plačali več? Obstaja več načinov. Enega, ki je dokaj enostaven in učinkovit, lahko vidite v tem posnetku. 

Specializacija, spoštovani moji. Sesalnik, ki čisti vse, je vreden na primer 100 evrov. Sesalnik, ki še posebej dobro čisti dlake za vašimi hišnimi ljubljenčki, pa je vreden vsaj 150. Čeprav gre v resnici za enak izdelek, z nekaj dodatki in živalskim imenom. Lahko tudi vi naredite kaj podobnega? Lahko naredite posebno verzijo izdelka, storitve za posebno ciljno skupino? Seveda lahko. Torej?! Če vas med drugim zanima, kako prodati več, dražje in ne da bi morali kupce prositi za naročilo, vam sporočam, da sem za vas pripravil novo in zelo poglobljeno delavnico o prodajnih strategijah. Na približno 8 straneh teksta pojasnim, za kaj točno gre. Kliknite.

Rok je pomemben!
Dnevnik guruja
06.03.2013

Rok je pomemben!

Ideja za tale zapis me je stala 125 evrov. Toliko sem namreč plačal za prehitro vožnjo mimo ljubljanskih Žal. Namesto predpisanih 50 kilometrov na uro sem vozil 61. Privozil sem si 3 kazenske točke in plačilni nalog za 125 evrov.

Veste, kdaj sem zagrešil prekršek? Pred enim letom! Oziroma še 10 dni manjka, pa bi minila že prva obletnica.

Zakaj so državni, mestni ali občinski uradniki potrebovali eno leto, da so mi poslali plačilni nalog? Ker tam delajo lena, pokvarjena bitja, ki jih mi plačujemo, zato da se ves čas grdo držijo, da nam komplicirajo življenje?

Sploh ne. Glavni razlog, da so čakali eno leto, je zastaralni rok, ki je v tem primeru eno leto. Če bi odlašali še deset dni, bi mi sicer lahko poslali nalog za plačilo kazni, ampak bi se jim v odgovoru lahko samo nasmehnil.

Ker pa so se držali roka, sem ga moral plačati.

Današnji nauk? Tudi največji butenglavci na tem planetu razumejo, kaj je rok. In ljudje smo bitja, ki se natančno držimo rokov, ki bi za nas imeli kakšno negativno posledico.

Tako vi, ki sedaj tole berete, kot jaz imava nekaj skupnega. Na tem planetu prebivava zato, ker sta najini mami imeli rok poroda!

Še ena zgodbica o rokih. Kot verjetno veste, sem celo desetletje predaval na Gea Collegeu. In v tem času sem ugotovil, da študentje običajno redno delajo izpite, pogosto pa se zaplete pri diplomski nalogi. Študentje odlašajo in odlašajo in pijejo kri staršem, ki se sprašujejo, kdaj bo njihov sine ali hčerka diplomirala.

Študentje pozno diplomirajo in odlašajo zato, ker za diplomo nimajo roka. Obstajajo izpitni roki, ne obstaja pa rok za diplomiranje …

Dragi moji, kaj se lahko naučimo iz zgornje zgodbice za 125 evrov?

Če želimo v življenju nekaj narediti, če želimo biti učinkoviti, si moramo za vsako stvar postaviti ROK!

Jasno?

In rok naj bo čim prej, ker je hitrost v življenju in poslu pomembna. Kaj lahko naredite kar takoj? Pri vsaki izmed aktivnosti s svojega seznama dopišite še rok z datumom (in najbolje tudi z uro), ko jo boste opravili. Tako boste naredili več in hitreje.

Tale zapis me je spravil v dobro voljo. Iz nesrečnega dogodka, sem naredil zapis, ki je koristen tako za vas kot zame. V življenju so vsi dogodki nevtralni. Zgodi se nam lahko marsikaj, ampak praktično vedno mi odločamo, kako se bomo na dogodek odzvali. Moja prva reakcija je bila jeza nad zahrbtno lenimi državnimi uradniki, potem pa sem se raje odločil, da iz tega naredim nekaj produktivnega.

Kako prodati, kupiti in dobro zaslužiti, februar 2013
Dnevnik guruja
24.02.2013

Kako prodati, kupiti in dobro zaslužiti, februar 2013

Iz vsebine oddaje:  Mobilni marketing, intervju z Boštjanom Cokanom. Odgovori na vprašanja gledalcev, kako spremeniti kar koli v vašem življenju, kakšna darila podariti, kako doseči, da kupec mora kupiti, kar prodajate in še kaj ...

Ostav
Dnevnik guruja
24.02.2013

Ostav

»Ostav; vojnička komanda, koja zapravo ni ne postoji, ali je stalno koriste nadrkani desetari. ostav znači ponovo/opet uraditi nešto što smo uradili ...«

 

V JNA je bila beseda »ostav« beseda, ki nam je šla na živce. Preprosto pomeni, da nekaj ni dovolj dobro narejeno in da moramo narediti ponovno. Skratka, če smo pospravljali spalnico, pometali dvorišče, barvali kamion ali čistili orožje in je prišel kapetan ter se zadrl: »Ostav!«, smo vedeli, da moramo ponoviti vajo. Lepo vse še enkrat od začetka.

