Nove objave na vaš mail!

Vsak nov zapis, vam lahko pošljem po elektronski pošti. Prijavite se tukaj:

Poglejte kaj sem zapisal, natanko pred letom dni:

Pogovor s prodajalcem rekorderjem
Včeraj sem se pogovarjal s prodajalcem, ki je v svoji panogi v Sloveniji prodal največ. Osebno je v 9 mesecih obiskal in prodal 760 strankam! Kako mu je to ...

Iz dnevnika marketinškega guruja 1. del

90_b_iz_dnevnika_guruja1.jpg

V knjigi boste našli 97 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje. Vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Če vas zanima marketing, če želite uspeti v poslu, potem je ta knjiga za vas.

Iz dnevnika marketinškega guruja 2. del

88_b_iz_dnevnika_guruja2.jpg

V knjigi boste našli 93 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Marketing, direktni marketing, prodaja, retorika, dobičkonosne ideje. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse.
 

Iz dnevnika marketinškega guruja 3. del

89_b_iz_dnevnika_guruja3.jpg

V knjigi boste našli 105 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Marketing, direktni marketing, dobičkonosne marketinške ideje za vsak posel.

Tag

Aleš Lisac, Marketing, Direktni marketing, Trženje, Neposredno trženje, Retorika, Retorik, Javno nastopanje, Šola retorike, Prodaja, Povečanje prodaje, Zaslužek, Povečanje zaslužka, Oglaševanje, Guru, Coaching, Seminarji, Knjigarna, Dobre knjige, Svetovanje, Consulting,

Skrivnost!
Dobre knjige
Komentarji:   5 26.05.2007

Skrivnost!

Jaz vedno najdem parkirni prostor, tudi če grem v petek zvečer na pivo v center Ljubljane. In običajno prostor najdem že v prvem poskusu. Ali se kdo tik pred mano odpelje in sprosti kakšno mesto ali pa me že čaka lepa praznina.

Kaj pa vi? Ste podobni meni, ali je vedno vse zasedeno?

skrivnost

Če boste prebrali knjigo "The Secret" ali pogledali film, vam bo vse jasno. Čisto na kratko je povzetek "Skrivnosti" naslednji.

Vse v vašem življenju je odvisno od tega, kakšne misli mislite. Če ste
prepričani, da vam bo uspelo, vam bo uspelo. Če pa mislite, da vam je
usojeno, da ne boste uspeli, vam ne bo uspelo. Na dan ima človek okoli 60.000 misli. Če nam uspe le del tega, kar mislimo spremeniti, tako da začnemo razmišljati pozitivno, da vizualiziramo prijetne dogodke v prihodnosti, bomo bolj uspešni in bolj srečni.

Ko se lotite pisanje prodajnega pisma, si morate najprej predstavljati, kako lepo bo bilo, ko bo to pismo povzročilo pravi naval strank. In če boste verjeli, če boste res verjeli, se bo to zgodilo.

Lažje pa boste verjeli, če boste pred tem preštudirali vse o marketingu in če boste veliko vadili. Najenostavnejši način, kako spremeniti svoje razmišljanje? S pomočjo čustev. Poskrbite, da se boste dobro počutili, da boste dobre volje. Nihče, ki je dobre volje, ne producira slabih misli, in tisti, ki so slabe volje, težko pozitivno razmišljajo.

Sedaj pa na sprehod, na kavico s prijateljico, ali pa vsaj pokličite
kakšnega prijatelja, ki je vedno dobre volje, v naročje vzemite svojega
dveletnega sinčka .

Še en ne-marketinški nasvet iz ust mojega prijatelja Toma Velikega Ala Schreiterja: "Vsi dogodki so nevtralni! Vse, kar se vam zgodi, je nevtralen dogodek. Kako boste reagirali na dogodek, je vaša odločitev. Vi na večino dogodkov ne morete vplivati, vedno pa lahko vplivate, se odločite, kako boste na dogodek reagirali!"

Nekaj primerov, ki mi najprej padejo na pamet:

1. Stranka ne kupi - nevtralen dogodek. Možna reakcija? Slaba volja,
obup, ali nič hudega, bo pa naslednja stranka kupila še več.

2. Mož zamudi na večerjo - nevtralen dogodek. Možna reakcija? Žena kuha mulo, ali pa prijazno pozdravi moža , ga vpraša, kako je preživel dan in načne pogovor o obljubljenih počitnicah v Toskani.

3. Oglas v reviji ni prinesel niti ene nove stranke - nevtralen
dogodek. Možna reakcija? Obup, marketing ne deluje, naši izdelki so zanič ali pa ... hm, pa smo odkrili še en način, kako ne smemo prodajati, spet smo se nekaj naučili.

4. Lisac piše neumnosti v svoj spletni dnevnik - nevtralen dogodek.
Možna reakcija? Se razburim, napišem komentar. Ne naredim nič, sem vesel naprej, bo pa drugič napisal kaj pametnejšega.

Pa se še enkrat vrnimo k skrivnosti. Skrivnost uspeha filma "The Secret" je seveda v tem, da se skrivnosti od vedno dobro prodajajo.

