Nove objave na vaš mail!

Vsak nov zapis, vam lahko pošljem po elektronski pošti. Prijavite se tukaj:

Poglejte kaj sem zapisal, natanko pred letom dni:

Imate svoj krizni priročnik?
Kaj boste naredili, ko pride kriza? Ni vprašanje, ali bo tudi v vaše podjetje prišla kriza. Vprašanje je, kdaj in kakšne vrste bo naslednja kriza. In ...

Iz dnevnika marketinškega guruja 1. del

90_b_iz_dnevnika_guruja1.jpg

V knjigi boste našli 97 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje. Vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Če vas zanima marketing, če želite uspeti v poslu, potem je ta knjiga za vas.

Iz dnevnika marketinškega guruja 2. del

88_b_iz_dnevnika_guruja2.jpg

V knjigi boste našli 93 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Marketing, direktni marketing, prodaja, retorika, dobičkonosne ideje. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse.
 

Iz dnevnika marketinškega guruja 3. del

89_b_iz_dnevnika_guruja3.jpg

V knjigi boste našli 105 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Marketing, direktni marketing, dobičkonosne marketinške ideje za vsak posel.

Tag

Aleš Lisac, Marketing, Direktni marketing, Trženje, Neposredno trženje, Retorika, Retorik, Javno nastopanje, Šola retorike, Prodaja, Povečanje prodaje, Zaslužek, Povečanje zaslužka, Oglaševanje, Guru, Coaching, Seminarji, Knjigarna, Dobre knjige, Svetovanje, Consulting,

Недорогое постельное белье в Киеве

Kreativci
Marketing
26.06.2007

Kreativci

Ko marketinška agencija pripravi predlog oglasa, ga seveda najprej predstavi naročniku. Predstavitev traja dobre pol ure, lahko tudi več. V resnici pa ne gre za predstavitev oglasa, temveč za prodajo ideje, prodajo kreativne rešitve naročniku.

Kreativni direktor najprej pove nekaj besed, pove, od kod ideja in zakaj je ta ideja dobra. Nato pokaže rešitev in jo komentira. Pojasni vsako podrobnost na oglasu, pojasni, da gre res za odlično rešitev. Nato nastopi tišina. Čaka se na komentar stranke. Če je stranki oglas všeč, je zadeva zaključena. Prodano. Oglas se bo začel vrteti v izbranih medijih.

Ta zgodbica, ki se ponavlja iz dneva v dan, ima eno napako. Agencije prodajajo stranki – direktorju podjetja ali marketinškemu direktorju. Direktor seveda ni nujno tudi stranka, ki te izdelke kupuje, ni nujno ciljna skupina. To je prva napaka. O oglasu sodi nekdo, ki ni kupec.

Druga napaka je v spremnem tekstu. Ko agencija predstavi tekst naročniku, je poleg oglasa še 45 minut spremnega teksta, pojasnjevanja kreativnega direktorja, zakaj je ta oglas dober. Potencialni kupec seveda nikoli ne sliši zgodbice, ki jo pripoveduje kreativni direktor naročniku.

Kako jaz kupujem kreativne rešitve agencij?

Preprosto. Ko prinesejo oglas, jim rečem, naj ga pustijo na moji mizi. Nato oglas v miru brez komentarjev pogledam. Potem oglas pokažem še desetim, petnajstim potencialnim strankam. Brez komentarja, samo pokažem in jih potem vprašam, kaj so videle. Če vedo, za kateri izdelek gre, če vedo, zakaj se ga splača kupiti, če celo vprašajo, ali je vse to res in ali bo zadeva res naprodaj tako ugodno, potem sem na pravi poti.

Seveda kreativci iz agencij ne marajo mojega načina dela. Ampak moj odgovor je zelo enostaven. Jaz bom poslušal vašo zgodbo o tem, zakaj je oglas dober, samo če jo boste povedali tudi ostalim 90.000 potencialnim strankam. Če pa vas v teh 90.000 primerih ne bo zraven, potem ni nujno niti, da zgodbo o tem, kaj oglas predstavlja, slišim jaz.