V poslu se nam najrazličnejši »ostavi« dogajajo praktično vsak dan. Sicer ni kakšnega zlobnega desetarja ali kapetana, ki bi nam namerno dajal »ostave«, so pa tu kupci, trg.

Če se izdelek ali storitev ne prodajata več tako dobro, (nam kupci rečejo »ostav«), kot sta se prodajala v preteklosti, moramo nekaj spremeniti.

Zaradi ostava se v vojski ni nihče pretirano sekiral, saj smo imeli časa na pretek in smo se samo malo dlje zabavali z aktivnostjo, na katero smo dobili ostav.

V poslu je hitrost pomembna, časa ni na pretek. Zato je pomembno, da po vsakem »ostavu« takoj ukrepamo.

Hitrost je sploh v teh časih izjemno pomembna. Danes ni dovolj, da začnemo razmišljati o novem izdelku ali storitvi. Nov izdelek, storitev mora biti čim prej na trgu. Ko govorimo o hitrosti, se pogosto spomnim anekdote o legendarnemu direktorju Leeu Iaccoci. Nekdo mu je omenil, da bi bilo fino, če bi Chrysler naredil kabriolet. Iaccoca je poklical prvega inženirja in mu rekel naj na enem od novih avtomobilov na dvorišču takoj odžaga streho.

Potem sta se šla vozit po mestu in sta opazovala reakcije oseb, mimo katerih sta se vozila. Na tej »tržni raziskavi« sta ugotovila, da je zanimanje za kabriolete veliko. Iaccoca je sklical tiskovno konferenco in objavil, da bo novi kabrio naprodaj čez 6 mesecev. Z javno objavo cilja je dosegel, da je bil novi model res pripravljen v pol leta. In projekt je bil uspešen.

Kaj pa če ne bi bil? Potem bi šef rekel »ostav« in bi se čim hitreje lotili novega projekta.

Posel ni nič drugega kot pot od enega »ostava« do drugega. Vmes pa se zabavamo. Vam je bil ta zapis všeč? Če vam ni bil, mi preprosto v komentar napišite »ostav« in bom hitro napisal še enega (ali še deset) novih. :)

 

Prava resnica o številu udeležencev na protestih?
Dnevnik guruja
24.02.2013

Prava resnica o številu udeležencev na protestih?

Koliko protestnikov je bilo v petek (saj veste kateri petek mislim) v središču Ljubljane dopoldne in koliko popoldne?

Ljudi je bilo natančno toliko, kot jih je bilo. Dalo bi se jih celo zelo dobro prešteti. Ampak do natančnega in objektivnega štetja ne bo prišlo.

Število protestnikov je namreč odvisno od tega, KDO jih šteje.

Če navijate za dopoldansko izmeno, boste napihnili dopoldanske številke in zmanjšali popoldanske. In obratno, če navijate za popoldansko izmeno, boste zmanjšali dopoldansko številko in povečali popoldansko.

Pa smo spet pri marketingu in prodaji. Tudi pri prodaji se moramo zavedati, da je objektivna resnica ena sama. Recimo, kako dober je res vaš izdelek ali kako dobre so vaše storitve. Recimo tudi, da je to mogoče izmeriti. Ampak ta objektivna resnica ni pomembna!

Pomembno je, kaj si vaši kupci mislijo o vas in o vašem izdelku ali storitvi.

Percepcija je vse.

Kar kupci mislijo, je res. Če kupci mislijo, da ste dražji in manj kakovostni od konkurence (čeprav to ni res), je to vaš problem.

Kupci glasujejo po svoji vesti (in s svojimi denarnicami) in če zamenjajo svoj denar za konkurenčni izdelek, je to vaš problem.

Jankovič in Janša sta bila pred pol leta čisto enaka, kot sta danes.

Spremenila se je samo percepcija, dojemanje ljudi. Mnogi sedaj o njiju razmišljajo drugače, kot so razmišljali in verjeli še pred kratkim. Izdelek je ostal isti, kupci pa ga doživljajo drugače.

Na mnenje ljudi o vaših izdelkih in storitvah lahko vplivate. Ljudi se da v marsikaj prepričati. Samo vedeti morate, kako.

Če boste v tem tednu kupili knjigo mojega prijatelja Davea Lakhanija »Prepričevanje«, vas bom povabil še na brezplačni spletni seminar (webinar), kjer bom eno uro govoril o uspešnem prepričevanju. Datum webinarja bom objavil kmalu.

 

Kako prodati, kupiti in dobro zaslužiti, 14. november 2012
Dnevnik guruja
24.01.2013

Kako prodati, kupiti in dobro zaslužiti, 14. november 2012

[12dec]

Iz vsebine oddaje:  Kako ugotoviti kako in kaj kupci vidimo, intervju s Tomažem Erjavcem. Odgovori na vprašanja gledalcev, marketinška lekcija obiska pri frizerju, moč ponavljanja v marketingu. In še kaj ...