Preberite, kaj sem o Skrivnosti pisal 4. oktobra 2004:

http://www.lisac-lisac.si/elektronskimesecnik23.php

Škoda, da nisem svoje pisanje vzel boj zares in sam posnel filma "The Secret". No, dejstvo, da so me prehiteli, je seveda nevtralen dogodek, si bom pa jaz izmislil kaj boljšega.

Povezava do SKRIVNOSTI: http://www.thesecret.tv/ 

Knjige v Londonu
Dobre knjige
Komentarji:   2 14.05.2007

Knjige v Londonu

Veliki trgi imajo svoje prednosti. Ker je London velik in ker ga obišče veliko ljudi, je tudi dovolj prostora za veliko knjigarn. Zato je tudi izbira zelo velika. Seveda je boj za vsako stranko hud. Kako do več strank? Pomaga velika izbira, specializacija, podpisani izvodi knjig, pomagajo udobni kavči, ponudba kavice in sladic, pomaga, če poleg knjig prodajaš še seks ali kaj drugega, pomaga, če redno komuniciraš s kupci.

london-knjige

ulica v Londonu, kjer boste našli veliko knjigarn

Recimo v eni od knjigarn so me vprašali, če jim pustim svoj elektronski naslov. Obljubili so mi 15% popust pri naslednjem nakupu, samo če jim dam svoj e-mail. Pametno, zelo pametno!

Sicer pa sem tokrat za knjige zapravil manj, kot sem plačal za tunel in trajekt, da sem prišel do Londona. Tunel 200 funtov, trajekt 90 funtov. V eno stran sem šel pod morjem, v drugo pa po morju … Sem pač moral v London z avtom. Je bilo preveč prtljage, da bi šel z letalom.

Winston Churchil
Dobre knjige
Komentarji:   0 09.05.2007

Winston Churchil

Na poti iz Londona sva z bratom poslušala zbirko najboljših govorov Winstona Churchila. Izjemno zanimivo. Winston je za razliko od večine naših politikov uporabljal razumljiv jezik. Govoril je neposredno poslušalcu. Ko poslušaš njegove govore, še danes misliš, da govori tebi. Winston je vedel, kaj želi povedati, bil je jasen in odkrit. Iskreno, brez olepševanja je poslušalcu razložil, kakšen je položaj. Povedal je celo zgodbo, priznal napake. Preden je postal premier, je moral, ko je napadal Hitlerja, uporabljati prispodobe. British Broadcasting Corporation (BBC) je bila namreč v rokah tistih (večine), ki je Hitlerju popuščala in bi neposreden napad na voditelja sosednje države cenzurirala.

Marketinški nauk? Ko govorite s strankami, uporabljajte jasen in razumljiv jezik. Bodite iskreni. Priznajte tudi kakšno napako. Pa vam bo šlo dobro. Če pa boste neiskreni, če boste uporabljali nerazumljiv jezik, če boste stranke podcenjevali, če ne boste govorili neposredno njim, če jim ne boste zaupali cele zgodbe, vas bodo na koncu interpelirale …
Kje so knjige??
Dobre knjige
Komentarji:   5 01.05.2007

Kje so knjige??

Na Poljskem iščem partnerja, marketinško agencijo, ki bo poslušala naročnika (mene), ki obvlada svoj posel, ki razmišlja podobno kot jaz. Zaenkrat slabo kaže. Eno od vprašanj, ki jih postavim agencijam, h katerim grem na obisk, je tudi, kje se izobražujejo, katere knjige, revije berejo.

Običajno me po takšnem vprašanju samo zabodeno gledajo. Vse to se sicer dogaja na Poljskem in verjetno samo še nisem prišel do pravih … ampak vseeno. Tudi ti, ki sem jih spoznal, imajo dobre reference, delajo za ugledna podjetja.

Samo berejo pa ne in tudi na izobraževanja ne hodijo. Kreativnosti, znanja ni brez učenja. Učenja brez knjig si jaz ne znam predstavljati. Kako je človek lahko kreativen, če ne bere, če se ne spozna na vse živo? Marketinški strokovnjak mora biti razgledan, načitan, poznati mora vso literaturo iz svoje stroke, vedeti pa mora tudi veliko več.

Marketinškim agencijam, ki v svojih pisarnah nimajo knjig, priporočam, da si kupijo vsaj eno. Recimo »The End of Advertising As We Know It« Sergia Zymana bi znala biti dobra knjiga za začetek.

zyman

Bivši direktor marketinga Coca Cole pojasnjuje to, kar vi bralci dnevnika marketinškega guruja seveda veste. V oglaševanju velja samo eno pravilo: Oglas mora prodajati. Oglaševanje ni umetnost, pač pa znanost.

Zelo dobra knjiga, prav gotovo med prvimi desetimi na moji večni listi. Segio je vedno verjel v tisto, kar je delal. Ko je nekoč direktor Coca Cole pripomnil, da mu njegov novi oglas ni všeč (tisti oglas s polarnimi medvedi, ki pijejo Coca Colo), je Sergio odgovoril: »Ti si sicer moj šef, ampak glede na to, da nisi ti tisti, ki bo kupil milijone litrov naše pijače, ti o oglasu ne boš odločal. Ne zanima me, ali je oglas všeč tebi. Bistveno je, da bo všeč našim strankam in še bolj bistveno je, da bo prodajal.« Ne glede na šefovo mnenje je vztrajal pri svojem. Tudi zato je letel iz Coca Cole, pa so ga potem čez leta spet poklicali na pomoč, da bi potem spet odletel … Knjiga vsekakor sodi na polico vsake marketinške agencije.