A kako jaz predstavim svoje kreativne rešitve naročnikom? Res je, tudi jaz občasno nastopam v vlogi kreativca. Pokažem, kaj sem napisal in potem sem lepo tiho. Po prvem komentarju stranke pa povem svojo zgodbo, če je potrebno …
Pogled v preteklost
Marketing
14.06.2007

Pogled v preteklost

Vas zanima kako je recimo izgledala domača stran podjetja Lisac&Lisac pred devetimi leti?

http://web.archive.org/web/*/lisac-lisac.si/

Internet arhiv - Waybackmachine, vam prikaže izgled strani pred leti. Poglejte recimo tudi kako je pravkar prodani najdi.si izgledal leta 2000. A ni lepo, da namesto nas nekdo drug zbira in arhivira podatke?

Kako prodati 8 mačk?
Marketing
14.06.2007

Kako prodati 8 mačk?

8 grdih mačk prodam, po 50 evrov ena. 0801509.

:)

Ja, podoben oglas sem res objavil pred petimi ali šetimi leti. Prilagam dokaz.

macke

Vas zanima zakaj sem ta oglas objavil in predvsem kakšen je bil odziv? Boste ugibali? No dajte, napišite kaj.

Kako prodati avto?
Marketing
14.06.2007

Kako prodati avto?

Kako prodati avto?

Preberite vprašanje, ki mi ga je poslal Milan. Tu na vprašanje ne bom odgovoril na dolgo in široko, pač pa bom opozoril na nekaj zelo pomembnega.


Spoštovani

Želel bi prodati svoj avto, Fiat PUNTO 1.2 sx, letnik 2000,
Rad pa bi za njega iztržil nadpovprečno ceno, ker je tudi nadpovprečno ohranjen. Zanima me kako kupci rabljenih avtomobilov razmišljajo, kaj je za njih najpomembneje. Ali je to cena(tak občutek sem dobil) ali pa nekaj drugega. Imam občutek, da bi vsi radi zelo ohranjen avto po najnižji možni ceni, če ne zastonj.

Ali je bolje v Salamonovem oglasu (mali oglas je omejen na ca 20 besed)
zapisati vse podatke od prevoženih KM, barve,... do datuma poteka registracije in druge podrobnosti, ali pa oglas sestaviti na nek drug način.
Zanima pa me tudi kaj jim povedati na njihove ugovore npr. če rečejo da je cena previsoka, da se da dobit ta letnik tudi veliko ceneje. ali da ima preveč prevoženih kilometrov (čeprav jih nima, 140.000 km – in so realni) oz. na kakšen drug ugovor. Prosil bi vas za primer oglasa in komentar.
Hvala za pomoč in odgovor. LP, Milan
Besede so pomembne!
Marketing
07.06.2007

Besede so pomembne!

Besede so pomembne. Besede prodajajo. Poglejte ta zelo star primer in ugibajte, kako z eno samo mini spremembo dramatično povečati odziv.

Put music in your home.

Spremenite zgornji stavek. Eno čisto majhna spremeba poveča odziv. Šlo je za headline, ki je prodajal šolo igranja klavirja.

Pa še ena brezvezna uganka za povečevanje kreativnosti. Z eno potezo, ki je kot po naključju enaka, kot pri zgornjem primeru, iz tele številke naredite šestico:

IX

Razumete? Zgornjemu headlineju nekaj dodajte/odvzemite in povečajte odziv in iz IX z eno potezo naredite številko šest. V komentarjih na prejšnji zapis ste želeli več kvizov. :)

Zdrava zgodba
Marketing
07.06.2007

Zdrava zgodba

Kupci želimo več. Želimo vedeti od kod prihaja hrana, ki jo kupujemo. Želimo poznati zgodbo izdelka, ki smo ga pravkar kupili. 

Sedaj je možno tudi to. Kupite izdelek, na izdelku je koda, ki jo vtipkate in prikaže se vam zgodba o izdelku. Odlična ideja. Utrjuje zaupanje kupcev. Tisti, ki prebere zgodbo, bo izdelek kupoval tudi v prihodje, sploh, če zgodbe o drugih izdelkih ne pozna.  http://www.doleorganic.com/

Budget
Marketing
06.06.2007

Budget

Ima vaše podjetje marketinški budžet?
Upam, da je odgovor da.
S podjetniki se veliko pogovarjam. Opazil sem, da večina ne dela z vnaprej določenim marketinškim budžetom. Napaka. Moj  današnji  zapis bo kratek, vendar vsebuje pomemben nasvet:

Določite koliko denarja boste v naslednjem letu investirali v marketinške aktivnosti. Potem pa se tega držite. Če  vam gre bolje, kot ste načrtovali, lahko budžet  povečate. Če vam gre slabše, budžeta ne smete zmanjšati, lahko ga le razporejate drugače, kot ste načrtovali.