Piščančje lahke odločitve
Dnevnik guruja
18.01.2013

Piščančje lahke odločitve

Pred novem letom sem bil govorec na ljubljanskem TEDx dogodku. TED je neprofitna organizacija, posvečena širjenju idej. Dogodek, o katerem govorim, se je zgodil 16. decembra 2102, v ljubljanski Operi. Približno 600 obiskovalcev (dvorana je bila polna do zadnjega kotička). Nastopilo je 12 govorcev, teme so bile kot običajno na teh dogodkih raznolike. Priporočam, da si pogledate nastope vseh govorcev. 

Na TED in TEDx dodkih imajo govorci za svoj nastop na voljo med 10 in 18 minut časa. Čas je omejen, občinstvo zahtevno. Zato se je treba na takšen govor dobro pripraviti. Za razliko od mnogih poslovnih seminarjev in konferenc, kamor govorci pogosto prihajajo precej nepripravljeni, na TEDx dogodkih ni tako. Tudi sam sem moral 5-krat na vaje. Prostovoljci, ki delajo za ljubljanski TEDx, so po znanju in predvsem po zagnanosti pravi profesionalci. In vsi nastopajoči smo se na teh vajah veliko naučili. Slišati konstruktivno kritiko svojega govora, preden ga poveš pred 600 poslušalci in TV kamerami, je seveda neprecenljiva izkušnja.

Sam veliko predavam in zato dobro vem, kaj je glavna težava govorcev na običajnih dogodkih, seminarjih, konferencah. Nepripravljeni so. To je prva težava. Druga je neizkušenost in tretja slabo pripravljen scenarij. Vsaj začetek in konec govora zna vsak govorec, ki da kaj nase in na svoj nastop, na pamet. Krajši, kot je govor, dlje časa in bolj intenzivno se moramo nanj pripraviti. Če boste na primer imeli 10-minutni nastop, svetujem, da ga pripravite vsaj tri tedne pred dogodkom, potem pa ga vsak dan vsaj dvakrat ponovite. In to naglas! Ponavljanje v glavni ne šteje. Pa še potem boste, če niste res izkušeni, na odru naredili kakšno napako …

Pa se vrnimo k decembrskemu ljubljanskemu TEDxu. Govoril sem o piščančje lahkih odločitvah. Posnetek mojega govora si lahko ogledate tukaj. Sicer pa so mi bili vsi govorci zelo všeč, še najbolj pa Miha Krofel, ki je

govoril o volkovih.

Udeležba na takšnih dogodkih je za vse, ki radi osebno napredujete, »piščančje lahka«. Vse, ki si želite dodatnih idej, znanja, poznanstev in motivacije za vaš posel, pa vabim na Marketinško superkonferenco Microsoft – Lisac & Lisac, ki bo 31. januarja in 1. februarja 2013, v Thermani Laško.

Kako prodati, kupiti in dobro zaslužiti, 14. november 2012
Dnevnik guruja
21.11.2012

Kako prodati, kupiti in dobro zaslužiti, 14. november 2012

Iz vsebine oddaje:  Kako se obleči za poslovni uspeh? Kako prodati več cvička? Zakaj je priporočilo najmočnejše marketinško orodje? Kako do denarja za vašo idejo? in še kaj ...

Kako prodati, kupiti in dobro zaslužiti 12. oddaja
Dnevnik guruja
10.10.2012

Kako prodati, kupiti in dobro zaslužiti 12. oddaja

Iz vsebine današnje oddaje:

-        Kako prodajati dražje? Cenovni razredi obstajajo povsod, izberite cenovni razred, v katerem želite tekmovati.

-        Intervju z Zvonkom Pukšičem, biokmetovalcem. Med drugim boste izvedeli, da celotno klasično kmetijstvo temelji na napaki, napačnem znanstvenem zaključku. Umetna gnojila in pesticidi so marketinški izum in so kot droge, ko enkrat začneš, jih potrebuješ vedno več in več.

-        Intervju z Matejo Zorko o knjigi, ki jo je napisala skupaj s Francijem Pliberškom. Videli pa boste tudi njenega sina Maja, ki ga je pred nekaj meseci posvojila v Gani.

-        Za vas sem pripravil poseben prispevek, posnet na zobozdravniškem stolu. Govorim o razlikah med (marketinško) dobrimi zobozdravniki in običajnimi zobozdravniki.

-        QR koda, zgodovina, kaj je to, kako jo uporabiti za pospeševanje prodaje.

-        Odgovori na vprašanja gledalcev. Tokrat sta me gledalca vprašala, kje dobiti dobrega prodajalca in kaj narediti, če je strank vse manj in manj.

Kliknite in si oglejte oddajo.