Al Gore o Jou Sugarmanu
Dobre knjige
Komentarji:   3 30.04.2007

Al Gore o Jou Sugarmanu

Al Gore in Joe Sugarman

Albert Gore, nekdanji podpredsednik ZDA, je izjavil: »Sugarman has a real talent for promotion and writing advertisment«.

sugarman

Danes vam predstavljam in priporočam najnovejšo knjigo Joeja Sugarmana. Hudo dobra knjiga. Jaz sem jo pogoltnil v enem večeru. In ta teden jo bom prebral še enkrat in čez nekaj časa še enkrat in še enkrat.

Kaj je o tej knjigi izjavil Joe Vitale: »Sugarman is a living legend and by-God genius at writing copy that sells. This book is his masterpiece. It reveals all of his hard-earned secrets. The writing is riveting and the wisdom is worth gold. This is the best book on copywriting in the entire history of marketing.«

Al Gore
Dobre knjige
Komentarji:   5 29.04.2007

Al Gore

Al Gorovo knjigo sem kupil včeraj. Zanimiva knjiga. Ob branju sem imel mešane občutke. Al Gore si za ta projekt zasluži vse pohvale. Morda je le škoda, da za okolje ni naredil več, ko je bil podpredsednik države, ki za okolje lahko v resnici naredi največ.

Prius


Če bi recimo svojemu nekdanjemu šefu predsedniku Billu Clintonu v podpis podtaknil Kyotski sporazum, ali kaj podobnega … Vseeno je dobro, da je knjigo napisal Al Gore. Ker jo je zato prebralo več ljudi, ker imajo njegove besede večjo težo kot besede kakšnega znanstvenika (večjo težo pri novinarjih, večjo možnost objave itd.). Lepo bi bilo, da bi vsak posameznik iz bogatejših držav (kjer se nam recimo ni treba ukvarjati z lakoto) naredil tudi nekaj za okolje. Vsaka malenkost šteje. Morda celo vožnja z avtom, ki v okolje izpušča manj ogljikovega dioksida …

Pa še prodajna zanimivost. Ob nakupu te knjige so mi v Tušu v Kočevju podarili dežnik. Na plakatu je pisalo, da mi bo prav prišel ob muhastem aprilskem vremenu. Če ljudje nočejo knjige, jih bo pa morda brezplačen dežnik prepričal

Andy Bonuds - nova knjiga, hudo ugodno!
Dobre knjige
Komentarji:   1 27.04.2007

Andy Bonuds - nova knjiga, hudo ugodno!

V nadaljevanju preberite Andyevo ponudbo. Andya sem v Slovenijo pripeljal že trikrat in še pride. O knjigi, ki jo predstavlja v nadaljevanju sva večkat govorila. Prepričan sem, da gre za odlično zadevo, čeprav je še nisem videl.

Knjigo bom naročil na amazonu 1. maja. Zakaj ravno prvega maja? Preberite celo zgodbo ...

Mojster Joe Sugarman
Dobre knjige
Komentarji:   9 02.04.2007

Mojster Joe Sugarman

Danes, mi je pisal nepremičninski agent iz Novega mesta. Sprašuje kako napisati dober tekts za prodajo hiše. Pa mi je prišel na misel oglas, s katerim pred leti hišo za 6 milijonov dolarjev prodajal Joe Sugarman. 

KLIK za pdf oglasa.

Oglas je res sladkorček. Mala mojstrovina marketinškega genija. Uživajte. Komentar pod oglasom by Drayton Bird.

Donald za na pot
Dobre knjige
Komentarji:   7 31.03.2007

Donald za na pot

Pakiram ... Spet se odpravljam na Poljsko. Jutri me čaka nekaj čez 1000 kilometrov vožnje. In seveda en kup knjig, ki jih bom poslušal med vožnjo.

donald trump

Donald Trump mi bo povedal, kako do bogastva. CDje bom tokrat poslušal drugič. Odlična roba. Čeprav Donald na CDjih v resnici govori morda 20 minut. Ostalo berejo drugi ... Ampak saj je vseeno, Donald je mojster marketinga in promocije.

Aja, na CDjih bom še enkrat slišal tudi skrivnost Donaldove lepe pričeske ... ("Donald tells all on the art of the hair!"). Hm, moram Stevota vprašat kaj si misli o Donaldovi frizuri.

Paretovo pravilo
Dobre knjige
Komentarji:   7 28.03.2007

Paretovo pravilo

Danes sem bil cel dan na Bledu (svetovanje), včeraj cel dan v Slovenj Gradcu (ne vem že katera ponovitev delavnice Nemogoče - 60 udeležencev), od petka do ponedeljka sem bil na Poljskem ...

80_20

Skrajni čas, da še enkrat preberem tole knjigo ...

V 20% časa naredimo 80% pomebnih stvari ...

20% oblek nosimo večino časa, ostale obleke se nam valjajo po omarah.

20% zapisov na blugu, naredi večino vtisa na bralce, ostalih 80% zapisov je malo brez veze ... :)

Pravilo 80/20 tudi pomeni, da nam 20% strank prinese okoli 80% dobička. Paretovo pravilo preprosto pomeni, da niso vse stranke enake in da se z vsemi strankami ne splača ukvarjati na enak način.