Sicer pa ime budžet (budget) izhaja iz francoske besede bougette. Pomeni pa aktovko v kateri je angleški finančni minister (že od leta 1760 naprej) nosil zapise o tem koliko denarja se je namenil porabiti in koliko ga je v resnici porabil in seveda "zaslužil" z davki.

Skratka kupite si aktovko, vanjo spravite marketinški načrt in ga vsake toliko časa tudi poglejte in primerjajte načrtovano z uresničenim.
Vem, to kar sem danes napisal je tako enostavno, da kar boli. Ampak v resnici se tega drži le malo podjetij. Največkrat tisti, ki jim ne gre dobro, zmanjšajo marketiški budžet. In potem jim gre seveda še slabše ...

Bi leteli?
Marketing
28.05.2007

Bi leteli?

Bi leteli s to letalsko družbo? Fantje oglejte si slike na naslednji strani in povejte. :)

Upravljanje s pričakovanji strank
Marketing
15.05.2007

Upravljanje s pričakovanji strank

Ljudje ne maramo negotovosti. Ko čakamo v čakalnici na urgenci, nas najbolj moti to, da ne vemo, kako dolgo bomo morali čakati.

Vozniki smo nestrpni, če ne vemo, kako dolgo bomo morali trpeti v koloni, ki je nastala zaradi dela na cesti. Pametni cestarji so dobro rešili ta problem.

cesta1


Podjetja velikokrat naredimo isto napako. Stranke pustimo v negotovosti. Recimo nekdo februarja pri

Trajekt ali Tunel
Marketing
13.05.2007

Trajekt ali Tunel

V London sem moral z avtom. Sem imel preveč prtljage (oprema stojnice za sejem direktnega marketinga v Londonu). V eno stran sva se z bratom peljala pod morjem, nazaj po morju. Tunel je dvakrat dražji kot trajekt (200 proti 90 funtov). In tudi skoraj uro hitrejši. Vendar se na trajektu bolj spočiješ, poješ kosilo ali večerjo, kupiš kaj v brezcarinski prodajalni …

 

Marketinški zmagovalec dvoboja je seveda trajekt. Trajekti prinašajo lastnikom dobiček. Na trajektu je možno strankam vzeti še kakšen dodaten evro (hrana, pijača, trgovine). Tunel pa je dokaz, kaj človek res zmore. Tunel je dokaz, da se da z državnim denarjem narediti marsikaj koristnega. Ekonomske logike sicer ni, ker tunel prinaša izgubo, ampak jaz vseeno mislim, da ni nič hudega, da tunel imamo. Je bil pač davkoplačevalski denar porabljen za nekaj nedonosnega, ampak vsaj za nekaj, kar vsi vidimo. Problem je, ko davkoplačevalski denar izgine, ne da bi nam ostala vsaj kakšna luknja.

 

Kriza prihaja
Marketing
12.05.2007

Kriza prihaja

V Angliji vsakih 15 sekund prodajo en plazma TV. 98% rast prodaje v primerjavi s prejšnjim letom. Kmalu bo tudi v glavah povprečnega slovenskega potrošnika nastopila kriza.

Povprečnemu potrošniku se bo začel v glavah prikazovati plazma TV. Lep, tanek televizor bo opazil v vsaki izložbi. Čez nekaj časa bo plazma TV opazil tudi pri sosedu v bloku. In kriza bo vse hujša. Na koncu bo pritisk tako močan, da bo potrošnik podlegel. Odpravil se bo v trgovino, potegnil iz žepa kreditno kartico in KRIZA bo mimo.

Nakup televizorja, ki je seveda čisto čustvena odločitev, bo potrošnik upravičil z gospodarnejšo izrabo kvadrature svojega stanovanja – saj z nakupom takšnega televizorja praktično prihraniš dva kvadratna metra prostora. To pa je pri današnji ceni kvadratnega metra stanovanja že zelo veliko. Vsekakor trikrat več, kot je cena televizorja …

Potem pa bo v glavi tega istega potrošnika nastopila nova KRIZA. Opazil bo, da se vse več ljudi vozi s terenskimi vozili. Moderno se tem vozilom, ki porabijo več goriva, ki imajo slabšo lego na cesti, ki slabše pospešujejo, ki slabše zavirajo, ki jih je težje parkirati, ki so bolj neudobna … reče tudi SUV. Na začetku se bo sicer upiral, potem pa bo pritisk postal nevzdržen … Dovolj bo že majhna okvara na starem avtu, ali kaj podobnega. Kriza bo premočna in na koncu bo na še enem slovenskem dvorišču parkiran še en brezvezen, neuporaben kup pločevine.