 

Kako prodati, kupiti in dobro zaslužiti 11. oddaja
Dnevnik guruja
10.10.2012

Kako prodati, kupiti in dobro zaslužiti 11. oddaja

Posnetek moje zadnje oddaje na TV Vaš kanal.

Gostja je bila Maja iz licila.si.

 

Opazujete
Dnevnik guruja
21.08.2012

Opazujete

V nadaljevanju boste videli nekaj zanimivih (marsikdo bo rekel spektakularnih) posnetkov iz našega sadovnjaka. V sadovnjak sem za dva dneva in dve noči nastavil lovsko kamero. To je kamera, ki začne snemati, ko zazna gibanje ali ko se ji ponoči približa kaj toplejšega od okolice.

Sadovnjak se nahaja v Slavskem Lazu v Kostelu, v vasi, kjer se je rodil moj oče. Vas ima danes le le malo prebivalcev, zato pa toliko več živali.

Jazbeci, kune in lisice so skorajda domače živali. Srne lahko srečujete vsak dan. Ravno včeraj je na dvorišče ves zadihan pritekel mlajši sin in hitel praviti svoji materi: »Imam dve novici – dobro in slabo. Dobra novica je to, da sem pravkar videl dve srnici. Slaba pa, da sta jedli peso na tvoji njivi …«

Letos je naša hiša postala mala vaška posebnost, saj imamo edini domače živali – piščance, kokoši in petelina Gigija. Kako jezno se zna obnašati naš »peteh«, sem vam že pokazal. Če ste zamudili posnetek, ga lahko vidite tukaj.

Poleg domačih živali se po naših njivah in sadovnjakih sprehajajo še jeleni, divji prašiči, volk in medved, ki obožuje jabolka in stikanje po čebelnjaku.

Zakaj lovci uporabljajo takšne kamere? Da jim ni treba cele noči čepeti na preži in opazovati živali. Dovolj je na primerna mesta postaviti kamere in v nekaj tednih je natančno jasno, katere živali prebivajo na določenem terenu in tudi ob katerih urah se pojavljajo. Ko se lovec odloči za odstrel, mu ni treba dolgo čakati, saj natančno ve, kam in kdaj pride plen.

Treba je opazovati! In potem uporabiti zbrane podatke!

Veste, kje se nahajajo vaše stranke?

Veste, katere vrste strank imate, veste, kako se med sabo razlikujejo?

Veste, na katero vabo lahko ujamete posamezno stranko?

In še natančneje:

-          Se stranke, ki plačujejo z gotovino, razlikujejo od tistih, ki plačujejo na obroke ali s kreditnimi karticami?

-          Se nakupne navade vaših strank razlikujejo glede na starost in spol?

-          Imajo stranke, ki so pri vas kupile za veliko denarja, kakšne skupne lastnosti?

-          Se stranke razlikujejo glede na tip medija (Facebook, televizija, internet, lokacija …), preko katerega ste jih našli?

-          Itn.

Treba je dobro in veliko opazovati, če želimo povečati prodajo.

Imate »lovsko kamero« za svoje stranke? Uporabljate zbrane podatke?

Tudi o tem, katere podatke se vam splača zbrati o strankah in kako jih uporabiti, se bomo pogovarjali naslednji teden na seminarju o prodaji, ki ga ne smete zamuditi.

Prijazno vabljeni.

Kako se dobičkonosno priključiti ritualu?
Dnevnik guruja
18.06.2012

Kako se dobičkonosno priključiti ritualu?

Kavo pijemo mnogi. Redno. Redno pomeni za prodajalca stalen prihodek. Starbucks je podjetje, ki mu je uspelo (predvsem Američane) prepričati, da kava za 5 in še več dolarjev ni predraga. Verjetno gremo tudi mi po tej poti. Se še spomnite kave za 60 tolarjev?

Ampak danes bomo govorili o nečem drugem. Poglejte fotografijo, ki sem jo posnel pri najboljšem sosedu. Pri blagajni so mi poskušali (poseben osvetljen napis!) prodati žvečilne gumije. No, to ni nič posebnega, boste rekli. Seveda ni nič posebnega, ampak ideja, da povežejo ritual pitja kave z žvečenjem, je nedvomno vredna omembe. V najlepših sanjah Orbitovega direktorja marketinga vsi zemljani, ki pijemo kavo, po kavici v usta vtaknemo žvečilni gumi. In potem nekaj minut "zafrkavamo" želodec. Saj veste, želodec misli, da bo nekaj dobil, ker prežvekujemo, dobi pa ne nič ... zato zafrkavanje. Moje osebno mnenje o žvečilnih gumijih.

orbit

Ideja je odlična! Gre za poskus priključiti se ritualu. Zakaj zjutraj mnogi pijejo pomarančni sok? Ker so nas floridski proizvajalci pomaranč uspeli prepričati, da se pomarančni sok pije pri zajtrku in da je zdrav za organizem. Kaj želijo doseči pri Orbitu? Prepričati nas želijo, da je dobro za naše zobe in zdravje, če po kavici še malo žvečimo. Želijo povezati eno razvado s še eno ... Morda jim bo tudi uspelo. Boste videli, verjetno bodo nekaj časa pri kavici brezplačno delili žvečilne gumije, še dodatno oglaševali. In na koncu bodo poleg kave vedno zraven še žvečilni gumiji. Kot je na mizah v gostilnah poleg popra vedno tudi sol.