Dobra knjiga o temeljnem zakonu, ki velja povsod v življenju in v vseh panogah poslovanja. Pravilu se je potrebno prilagoditi, spremenili ga ne bomo nikoli.

Tested Advertising Methods 2.0
Dobre knjige
Komentarji:   5 19.03.2007

Tested Advertising Methods 2.0

Še en test iz knjige Johna Caplesa, tokrat v mojem svobodnem prevodu:

Oglas A:

  • Slika: Slika moškega, ki s prstom kaže plešo drugega moškega
  • Naslov: "Pred 60 dnevi so me klicali Pleško"
  • Tekst: Zgodba o moškem, ki je dosegel odlične rezultate s preparatom za rast las
  • Ponudba: Zastonj brošura: "Nov način za rast vaših las"

 

Oglas B:

  • Slika: Zdravnik specialist ponuja ček bralcu
  • Naslov: "Če vam v 30 dneh ne zrastejo lasje, vam dam ta ček."
  • Tekst: Pojasnilo, da vam vrnejo denar, če ne boste zadovoljni z delovanjem preparata.
  • Ponudba: Zastonj brošura: "Nov način za rast vaših las"

 

Mislite, da je več prodal oglas A ali B?

Tested Advertising Methods
Dobre knjige
Komentarji:   2 19.03.2007

Tested Advertising Methods

"THEY LAUGHED WHEN I SAT DOWN AT THE PIANO, BUT WHEN I STARTED TO PLAY!-"

To je naslov enega najuspešnejših oglasov v zgodovini oglaševanja. John Caples je pri svojih 25 letih (davnega leta 1925) začel z novo šolo oglaševanja.

caples

V knjigi boste našli zgodovinske primere, ki jih drugi avtorji citirajo znova in znova. V knjigi boste našli natančna navodila kako sestaviti oglas, ki deluje. Našli boste tudi recimo 20 primerov testiranih oglasov, od katerih je bilo 10 uspešnih, 10 pa ne - tako malo za ugibanje in preverjanje marketinške intuicije.

Recimo primerček za vas, pa ugibajte:

A)

  • Slika srečnega para, ki se z avtom odpravlja na izlet
  • Naslov: A vacation that lasts the rest of your life
  • Ponudba: Free booklet: "Retirement Income Plan"

 

B)

  • Brez slike
  • Naslov: How you can retire on a guaranteeed income for life
  • Ponudba: Free booklet: "Retirement Income Plan"

 

Ena od teh dveh verzij je bila zelo uspešna, druga pa neuspešna. No?

Million Dollar Mailings
Dobre knjige
Komentarji:   4 12.03.2007

Million Dollar Mailings

Denny Hatch ni normalen ... V zadnjih 15 letih je prebral in analiziral preko 600.000 mailingov. Doma ima arhiv z 200.000 mailingi.

mailings

Knjiga, ki jo predstavljam danes, je zelo, zelo poučna. V tej knjigi je Denison Hatch predstavil samo mailinge, ki so se ponavljali vsaj 3 leta - to pomeni, da so bili uspešni. Jasno, da knjige nisem prebral (ima preko 500 strani!) v celoti. Jo pa velikokrat vzamem v roke, ko iščem kakšno idejo. Knjiga ima primerno ceno, $86.

Še zanimivost. Denny pravi, da se je direktni marketing rodil 11. junija, leta 1194, ko je požar uničil Katedralo Chartres. Škof Regnault de Moucon, je napisal "prodajno" pismo s katerim je plemiče v Angliji in Franciji prosil za donacije. Vsem, ki so kaj prispevali, se je zahvalil s personaliziranim barvnim oknom na obnovljeni katredrali ...  

 

Ogilvy on Advertising
Dobre knjige
Komentarji:   2 07.03.2007

Ogilvy on Advertising

Knjiga, ki bi jo moral prebrati vsak, ki se ukvarja z marketingom. Obvezno čtivo. Če te knjige ne prebereš in ne znaš napisati dobrega povzetka, se z marketingom ne smeš ukvarjati. Zanimivo, da moraš imeti celo za hojo po travi (igranje golfa) izpit, za ukvarjanje z marketingom, pa je dovolj volja ...

ogilvy

David Ogilvy je eden in edini. Žal ga ni več. Že v uvodu v knjigo pravi, da oglaševanje ni vrsta umetnosti, namenjena zabavi, pač pa je medij, ki informira. David Ogilvy pravi, da "ne želi biti kreativen", ne želi, da njegove izdelke ocenite za zanimive, želi le, da kupite!

Ko je govoril Ahines, so rekli "Kako dobro govori!", ko je govoril Demosthenes so rekli: "Marširajmo proti Filipu"

Ideja iz knjige, ki si jo velja zapomniti: Izumiti morate veliko idejo! Ogilvy pravi, da ima morda eden od 100 oglasov veliko idejo - razlog zaradi katerega bomo kupci oglas res opazili in izdelek kupili. Izumiti, iznajti morate razlog zaradi katerega sploh velja oglaševati.