Dobri prodajalci znajo v glavah potrošnikov ustvariti KRIZO. Ko kriza enkrat nastopi, je namreč vsako upiranje zaman, potrošnik prej ali slej podleže.

Da vi niste takšni? Premislite malo, kaj ste govorili o prvih slovenskih direktorjih in šminkerjih, ki so si kupili mobilne telefone za 10.000 nemških mark. Čez nekaj let ste si sami privoščili isto stvar. Za nekaj manj denarja sicer, ampak imate ga pa vendarle, mar ne? Ja, ja vem, rekli boste, da brez mobilnega telefona ne gre več. Morda res ne, ampak kupili ste ga takrat, ko je bila v vaši glavi KRIZA tako močna, da se več niste mogli in želeli upirati.

Pravi prodajalci znajo ustvariti KRIZO v glavah potrošnika!
Igračke …
Marketing
12.05.2007

Igračke …

Igračke …
seabob

Zanimiva igrača tale Seabob. Vožnja na in pod vodo na električni pogon. Videl sem ga v Harrodsu. Cena? Malenkost, tam okoli 10.000 evrov .... Več "gizmo" naprav in več o seabobu na http://www.gizmag.com/go/7148/

Sem pa tudi preveril, koliko stane lepa replika ameriškega hummerja, ki bi ga z veseljem kupil za moja sinova. Ja čisto pravi pomanjšani hummer na bencinski motor! Dve prestavi. Krasna igračka. Če bi bil David Beckham, ne bi razmišljal, naročil bi dva. Cena? 14.990 angleških funtov. Ja, res je, za toliko denarja dobite pravi avto. Čisto novo lado nivo, in še nekaj denarja vam ostane. Ampak tudi za takšne stvari se najdejo kupci.

Zakaj bi recimo kupil takšno igračo? Ker sem si jo sam, ko sem bil majhen fant, vedno želel. Bi moja sinova zadevo cenila? Verjetno ne. Še ena igrača pač. Da imam zadeva res učinek, si moraš nekaj zelo želeti. Dolgo časa želeti. Potem je užitek toliko večji. Če nekaj dobiš takoj in brez truda, ni toliko vredno. Žal …

Revije in časopisi izumirajo
Marketing
10.05.2007

Revije in časopisi izumirajo

Podatki so neizprosni. Naklade časopisov in revij padajo. V ZDA so lani prodali za 1,5 milijonov časopisov dnevno manj kot leto pred tem. Podobno je z revijami. FHM so na primer v ZDA prenehali prodajati, ker ni bilo dovolj kupcev.


revije

Tudi prodaja oglasnega prostora v revijah in časopisih večinoma pada. Kam se selimo bralci? Na internet seveda. In založniki se bodo morali temu prilagoditi. Večina dnevnikov sicer ima tudi spletne izdaje, problem pa je v tem, da praktično še nihče ni res ugotovil, kako s spletnimi izdajami zaslužiti toliko kot s tiskanimi.

Ampak zadeva se bo spremenila in to zelo kmalu. Tudi oglaševalci bodo ugotovili, da ljudje vse manj gledamo televizijo in da vse več časa preživimo za računalniki. Velika priložnost za založnike, ki se bodo znali prilagoditi.

Poigravam se z idejo, da bi naredil spletno revijo ali časopis. Kaj pravite, bi imel kakšen »Lisac Neodvisni« spletni dnevnik dovolj bralcev? Pisanje bi bilo čisto neodvisno, članki takšni, kot jih drugje ni, skratka nekaj posebnega, drugačnega. Nekaj za ljudi z zdravo pametjo. Mislite, da bi šlo?

Vem, vem spraševati ljudi (pa čeprav so tako pametni, da berejo dnevnik marketinškega guruja) o tem, ali bi kaj počeli v prihodnosti, ali bi kaj kupovali, je popolnoma brez veze.

Lisac, naredi, pa boš videl, ali je ideja dobra ali ne …

Če ne kupujejo ...
Marketing
23.03.2007

Če ne kupujejo ...