Če jim bo seveda uspelo. Se lahko tudi vi, dragi bralci, pri prodaji svojih izdelkov, priključite kakšnemu običaju, navadi, trendu?

 

 

 

In smo spet ujeli Američane ...
Dnevnik guruja
13.06.2012

In smo spet ujeli Američane ...

Napisi po ameriško.

Twitter je krasna zadeva. Pravzaprav mi je od vseh "novih" medijev še najbolj všeč. Če želite kaj sporočiti preko Twitterja, imate na voljo samo 140 znakov.

Znate na Twitterju povedati, kaj prodajate, komu je to, kar prodajate, namenjeno, zakaj naj kupijo pri vas in kaj morajo vaši kupci narediti? Vse s samo 140 znaki. Če ne znate, začnite vaditi. Ali pa si za primer vzemite tale oglas dekleta, ki se ukvarja z najstarejšo obrtjo (sicer prepisan iz starega Salomonovega oglasnika).

"24-letna študentka, podobna Pameli Anderson, iščem premožne gospode za diskretna srečanja. Pokličite na telefon 040XXXYYY." Vse je jasno; kaj in komu prodaja, kako izgleda to, kar prodaja, kaj morajo kupci narediti ...

Seveda Twitter ni namenjen (neposredni) prodaji vaših izdelkov in storitev. Na Twitterju se splača predvsem slediti eksperte, znane osebnosti, ki vas zanimajo. Če želite koga slediti na Twitterju, ni treba, da imate svoj račun na Twitterju, niti ne rabite potrditve oseb, ki jih želite slediti. Kot recimo na Facebooku, kjer vas morajo prijatelji najprej potrditi, da lahko berete in pišete po njihovih zidovih.

Prostor je v resnici vedno omejen.

Danes moramo v čim krajšem času povedati bistvo. Navdušiti stranke, prepričati bralca, da bere naprej. Poglejmo primer malo slabše izrabe prostora.

iskra

Na motorni žagi prostora za razne napise ni veliko. Če podjetje porabi najbolj viden in praktično edini prostor za tale napis, lahko rečemo, da so na svoji najboljši lokaciji, na svoji najboljši parceli postavili kozolec. Namesto da bi tam stal hotel, restavracija ali vsaj luksuzna vila ...

Kaj bi namesto tega napisa morali napisati? Če že kaj v zvezi z gorivom, bi lahko napisali, katera vrsta goriva sodi v to motorno žago ...

Sedaj pa poglejte svojo spletno stran, brošuro, prodajno pismo, plakat. No, kaj ste napisali na svojo najboljšo lokacijo?

Aja, še nekaj ... :) Poiščite me na Twitterju.

"Dnevi ekstremnega varčevanja"
Dnevnik guruja
13.06.2012

"Dnevi ekstremnega varčevanja"

Kaj ja glavna tema pogovorov med vašimi potencialni strankami? Če ne veste, je vaša prva naloga, da to izveste.

Ko enkrat veste, o čem se pogovarjajo vaše stranke, se morate kot dobri prodajalci vključiti v pogovor, ki med vašimi strankami že poteka.

rutarekstremno

Tisti, ki redno spremljajo poročila in berejo ter poslušajo dnevne novice (trenutno še večina prebivalstva), vsak dan z vseh strani poslušajo, da bomo morali varčevati. V socializmu je bila magična beseda "stabilizacija". Ta beseda nam je prinesla bone, par/nepar, pomanjkanje kave, banan, goriva in hladilnikov ... Kaj nam bo prinesla trenutna modna beseda evropskih politikov - varčevanje - bomo še videli. Vsekakor pa vemo, da bomo vsi morali varčevati. Sedaj bomo morali varčevati še malo bolj, ker bomo v kratkem poleg Grkov tudi Špancem posodili milijarde evrov. Potem pridejo na vrsto naši zahodni sosedje ...

Beseda varčevanje trenutno vzbuja pozornost. In pri Rutarju to vedo. Zato so besedo varčevanje uporabili za nagovarjanje ljudi, naj kupijo še več. Čeprav zveni nekoliko kontradiktorno, da vas z besedno zvezo "ekstremno varčevanje" vabijo k nakupom, pa je beseda varčevanje sedaj tako moderna, da vzbudi pozornost.

Kaj nas je že naučil stari dobri Robert Collier? "When you write copy, you want to join the conversation already taking place in the reader’s mind." Pri Rutarju očitno poznajo nasvete starih marketinških mojstrov in jih spretno uporabljajo za povečanje prodaje.