Velike ideje prihajo iz podzavesti. Podzavest pa produktivno proizvaja velike ideje le, če ima dovolj goriva. In branje bloga zna biti dobro gorivo. Še bolj pa pisanje bloga. :)

Telepatija?
Dobre knjige
Komentarji:   1 06.03.2007

Telepatija?

Verjamete v telepatijo?

Ste že kdaj začutili, da vas kdo gleda v hrbet?
Ste že kdaj o nekom razmišljali, potem pa je zazvonil telefon … in poklicala vas je ravno ta oseba.

Odgovore a takšna in podobna vprašanja lahko najdete v knjigah Ruperta Sheldraka … Sodelujete lahko tudi v raziskavi!

http://www.sheldrake.org/homepage.html

Dejstvo je, da vsega še ne vemo ...

Ste vedeli, da znanstveniki ne znajo razložiti recimo kako uspe golobom najti pot domov. Ne znajo tudi pojasniti, kako psi ugotovijo kdaj se domov vrača gospodar, čeprav se vrne nenapovedano in z drugim prevoznim sredstvom, kot običajno.

Brezplačni avdio in video posnetki, članki, rezultati raziskav. Poglejte, ko boste imeli malo več časa in boste bolj znanstveno razpoloženi.

Ste sposobni zbuditi spečo žival, samo tako, da bujlite vanjo?

Od "patetičnega" do "profitabilnega"marketinga!
Dobre knjige
Komentarji:   6 27.02.2007

Od "patetičnega" do "profitabilnega"marketinga!

Od »patetičnega« do »profitabilnega« marketinga!

headlines


Naslovi so zelo pomemben del vsakega oglasa, prodajnega pisma, brošure, spletne strani, zapisa na blogu … David Garfinkel nam pokaže 297 preverjenih »kilerskih« naslovov. Z malo domišljije in poskušanja te naslove lahko prirejene uporabimo v vsakem poslu. Koristna knjiga. Če bo na vaši polici, vam ne bo treba začeti s praznim listom papirja. Enostavno boste predelali nekaj preverjeno dobičkonosnih naslovov. In vaš marketing se bo iz »patetičnega« spremenil v »dobičkonosnega«.

Si še kdo želi povečati inteligenco?
Dobre knjige
Komentarji:   7 26.02.2007

Si še kdo želi povečati inteligenco?

Si še kdo želi povečati inteligenco?

einstein


Ste vedeli, da inteligenca še zdaleč ni prirojena? Z malo vaje, recimo 20 minut na dan, lahko tudi vi kmalu razmišljate kot Einstein. Tako kot lahko z vajo okrepimo mišice, razvijemo fizične sposobnosti, lahko povečamo svojo inteligenco. Dr. Win Wenger je razvil preprosta orodja za povečanje inteligence. Povečajte ostrino svojega razmišljanja, izboljšajte svoj spomin, odkrijte, kaj dela vaša podzavest … Knjiga je polna anekdot o tem, kako so znanstveniki prišli do svojih najpomembnejših odkritij. Uporabljali so (ne da bi to vedeli) metode, ki jih je odkril Dr. Win Wenger. Če želite izvedeti več, ne da bi kupili knjigo, si oglejte spletno stran. www.winwenger.com. Veliko koristnih in brezplačnih informacij, za vse, ki verjamete, da je višja inteligenca dobra ideja.

Kratka zgodovina skoraj vsega
Dobre knjige
Komentarji:   3 23.02.2007

Kratka zgodovina skoraj vsega

Bill BRYSON: Kratka zgodovina skoraj vsega

Odlična knjiga, ki sem jo najprej poslušal v angleščini. Ker nisem vsega razumel, kljub vsemu ima knjiga kar nekaj strokovnih izrazov, ki jih med vožnjo recimo ne razumeš, sem kupil še slovenski prevod. Priznam, da je prevod odličen, knjigo pa je izdala Mladinska knjiga.

bryson


Če bi na tak način poučevali naravoslovne predmete v šolah, bi bilo manj nezadostnih ocen, dijaki pa bi se raje učili. In predvsem bi bolje razumeli fiziko, kemijo, biologijo, astronomijo, botaniko, geologijo …

Avtor v knjigi razloži vse, kar je bilo v znanosti odkrito do sedaj, večinoma pa vse razlaga skozi zgodbe. Zgodbe o znanstvenikih, ki so do odkritij prišli, zgodbe o prepirih, zmotah, kraji idej …

Najbolj mi je ostalo v spominu 10. poglavje, ki ima naslov Stran s svincem. V poglavju je govora o Clairu Pattersonu, ki mu je uspelo izmeriti starost zemlje. Še bolj pa mi je bil všeč del o izumitelju Thomasu Midgleyu. Thomas je najprej izumil »etil« – dodatek svinca v bencinu, ki je zmanjšal klenkanje bencinskih motorjev. Stranski učinek? Celoten planet smo zastrupili s svincem. Nato pa je taisti Thomas Midgley izumil še eno krasno zadevo. Plin klorofluorogljik (CFC), ki smo ga uporabljali v klimatskih napravah, v deodorantih in drugih razpršilcih. Problem je le v tem, da ta plin uničuje ozonsko plast.