Kaj narediti, če prodaja izdelka upada, če nekako več ni "in"?

cola

Ena od možnih rešitev je, da kupcu ponudimo razlog več za nakup. Razlog več za nakup pijače z mehurčki?

Revija, ki je inovativno prilepljena na steklenico. Pod etiketo. Za začetek v Belgiji. Več podobnih inovativnih idej z vsega sveta boste našli na http://www.springwise.com/

Za krajše čakalne vrste
Marketing
16.03.2007

Za krajše čakalne vrste

Odličen oglas. Ugotoviš kaj ljudi žuli in jim rešiš problem.

adriaticslovenica

Dober je tudi prikaz nizke cene - v obliki 4 skodelic za kavo. Oglas bi bil še boljši, če bi namesto "... ste pri specialistu v samoplačniški ambulanti na vrsti v najkrajšem možnem času, ..." pisalo:

"ste na vrsti najpozneje v 24 urah, ali pa za vsak dodaten dan čakanja prejmete €1.000".

Konkretna obljuba vedno deluje bolje, kot pa splošna nedefinirana obljuba.

Novi ali stari oglasi?
Marketing
15.03.2007

Novi ali stari oglasi?

So bili oglasi včasih boljši ali slabši kot danes? So včasih (recimo leta 1880) bolj jasno povedali zakaj se splača kupiti določeno zdravilo?

pervivo

Katere bolezni zdravi Pervivo?

revmatizem

Nobenega dvoma ni, da Bassorin pomaga zoper revmatizem.

radio

Radio Balsam pa vas reši kurjih očes.

Dober oglas je tisti, ki natančno razloži koristi izdelka za stranko. Ste opazili pričanje bolniške sestre Alojzije (strokovna avtoriteta!), v oglasu za Radio Balsam? Ste opazili, da je Bassorin edino sredstvo te vrste, ki ga je odobril cesar Fran Josip I.?

No povejte, je bolj prepričljiv oglas za Pervivo, objavljen včeraj, ali precej starejša oglasa za Radio Balsam in Bassorin?

Premeteno ...
Marketing
13.03.2007

Premeteno ...

Listek na hlačah. Velikost, cena in stavek, ki poskrbi, da ravno te hlače kupi več strank, kot pa bi jih, če tega stavka ne bi bilo.

hlace

Fotografija je slaba, ampak ... Na vsakih hlačah te blagovne znamke je pisalo nekaj v stilu "Hey good lokin'" ali pa "Nice pants" itd. Stavki, ki bi ti jih rekla prijateljica, ko bi te videla v novih hlačah ... Tudi listki na hlačah, tudi računi, skratka vse je tudi marketinški dokument, ki povečuje (ali pa ne) prodajo.

Helena Blagne kuha
Marketing
08.03.2007

Helena Blagne kuha

V kuhinji Svea seveda. Oglas je odličen, ker si ga bo zaradi Helene zapomnilo več ljudi. Oglas je dober, ker gre za obliko priporočila. »Če Helena kuha v tej kuhinji, bo super tudi za nas« - tako naj bi razmišljale potencialne stranke. In tudi razmišljajo. Saj nam je vsem jasno, da je Helena za to priporočilo nekaj dobila, recimo hud popust pri kuhinji, ampak vseeno. Priporočila znanih osebnosti so močno marketinško orodje.

helena

V Sloveniji še premalo uporabljamo t.i. »celebrity marketing«. Znane osebnosti – ob pravilni uporabi povečujejo prodajo izdelkov in storitev. Posebnost Slovenije, ker smo pač majhni, je, da so slovenske »znane« osebnosti dokaj poceni. Od €500 naprej, včasih tudi v obliki izdelkov, storitev, skratka, da se kompenzirati.

Ko ste sami doma, se zaprete v stranišču, ali ne?
Marketing
07.03.2007

Ko ste sami doma, se zaprete v stranišču, ali ne?

Pravkar pregledujem dnevno pošto. In danes sem na mizo dobil eno od "klasičnih" prodajnih pisem. Vse je tako, kot mora biti. Popisana kuverta, dober naslov, personalizirano, 6 elementov ... Vse večkrat testirano.