Kaj pa vi? Kako trenutno nagovarjate svoje kupce?

"Padel še zadnji velikan"
Dnevnik guruja
13.06.2012

"Padel še zadnji velikan"

Primerjati se s konkurenco ni niti pametno niti dovolj, če želimo biti v poslu dolgoročno uspešni. Primorje je bilo za nekaj mesecev boljše od SCT-ja. SCT je bil za kakšno leto boljši od Vegrada. Kaj jim to pomaga? Najboljši v panogi je znal samo za nekaj mesecev odložiti svojo smrt. Boljši je bil ravno tako dolgo, da je še lahko videl pogreb konkurence, potem pa se je že znašel na svojem.

primorje

Kaj torej narediti? V poslu se moramo primerjati s konkurenco zgolj toliko, da vidimo, da smo korak ali dva pred njimi. In če smo - to je vsekakor dober znak - si moramo potem poiskati nekoga ali nekaj drugega, s katerim ali s čimer se primerjamo.

Če smo na primer v storitveni panogi, se moramo primerjati s tisto panogo, ki najbolje ravna s strankami. Kje smo najbolje postreženi? Kje najbolje komunicirajo z nami? Kje nikoli ne pozabijo na nas? Kam se radi vračamo?

Če ste bolnišnica, se primerjajte s hotelom. V recepciji hotela z dvema zvezdicama boste prej na vrsti, kot če se znajdete z zlomljenim gležnjem ne UKC. Določite si višje standarde, kot jih ima vaša konkurenca.

Kako prodati, kupiti in dobro zaslužiti 10. oddaja
Dnevnik guruja
25.05.2012

Kako prodati, kupiti in dobro zaslužiti 10. oddaja

Posnetek moje zadnje oddaje na TV Vaš kanal. Moj gost je bil Edvard Kadič.

Med drugim boste izvedeli tudi, ali bo 2012 leta res konec sveta! Poglejte!

 

IPad zastonj? Nemogoče 3.0!
Dnevnik guruja
12.04.2012

IPad zastonj? Nemogoče 3.0!

Neverjetni uspeh iPada

V 4 dneh so jih v 11 državah prodali 3 milijone! Novi Ipad 3, bravo! Pa ne samo zato, ker jim je uspelo narediti izdelek, ki si ga kupci želijo. Bravo tudi zato, ker so to logistično izpeljali.
Si predstavljate, kaj to pomeni? Do začetka prodaje nekje skrivate vse te iPade, potem pa se prodaja odpre in vam uspe brez zapletov, brez pomendrane množice prodati milijone naprav.
 

Veliko načinov je, kako lahko podjetnik uspe v poslu. Enega izmed poslovnih modelov, ki utegnejo dobro delovati, lahko v enem stavku opišemo takole: »Prišlepajte se na izdelek, ki se odlično prodaja«.
Prvi primer: prodajanje okraskov za priljubljene crockse.
 

In drugi primer?
 

Ta pa je iz našega podjetja … Če se boste prijavili na najbolj priljubljeno marketinško delavnico Nemogoče 3.0 (tretja, izboljšana, prenovljena in posodobljena verzija), vam podarimo Apple iPad 3! Podrobnosti boste našli tukaj.
 

Kako prodati, kupiti in dobro zaslužiti 9. oddaja
Dnevnik guruja
12.04.2012

Kako prodati, kupiti in dobro zaslužiti 9. oddaja

Posnetek moje zadnje oddaje na TV Vaš kanal. Moj gost je bil Igor Arih.

 

Kršite pravila!
Dnevnik guruja
10.04.2012

Kršite pravila!

Kršite pravila panoge, bodite uporniki.

Berem blog Setha Godina. Rad berem njegove zapise. Tokrat je pisal o tem, da moramo kršiti pravila panoge, v kateri nastopamo. O tem sem pisal že večkrat, tudi že leta 2007. In sam se tega pravila držim. Nekaj pravil panog, ki sem jih prekršil:

- Na Poljskem sem prvi začel zbirati bazo strank v akvaparku in prvi sem uvedel drugačen način zaračunavanja vstopnine (namesto po minutah, sem uvedel »vinjeto«, tj. triurno karto).
- Prvi sem v Sloveniji predstavil »First minute« pri prodaji turističnih paketov, potem so nas seveda posnemali vsi.
- Prvi sem v izobraževalni panogi uvedel velike brezplačne množične seminarje. Leta 2008 smo tako napolnili halo Tivoli (skoraj 4000 udeležencev na marketinškem seminarju).
- Ko sem bil direktor marketinga mobilnega operaterja, sem uvedel brezplačno klicanje v vsa omrežja ob petkih.
- Prvi sem uvedel brezpogojno 100% garancijo na naše seminarje: »Če niste zadovoljni, vam takoj in brez vprašanj vrnemo denar.«

In še bi lahko našteval. Dragi moji, poslušajte nasvet Setha Godina ali pa moj nasvet iz leta 2008 in kršite pravila, ki veljajo v vaši panogi.