Tale Thomas je bil res sposoben možak, odkril je dve izjemno dobro prodajani sestavini, ki pa sta skoraj uničili naš planet. No, sedaj imamo neosvinčen bencin, klimatske naprave delujejo na nek drug plin. Vendar se zemlja še vedno segreva … Morda je gospod Thomas izumil še kaj, kar v knjigi ni omenjeno …

Igra
Dobre knjige
Komentarji:   9 14.02.2007

Igra

Kot vidite sem kupil dva izvoda knjige »The Game«, avtorja Neila Straussa.

igra

Eno zase in eno za prijatelja. Khm … no tole knjigo vam v bistvu ne bi smel priporočiti. Zaradi zelo opisnega, vulgarnega jezika in morda zaradi tematike. Knjiga namreč opisuje navadnega moškega, ki se iz nerodnega, sramežljivega pisatelja, prelevi v »pick up artista« - moškega, ki se mu ne zna upreti nobena ženska.

Knjigo še berem, tako da bo poročilo kratko. Se pa nekaj zgodbic dogaja tudi v bivši Jugoslaviji … Konkretna navodila, taktike, kako »upecati« prav vsako … Hudo zanimivo in poučno.

Skratka izjemno poučno čtivo za vse, ki jih zanima tematika prepričevanja – no pa sem vam dal dober (vse za znanost) izgovor za nakup knjige ...

Nekaj zelo zanimivega in nenavadnega se vam bo zgodilo, če kliknete na http://www.neilstrauss.com/.

Raje ne klikajte. Jaz vam za tole sploh ne bi smel povedati, ampak ker ste že moji redni »navijači«, ker ste zelo izbrana skupina, naj vam bo. Dekleta brez zamere ... Vem, vem pa ravno danes na Valentinovo ...

Žalostne kurbe mojega življenja
Dobre knjige
Komentarji:   1 26.01.2007

Žalostne kurbe mojega življenja

Žalostne kurbe mojega življenja
gabriel

The year I turned ninety, I wanted to give myself the gift of a night of wild love with an adolescent virgin. I though of Rosa Cabarcas, the owner of an illicit house who would inform her good clients when she had a new girl available. I never succumbed to that or to any of her many other lewd temptations, but she did not believe in the purity of my principles. Morality, too, is a question of time, she would say with a malevolent smile, you'll see.

Vašim je mukama kraj!
Dobre knjige
Komentarji:   1 16.12.2006

Vašim je mukama kraj!

Bralec mojih nasvetov mi je poslal naslednje vprašanje:

"Za kontakt s strankami smo sestavili brošuro, vendar nam manjka primeren zaključek. Klišejskemu ˝Priporočamo se za sodelovanje in vas lepo pozdravljamo ter vam želimo veliko uspeha…˝ se želimo izogniti.
Nam lahko pomagate? "


Lahko, pomagam. Seveda. Ker sem ravno danes, spet enkrat po dolgem času v roke vzel strokovno literaturo, ki sliši na ime "Alan Ford", sem nasvet poiskal kar na koncu stripa! 

Zvočne knjige
Dobre knjige
Komentarji:   2 15.11.2006

Zvočne knjige

Na leto prevozim približno 30.000 kilometrov. Kadar se vozim sam, berem knjige. Večinoma strokovne, ampak tudi kaj takšnega, kot vidite na sliki rad preberem (poslušam). 

Knjiga, ki mi je bila všeč. Napeta in zanimiva vsebina. Do Murske Sobote sem se večinoma vozil s hitrostjo samo 100 kilometrov na uro, potem sem pa še na parkirišču čakal, da se je knjiga zvrtela do konca ...). Skratka zvočne knjige tudi zmanjšujejo povprečno hitrost, kar je dobro za denarnico in okolje.

knjiga

V knjigi je glavni junak - odvetnik nekaj časa svoje storitve v imeniku oglaševal z naslednjim stavkom: 

"Reasonable doubt for reasonable money!"

Duhovito, mar ne? Jasno, da mu je odvetniška zbornica oglas prepovedala ...

Sprožilci
Dobre knjige
Komentarji:   4 17.10.2006

Sprožilci

Joseph Sugarman je napisal knjigo, ki jo morate imeti. Ker želite vedeti kako lahko nadzorujete misli vaše stranke, jo motivirate, vplivate nanjo in jo prepričate v nakup. Knjiga bo v nekaj tednih v knjigarnah. Priporočam! Tudi zato, ker smo jo izdali v našem podjetju, ampak ne samo zato. :) Res gre za odlično knjigo.

Šarlatan
Dobre knjige
30.11.-1

Šarlatan

Od prevarantov se lahko veliko naučimo. Trenutno berem knjigo Charlatan. Knjiga govori o Johnu R. Brinkleyu, ameriškem brezsramnem prevarantu. Leta 1917 je zaslovel in obogatel s kirurškim posegom, ki naj bi moškim vrnil upadajočo potentnost.

[brinkleyknjiga]

Za kakšen kirurški poseg je šlo?

Verjeli ali ne, John R. Brinkley je kozje žleze presajal na ljudi. Še bolj konkretno … kozja moda je presadil v moškega pacienta.

S tem nonsensom je postal slaven, postal je tudi eden najbogatejših Američanov. Jasno, da te operacije niso moškim vrnile mladosti, mnoge je pohabil, veliko jih je umrlo.