Uporabljajo verzijo v zgodovini preizkušenega naslova: "Pravkar je eden od zaposlenih, sodelavcem po mailu poslal kopijo plačilne liste, kakšen bo vaš naslednji korak?" - Naslov, ki deluje odlično na managerje v podjetjih s tajnimi plačami ...

never

Današnji naslov je enako dober: "WHAT NEVER TO SAY TO YOUR STAFF" Tudi mene zanima, česa nikoli ne smem reči svojim zaposlenim ... :)

Današnji naslov: "Ko ste sami doma, se zaprete v stranišču, ali ne?" pa je znan naslov, ki še danes dobro prodaja revijo, ki se ukvarja s temami s področja psihologije.

Zgodovina je dobra učiteljica, tudi v marketingu! Ne mečite pošte v koš, vsako pismo, ki ga dobite, vsak letak, je lahko lepa brezplačna marketinška lekcija.

Dva plakata
Marketing
06.03.2007

Dva plakata

golota

Golota vedno pritegne pozornost ... Če bi 100 naključnih voznikov vprašali, kaj so na plakatu videli, bi bil odgovor jasen. Lepotička, dobre prsi in še en avto je na sliki. Grem stavit, da bi bil delež tistih, ki bi znali povedati za kateri avto gre zelo nizek.

ceca

To je pa plakat, ki bi moral biti vsem za zgled ... S samo štirimi črkami pri ciljni skupini vzbudimo močno čustveno reakcijo! C E C A. In čustva prodajajo, to vemo.

Poleg tega so oglasi za koncerte res prava star, ker nikoli ne pozabijo povedati, kdaj in kje bo zadeva. Večina kreativcev pozabi na kdaj, kje, na telefone, spletne naslove itd. Skratka, ko boste naslednjič pripravljali oglas, ga testirajte po sistemu - "bi to delovalo, če bi šlo za koncert". Kako se meri učinkovitost plakatov, ki vabijo na koncerte? Po zasedenosti dvorane.

Kako se meri učinkovitost plakatov za avtomobile? Kdo bi to vedel ...

Sicer pa imam občutek, da bom 17. marca na koncertu Josipe Lisac. Kaj morem, sem pač malo pristranski.

Dejstva pripovedujejo, zgodbe prodajajo!
Marketing
02.03.2007

Dejstva pripovedujejo, zgodbe prodajajo!

Kako nastaja Macerat iz smrekovih vršičkov v medu (125 ml)?

Preberite tale tekst:

»Ko začnejo spomladi, po zimskem počitku, sokovi zemlje prek korenin pronicati po žilah smrekovega debla in se v iglicah začenja proces rasti, smrekovi vršički zrastejo do želene velikosti in sočnosti. Nabrane vršičke postavimo v steklene posode in jih umešamo s čebeljim medom. Pripravljeno mešanico maceriramo tri mesece na Endovitalovi ekološki kmetiji v Seču na Kočevskem. Kozarci so s to vsebino izpostavljeni energijam sonca in piramid. V treh poletnih mesecih, v katerih izluži med iz smrekovih vršičkov njihove sestavine, se dogajajo na kmetiji tudi mnogi drugi procesi in dela. S skrbnim negovanjem narave skrbimo, da imajo čebele, ki so tu, obilo dela z nabiranjem čebeljih dobrot. Na njivicah gojimo zelenjavo, med katero je tudi rdeča pesa, ki jo kasneje uporabimo za izdelavo nepasteriziranega sirupa. V vsem tem času se na kmetiji zvrsti veliko srečanj z uporabniki Endovitalovih izdelkov, saj neokrnjena narava in naše delovanje v njej ponujata mnogo lepih občutkov. Ko se poletje počasi prevesi v jesen, se dejavnosti na kmetiji umirjajo in tudi Macerat iz smrekovi vršičkov dobi končno podobo. Kozarce z vsebino odnesemo v naš proizvodni laboratorij in tam dobljeni sirup stisnemo in ga z ljubeznijo zapakiramo v manjše stekleničke, ki jih nato prek lekarn ali specializiranih prodajal v roke dobijo ljudje, ki Macerat iz smrekovi vršičkov potrebujejo za svoje boljše počutje in zdravje.«

Lepo, mar ne? Mislil sem, da pijem navaden sirup, sedaj mi je jasno, da gre za nekaj čisto posebnega. Dejstva pripovedujejo, zgodbe pa prodajajo. In zgoraj je ena lepa zgodbica. Bravo! Ste zaznali komaj opazno uporabo malo bolj strokovnih izrazov (»maceriramo«), ki še dodajo vrednost izdelku?
Cenejše zavarovanje za izkušene voznike!
Marketing
01.03.2007

Cenejše zavarovanje za izkušene voznike!