S kršenjem pravil sem začel zgodaj … Največ podpisov v osnovni šoli, manj primerno vedenje … Ja, človek mora tudi z dejanji dokazati, da s svojimi nasveti misli resno.:)
 

Na planincah
Dnevnik guruja
10.04.2012

Na planincah

Na planincah
Ko ste v bližini police z jogurti Na planincah, zaslišite glasbo. Za polico, na kateri so jogurti, so v Mercatorju v ljubljanski Šiški namestili zvočnike, iz katerih odmeva napev Na planincah. Jogurti na planincah so tudi edini, ki so postavljeni na preprogo iz umetne zelene trave, vsi ostali jogurti so postavljeni na navadno polico.

na planincah

Danone se spozna na marketing. Vedo, da je treba vplivati na čim več človeških čutil. Res so strokovnjaki in res se jih splača posnemati. Ker se na psihologijo prodaje spoznajo.
Res pa je, da niso preveč etični, saj pogosto obljubljajo več, kot bi smeli. Pogosto trdijo nekaj, kar ni res. Dokaz? Lani so zaradi zavajajočega oglaševanja v ZDA plačali 21 milijonov dolarjev kazni in umakniti so morali svoje zavajajoče oglase za Actimel in Activio.

Z jogurtom Na planincah ni nič narobe, nobene trditve, da kaj zdravijo … Tole z glasbeno spremljavo pa je občudovanja vredno. Ker so se spomnili in ker so idejo uresničili.
 

Kako prodati, kupiti in dobro zaslužiti
Dnevnik guruja
19.03.2012

Kako prodati, kupiti in dobro zaslužiti

Posnetek moje zadnje oddaje na TV Vaš kanal. Moj gost je bil Smiljan Mori.

 

Družinski zakonik je slab
Dnevnik guruja
15.03.2012

Družinski zakonik je slab

Poglejte video v katerem razlagam zakaj je Družinski zakonik slab.

Tudi zato ga praktično nihče ne bo prebral ... Če bi želeli, da ljudje v resnici razumejo, bi se morali stvari lotiti drugače.

Kaj vse boste letos izpustili?
Dnevnik guruja
14.02.2012

Kaj vse boste letos izpustili?

Še vedno je nekaj bralcem mojega bloga in naših strank, ki še niso prijavljeni na marčevski Največji marketinški seminar. Morda je res še dovolj časa. A tokrat ne bomo govorili o tem, ali se splača udeležiti Največjega marketinškega seminarja.
Govorili bomo o posledicah, kadar določene aktivnosti ali dogodke izpustimo.
Na naš uspeh vpliva veliko dejavnikov. Eden izmed najpomembnejših dejavnikov so ODLOČITVE, ki jih dnevno sprejemamo. Danes bomo govorili o odločitvah, da se nečesa ne bomo udeležili in da bomo nekaj izpustili.
Velika podjetja vlagajo ogromne vsote denarja v oglaševanje, pozabijo pa na izobraževanje zaposlenih, pozabijo izšolati zaposlene. In potem se, če je oglasna kampanja uspešna, pri njih oglasi veliko kupcev, prodaje pa kljub temu ni. Ker zaposleni niso motivirani in ustrezno nagrajeni, ker nočejo in ne znajo prodajati.

Bi bili radi boljši ljubimci?
Dnevnik guruja
23.01.2012

Bi bili radi boljši ljubimci?

ljubimci

V soboto sem na tretji strani v Žurnalu opazil tale oglas. Poglejmo ga skozi oči marketinškega strokovnjaka. Najprej poglejmo, v čem je oglas dober:

- Očitno deluje. Če ne bi deloval, ga oglaševalec ne bi ponavljal. Oglas torej prodaja. Točnih številk seveda ne poznamo, ampak verjetno je število naročil dovolj veliko, da se vse skupaj vsaj začasno splača.
- Oglas vsebuje sliko. Napol golo dekle z velikanskimi prsmi vedno vzbudi pozornost.
- Iz oglasa je hitro jasno, da prodajajo tabletke, nudijo tudi 100% vračilo denarja. 100% garancija je odlična poteza, ker na ta način prodajalec prevzame tveganje nase in poveča prodajo.
- V levem okvirčku so na rumeni podlagi s črnimi črkami naštete prednosti izdelka. Veliko obljubljajo. Velika obljuba pa je tudi eden izmed receptov za uspeh pri prodaji. Če veliko obljubite, boste prodali več.
- Dodani sta dve mnenji slovenskih uporabnikov tabletk. Mnenja zadovoljnih strank vedno povečujejo prodajo. Izjavi zvenita pristno.
- Na veliko sta izpisani telefonska številka in tudi spletna stran. Poudarjeno je, da dežurni telefon deluje 24 ur na dan.
- Naročite lahko različne pakete. Od 6 pa vse do 34 tablet. Dejstvo, da je na voljo več paketov, povečuje prodajo. Ker bralec ne razmišlja, ali bi kupil ali ne, ampak razmišlja o tem, kateri paket bo vzel.
 