Retorika - The Exceptional Presenter
Dobre knjige
Komentarji:   0 30.11.-1

Retorika - The Exceptional Presenter

The Exceptional Presenter; Timothy J. Koegel

Če želiš postati in ostati dober v čemer koli, se moraš nenehno izpopolnjevati. Izpopolnjevanje pa pomeni branje knjig in seveda vajo. Brez enega in drugega ni uspeha.

[koegel]

Vsak dober retorik ima polno polico knjig o javnem nastopanju. Brez učenja in branja enostavno ne moreš postati dober govorec. Knjiga, ki sem jo pred kratkim prebral na mah, je knjiga Timothya J. Koegla, The Exceptional Presenter.

Confessions of a Public Speaker
Dobre knjige
30.11.-1

Confessions of a Public Speaker

Gre za še eno knjigo o javnem nastopanju. Ta je zabavna in zanimiva.

publicspeaker

Avtor govori o svojih izkušnjah, popelje nas v zakulisje človeka, ki se z govorništvom preživlja. Knjiga je zelo osebna, polna osebnih prigod. Priporočam jo vsem, ki imajo z javnim nastopanjem že nekaj kilometrine.

  • dober govorec si lahko tudi, če imaš govorno napako
  • občinstvo je govorcu naklonjeno, ne želi si, da naredi napako
  • teorija, zakaj imamo tremo pred javnim nastopanjem: ker smo na odru sami, prostor je odprt, nimamo se kam skriti, nimamo orožja, pred nami je množica, ki bulji v nas … 
  • ne pomaga, če si predstavljaš, da je občinstvo golo …
  • dobri govorci vadijo, da, dragi moji, dobri govorci vadimo. Ni dovolj, da pripravite power point prezentacijo in že ste pripravljeni. Ponavljati je treba, ponavljati, in to na glas.
  • koliko dobijo dobri (in predvsem znani) govorci na uro: Bill Clinton $150.000, Gary Kasparov $75.000, Wayne Gretsky $50.000 … in tako naprej. Avtor knjige je v ligi tistih, ki dobijo $5.000. Če želiš, da te najamejo, moraš izpolnjevati vsaj dva od treh kriterijev: biti moraš znan in kredibilen na določenem področju, biti moraš dober govorec, imeti moraš prost termin … 

Še kako resnična je tudi avtorjeva razdelitev razlogov, zakaj ljudje pridejo na predavanje:

  • o želijo se nekaj naučiti
  • o želijo biti navdahnjeni
  • o želijo se zabavati
  • o imajo željo, upanje in mislijo, da jim bo govorec pomagal
  • o želijo srečati druge ljudi, ki jih zanima tema
  • o želijo pozitivne izkušnje, o katerih bodo govorili prijateljem
  • o prišli so prisilno – tja so jih na silo pripeljali šefi, žene, profesorji …

In dober govorec se mora še kako zavedati, kdo je v občinstvu in zakaj so prišli!

Naslov predavanja je pomemben!

Avtor je zapisal nekaj formul za dober naslov:

Največjih 5 težav, ki jih imate z – vstavite področje – in kako jih rešiti.
Zakaj nam gre – vstavite področje, predmet – na živce in kaj lahko v zvezi s tem naredimo
Napake, ki sem jih naredil – vstavite področje – in kaj sem se pri tem naučil
Najpogostejša vprašanja in briljantni odgovori o – vstavite temo –
Pametne bližnjice in triki, ki jih o – vstavite področje – poznajo samo eksperti
Zakaj lahko – vstavite področje – spremeni vaše življenje za vedno.

Poučni so tudi praktični nasveti na koncu knjige, recimo tisti, kako reagirati na neumna vprašanja iz občinstva, ali kako utišati nekoga, ki ves čas nekaj sprašuje, ali kako reagirati, ko nekdo ne zna nekaj na kratko vprašati in govori in govori … Skratka, veliko praktičnih izkušenj, praktičnih nasvetov.

Z javnim nastopanjem se ukvarjamo vsi. Več knjig s tega področja boste prebrali, več bo ostalo zapisano v vaših možganih. In potem boste nasvete začeli tudi uporabljati, zavestno in podzavestno.

Poglejte tudi avtorjevo stran www.scottberkun.com.
 

Iz mojih čevljev
Dobre knjige
30.11.-1

Iz mojih čevljev

Iz mojih čevljev
Dobre knjige
30.11.-1

Iz mojih čevljev

Božanska komedija oglaševanja in njenih smrtnih grehov
 
 
S A L I G I A ?
Akronim iz latinskih izrazov za poimenovanje sedmih smrtnih grehov: superbia – napuh, avaritia – pohlep, luxuria – pohota, ira – jeza, gula – požrešnost, invidia – zavist, acedia – lenoba.
Prav težko se spomnim še kakšne tako grešne panoge, kot je oglaševanje. Paradoks? Prav v oglaševanju velja, da nas lahko spodnesejo že zelo drobni grehi …
 

***
Oglaševalski mojster Igor Arih se je oglaševalskim grehom posvetil v svoji NOVI 226-stranski knjigi z naslovom Iz mojih čevljev, v kateri brez dlake na jeziku in z neizprosno dozo samokritike razgalja razloge, zaradi katerih je njegova profesionalna pot od klasičnega zavila k dinamičnemu oglaševanju, v katerem šteje zgolj vsebina:
»Konec »teške artilerije« v velikih agencijah. Danes moji kolegi v glavnem cvilijo za starimi dobrimi časi. A še vedno pošiljajo svoja dela na oglaševalske festivale, kot da bo tisti umetni glamur iz preteklosti razsvetlil njihove naročnike in povrnil stare čase. »Prošla baka sa kolačima,« rečejo pri meni doma. Forma je »pasè«. Vsebina je »in«. (str. 12)
 