Tukaj je! Cenejše zavarovanje za izkušene voznike!

Zavarovalnica Generali me zadnje čase navdušuje. Za zavarovalnico imajo zelo dobre oglase. Kaj mi je pri njihovem oglasu všeč? Vsak lahko trdi, da ima 30% cenejše zavarovanje. V takšne trditve ljudje ne verjamemo več. Ampak, če pojasniš, da je zavarovanje cenejše za izkušene voznike, potem trditev postane veliko bolj verjetna.

generali

Oglas je dober tudi zato, ker ne poskuša prodajati zavarovanj vsem povprek. Namenjen je samo izkušenim voznikom. Taista zavarovalnica je imela tudi oglas, ki je bil namenjen samo voznicam. Zopet dobra poteza. Bolj specifični ste v oglasih, bolj natančno poveste, komu je oglas namenjen, bolj kredibilen in učinkovit bo oglas.

Posnemati ali ne posnemati?
Marketing
21.02.2007

Posnemati ali ne posnemati?

Dobrih idej mrgoli. Manj je odličnih izvedb dobrih idej.

Poglejte ameriški original www.woot.com in slovensko kopijo www.opaopa.si.

Kaj pravite? Vaše mnenje? Teksti na ameriški strani znajo biti res dobri, no pa tudi slovenski so kar v redu. Zapomnite si, dejstva pripovedujejo, zgodbe prodajajo. Zapakirajte svoje sporočilo v zgodbo.

Šamponi
Marketing
29.01.2007

Šamponi

V soboto sem pregledal celo vrsto šamponov v drogeriji. Marketinška inšpekcija ... :)

Zanimala so me navodila za uporabo. Iskal sem namreč enega najboljših prodajnih stavkov vseh časov, ki se glasi približno takole:

"Šampon nanesite na glavo, glavo umijte, nato dobro sperite in postopek ponovite." Nekaj podobnega so včasih zapisali na večino šamponov. Danes nič več. So danes šamponi toliko boljši, da je dvakraten nanos nepotreben in škodljiv? Ali pa so na ta magični stavek preprosto pozabili. "Postopek ponovite", lahko proizvajalcu šampona dolgoročno prodajo poveča za četrtino, polovico, morda še več.

Besede prodajajo! Pomembno je kaj rečete in kaj zapišete. Tudi droben tisk na embalaži je pomemben.

 

Prestopil sem!
Marketing
26.01.2007

Prestopil sem!

Še nikoli do sedaj se nisem bril z nobeno drugo britvico kot z »žiletko«. Včeraj pa sem v Mercatorju kupil Wilkinson Sword Quatro. Prvo britvico na svetu s štirimi rezili. Britvica z dodatkom aloje in vitamina E!
britvica
Zakaj sem prestopil? Svoj stari brivnik sem pustil v toplih krajih, novega pa v Mercatorju ni bilo, ali pa ga nisem našel. Skratka, prestopil sem, ker nisem imel izbire. In sedaj bom vsaj nekaj časa Wilkinsonov …

Nekaj marketinških lekcij?

Če ti kupci že ponujajo denar, ga vzemi. Jaz bi kupil Gillette brivnik, pa ga pač ni bilo.
Ste opazili, da v mnogih zelo konkurenčnih panogah na koncu v igri obstaneta le dva tekmeca? Recimo britvice so že tak primer, Kodak in Fuji sta nekaj podobnega, pa pri nas Union in Laško (no ja … :)).
Če se Wilkinson že hvali z dodatkom aloje in vitamina E, bi lahko napisali, kje se nahajata. Kako za hudiča so v britvico vgradili vitamin E in alojo? In lahko bi povedali, kako bo to blagodejno vplivalo na mojo kožo.

Ampak, saj je vseeno. Bili so tam, kjer konkurence ni bilo. In sem kupil njihov izdelek. Če bom zadovoljen, me morda pri Gillettu ne bodo več videli.

"Prašiča ne boste naučili orati!"
Marketing
25.01.2007

"Prašiča ne boste naučili orati!"