V čem pa je ta oglas slab:

- Nikjer ni razvidno, kdo je prodajalec. Ljudje radi kupujemo od uglednih prodajalcev, ki jih poznamo, jim zaupamo. Če bi na primer takšen oglas objavilo kakšno znano farmacevtsko podjetje, bi bilo kupcev več.
- Mnenji zadovoljnih strank sta lahko izmišljeni, ker sta zapisani pod psevdonimom. Izjave s sliko in polnim imenom in priimkom so bolj kredibilne in bolje prodajajo.
- V prodaji moramo trditve tudi dokazati. Razen mnenj dveh strank, drugih dokazov o tem, da izdelek deluje, ni (na primer mnenje kakšnega zdravnika ali inštituta).
- Mobilna številka za naročila ne vzbuja toliko zaupanja kot brezplačna številka 080 ali običajna številka.
 

In glavna slabost oglasa?
Tako oglasu kot  celotnemu poslu lahko očitamo pomanjkanje kredibilnosti. Kredibilnost pomeni, da podjetje izpolnjuje svoje obljube. Dolgoročno ljudje kupujemo pri trgovcih, ki imajo visoka etična merila. Pri tem oglasu že na prvi pogled nekaj smrdi. Prodajalec preveč obljublja, skriva se za mobilno številko, izjave zadovoljnih strank so anonimne. Skratka, prepričani smo lahko, da bo zadeva tako, kot se je pojavila, tudi izginila. Verjetno pa bodo taisti prodajalci čez nekaj časa isti izdelek ponudili pod drugim imenom. Dokler jih ne bodo spravili na hladno …
 

Janković, Janša, Virant?
Dnevnik guruja
24.11.2011

Janković, Janša, Virant?

Recimo, da bi v svoji priljubljeni restavraciji zagledali enega izmed slovenskih politikov, ki se trenutno bori za zmago na volitvah.

Bi pristopili k njemu, ga pozdravili, mu zastavili kakšno vprašanje? Bi ga prosili za avtogram, bi mu povedali svojo (veselo ali žalostno) zgodbo?
Odvisno od tega, koga bi zagledali, kajneda?
So politiki, ki so vsaj na videz bolj dostopni, in so tudi takšni, ki so videti malo manj dostopni.

zurnal

Pred časom so v Žurnalu izvedli anketo, v kateri so ljudje odgovarjali na vprašanje, katerega politika bi povabili k sebi na piknik.
 

Pod okriljem cerkve ukradli 300.000 novorojenčkov
Dnevnik guruja
25.10.2011

Pod okriljem cerkve ukradli 300.000 novorojenčkov

So novinarji pokvarjeni, površni ali samo neumni?
Prejšnji teden (18. 10.) so v Žurnalu objavili novico, da so v Španiji ukradli 300.000 novorojenčkov. Seveda so novico povzeli še drugi mediji, saj novinarji radi prepisujejo eden od drugega …
Kaj je narobe s to zgodbo?
V Španiji se letno rodi približno 500.000 otrok. Tudi če so otroke kradli več desetletij, to še vedno pomeni, da so Špancem ukradli celo generacijo otrok. Če bi bilo to res, bi bila Španija med državami z največjo smrtnostjo … Vse te dojenčke so menda najprej razglasili za mrtve, potem pa so se čudežno rodili drugi materi. Torej bi morala biti tudi rodnost večja …
Da na razglabljam naprej. Številka je tako visoka, da bi se vsakomur z malo zdrave pameti moralo zazdeti, da je nekaj narobe.
V resnici so Žurnalovci prepisali novico, verjetno od NBC-ja, BBC-ja … Če na kateri od spletnih strani omenjenih medijev vpišete »Spain babies stolen«, boste videli, da poročajo o 30.000 ukradenih dojenčkih. Se pravi desetkrat manj. Ampak to je samo domneva. V resnici naj bi šlo za 261 primerov  iz časov po drugi svetovni vojni.

Današnji nauk, marketinški nauk?

Vse, kar objavijo v medijih, še zdaleč ni res. 90 % vsega, kar objavijo, je od nekod prepisano ali posredovano od spretnih PR agencij in posameznikov. Večina vsebine ni niti originalna niti preverjena.
Uredniki (slovenski in tuji) se, namesto da bi se vprašali, ali je res, vprašajo samo, ali je dovolj senzacionalistično, da bo prodajalo njihov medij. Ker se tako obnašajo, jim naklade padajo, zaupanje v medije pada.
Pri prodaji se splača biti iskren. Na dolgi rok je poštenost in iskrenost edina prava politika.

Podjetniki se moramo pred vsako odločitvijo vprašati: »Bo po tej odločitvi naše podjetje vredno več ali manj?« To je en tak lep kriterij, ki ga lahko upoštevamo pri svojem vsakodnevnem odločanju.
 

na vrh