 
***
Stari italijanski pesnik Dante Alighieri je vse izdajalce pometal v najgloblji del pekla, vkovane v večni led, Arihovo izdajajoče razgaljanje oglaševalske vzvišenosti (ki ji k čudežni streznitvi pomaga recesija) bi morda razumel kot skesanost, a ker v svojih čevljih tako odločno opravi z vsemi 7 smrtnimi komunikacijskimi grehi, je ustvaril dobro in veliko delo.
 

Napuh v oglaševanju?
»Nekaj eminentnih kreativcev, zelo »stylish« oblečenih, s pričesko, ki nehote pada čez oči, ocenjuje druge eminentne kreativce, ki z vsako podrobnostjo svojega oblačila kažejo, kako so »trendy«. Ne da bi upoštevali naročnikove želje, ali bog ne daj, končne potrošniške.«
»V komunikacijah moramo nemudoma nehati govoriti o sebi in se hvaliti. Torej, postavite svojega sedanjega ali bodočega uporabnika na velik prestol v središče dogajanja. Vi izstopite. Postanite nevidni. Ubijte svoj ego in se nehajte hvaliti v prazno. To škodi.« (str. 148)
 

Pohlep v oglaševanju?
»Agencije, ki v svojih medijskih oddelkih načrtujejo in izvajajo distribucijo oglasov, so za to storitev plačane iz odstotka sredstev, namenjenega za objave oglasov, plakatov, televizijskih in radijskih spotov. Več porabijo, več zaslužijo. To je isto kot plačilo arhitektom. Njihova cena je izražena v procentu vrednosti gradnje. Hm … saj ni nenavadno, da predlagajo najdražje materiale oziroma čim več objav. Narobe svet.« (str. 158)
 

Pohota v oglaševanju?
»Pohoto oglaševalskih akcijah v prvi vrsti razumem kot nekontrolirano željo po podiranju vseh publik naenkrat. Isto se zgodi z blagovno znamko, ki hoče s svojo komunikacijsko akcijo ciljati vse publike, stare od 9 do 99 let, naenkrat. Misija nemogoče.« (str. 163)
 

Požrešnost v oglaševanju?
»V čem je problem teh reklam v povezavi s požrešnostjo? Ne vem, ali ste kdaj opazili, ampak ko pametna gospodinja toči čistilo Vanish v posodo za pralni stroj, ga naliva z zelo debelim curkom in nikoli ne boste videli, kako ali kdaj se dejanje natakanja konča … V enem pranju porabim količino za pol leta. Saj. Požrešnost nima meja.« (str. 175)
 

Jeza v oglaševanju?
»Ko vas zaradi nečednih dejanj konkurence, izmišljenih zgodb o vašem podjetju ali natolcevanja o neresničnih slabostih vašega izdelka popade nevzdržna jeza in s tem potreba, da to takoj sporočite javnosti, se ustavite. Ne sklicujte takoj novinarskih konferenc ali preko svojega PR-ja vračajte udarcev. Ignorirajte.« (str. 166)
 

Zavist v oglaševanju?
»Zavist nastane pri pretiranem spogledovanju in primerjanju s konkurenco. Zmanjšuje vašo edinstveno prednost. Zavidamo le bolj uspešnim v isti panogi. To je znak, da se nismo dovolj osredotočili na lastni izdelek, ampak smo hiteli s plasiranjem nečesa, kar na trgu že ima starejšo konkurenco.« (str. 178)
»Če pa se zgodi, da bo kdo iz nasprotnega tabora kadar koli zavidal vam, se mu zahvalite. Zavist konkurence je ultimativna oblika komplimenta.« (str 182)
 

Lenoba v oglaševanju?
»Kreativci so prišli v službo nekje okoli enajste ure, prižgali cigareto in se pretvarjali, da delajo. Potem so odšli na kosilo. Prišli nazaj, spili kozarec viskija in prižgali cigareto. Ker ideje še ni bilo, so naročili, naj se prezentacija prestavi na drug teden. To so si resnično lahko privoščili, ker so živeli v času enosmerne komunikacije. Delo, ki so ga opravljali, je bilo takrat odlično plačano. Pa ne brez razloga. Ena velika ideja je zadostovala za zagon cele industrije enosmernih komunikacij. Danes v velikih agencijah ni veliko drugače. Le cigarete si ne prižigajo v pisarnah …« (str. 184)
»Ne zaspite. Komunikacija ni enkratna akcija.« (str. 186)
***
Kliknite za predogled poglavja o nujnih fazah vsake komunikacije, saj kakor pravi I. Arih: »Ne recite nekega dne, da vam nisem pravočasno povedal.«
***
Za naročilo knjige tedna kliknite tukaj, pokličite na brezplačno telefonsko številko 080 1509 ali pošljite faks na 01 5412 206. 
 
 

  • Stran
  •   
  • 1
  • 2
na vrh