PRAZEN KROŽNIK

Na ograji stopnišča ameriškega hotela s petimi zvezdicami je eden od gostov pustil prazen krožnik. Očitno je večerjo želel pojesti v sobi, pa pojedel vse, še preden je prišel na cilj. Se zgodi, nemarni gostje puščajo krožnike vsepovsod …
Jaz sem imel priložnost ta krožnik opazovati 4 dni. Štiri dni se ga nihče od osebja hotela ni dotaknil. Peti dan je krožnik končno izginil. V hotelu mrgoli osebja. Gre za all inclusive hotel. Hotel, kjer vam zjutraj posteljo najprej posteljejo, potem pa jo pozno popoldne še odkrijejo, da zvečer lažje zlezete med rjuhe. Gre za hotel, kjer se sobarica igra z brisačami in vam iz njih vsak dan ustvari kakšno simpatično figurico. En dan slončka, drug dan laboda, tretji dan kaj tretjega. Skratka odlična storitev, vse tako, kot je treba.

Zakaj torej krožnika ni nihče umaknil?

Ker ima hotel zaposlene delavce, ki delajo, kar morajo. Držijo se svoje »check liste«, naredijo kar morajo – in samo to. Videl sem, kako se mimo krožnika sprehajajo sobarice, natakarji, vzdrževalci, celo kuharji. Krožnik je ostal 4 dni na ograji stopnišča.

Eno je v podjetju vzpostaviti sistem. In v tem hotelu imajo dober sistem.

Težje pa je vzpostaviti takšne odnose, takšno kulturo v podjetju, takšen ekipni duh, da krožnik pač odstrani prvi, ki ga zagleda. Če bi šlo za majhen družinski hotel, bi krožnik stal na hodniku sekundo ali dve. Ker pa gre za ogromen hotelski kompleks, kjer se večini zaposlenih malo j…, je bil pač krožnik tam, kjer ne bi smel biti, kar 4 dni.

Premalo šolanja? Morda. Ampak še bolj verjetno, da so zaposlili napačne ljudi. Pravi bi krožnik odstranil brez vsakega šolanja, mar ne? Vse se začne in konča pri ljudeh.

In izbira pravih ljudi, je pomembnejša kot vse drugo. Kot je velikokrat rekla moja stara mama: »Prašiča ne moreš naučiti orati.«
Nemogoče
Marketing
23.01.2007

Nemogoče

Nemogoče

Veste, zakaj sem najuspešnejšo slovensko marketinško delavnico vseh časov poimenoval »Nemogoče«?
Ime je pomembno!
Marketing
07.12.2006

Ime je pomembno!

Ni vseeno kako poimenujete svoje podjetje, otroka, ali izdelek. Ime mora biti takšno, da pove nekaj o izdelku ali storitvi. Nekaj takšnega kar govori o kakovosti ...

tetovo

Sliko sem posnel v Tetovu. Če že pokličeš taksi, pokličeš taksi Mercedes, mar ne? Ime veliko pove o edinstveni prodajni prednosti tega podjetja. In leta 1968 so delali res dobre Mercedese. Nobenih težav z elektroniko ...

Tržna niša
Marketing
03.12.2006

Tržna niša

Moj prijatelj Andrea (skupaj sva študirala v Italiji in ZDA) je našel lepo tržno nišo. Angležem prodaja nepremičnine v Venetu.

In mu gre. Ker je našel kupce, ki si nepremičnin želijo. Ker Andrea govori angleško, je v veliki prednosti pred ostalimi nepremičninarji v Italiji. Odšel je tudi na sejem nepremičnin v London in bil tam edini italijanski razstavljalec ... Večina njegovih strank si nepremičnine ogleda in tudi kupi - le redko kdo pride iz Anglije samo malo pogledat ...

Kakšna ideja za slovenske nepremičninarje? Andrea pripravlja nov projekt. Sedaj odhaja v Moskvo. Tam je veliko bogatih ljudi, ki so pripravljeni (pre)plačati milijonček, dva, tri ... za lepo vilo ali stanovanje v Benetkah.

Pa še to, Andrea pravi, da se bo ob uvedbi evra v Sloveniji veliko izdelkov in predvsem storitev podražilo, cena nepremičnin (predvsem v Ljubljani) pa bo padla. Ker je že itak vse predrago. Se strinjam z njim.

Aja, če vas zamika kakšno stanovanje v Benetkah: http://www.propertiesinitaly.net/

Zakaj podjetja oglašujejo?
Marketing
03.12.2006

Zakaj podjetja oglašujejo?

Zakaj podjetja oglašujejo?

Predvsem manjša podjetja oglašujejo zato, ker želijo z oglaševanjem zaslužiti.

Zelo veliko podjetij pa oglašuje, ker imajo BUDŽET.

na vrh