Nove objave na vaš mail!

Vsak nov zapis, vam lahko pošljem po elektronski pošti. Prijavite se tukaj:

Poglejte kaj sem zapisal, natanko pred letom dni:

Imate svoj krizni priročnik?
Kaj boste naredili, ko pride kriza? Ni vprašanje, ali bo tudi v vaše podjetje prišla kriza. Vprašanje je, kdaj in kakšne vrste bo naslednja kriza. In ...

Iz dnevnika marketinškega guruja 1. del

90_b_iz_dnevnika_guruja1.jpg

V knjigi boste našli 97 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje. Vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Če vas zanima marketing, če želite uspeti v poslu, potem je ta knjiga za vas.

Iz dnevnika marketinškega guruja 2. del

88_b_iz_dnevnika_guruja2.jpg

V knjigi boste našli 93 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Marketing, direktni marketing, prodaja, retorika, dobičkonosne ideje. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse.
 

Iz dnevnika marketinškega guruja 3. del

89_b_iz_dnevnika_guruja3.jpg

V knjigi boste našli 105 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Marketing, direktni marketing, dobičkonosne marketinške ideje za vsak posel.

Tag

Aleš Lisac, Marketing, Direktni marketing, Trženje, Neposredno trženje, Retorika, Retorik, Javno nastopanje, Šola retorike, Prodaja, Povečanje prodaje, Zaslužek, Povečanje zaslužka, Oglaševanje, Guru, Coaching, Seminarji, Knjigarna, Dobre knjige, Svetovanje, Consulting,

Недорогое постельное белье в Киеве

Evropska akademija direktnega in interaktivnega marketinga!
Marketing
01.05.2008

Evropska akademija direktnega in interaktivnega marketinga!

Če želite izpopolniti znanje o direktnem marketingu, če se želite učiti od najboljših, potem priporočam vpis na The European Academy Of Direct And Interactive Marketing.

Preberite tudi tale članek: dmclanek1

Članek je napisal Drayton Bird, naslov pa je v njegovem stilu: "If you think education is expensive, try ignorance." Postavitev oglasa je seveda klasična, slika osla pa primerna :)

Nadaljevanje članka na drugi strani ---->

Televizor za več kot 13 tisočakov?
Marketing
21.04.2008

Televizor za več kot 13 tisočakov?

Zakaj na vhodu v tehnično trgovino postavijo televizor, ki stane več kot 13.000 evrov in ga najverjetneje nihče ne bo kupil?

Ker tako dvignejo povprečno vrednost nakupa pri tistih, ki kupujejo televizor za »normalnih« 1.300 evrov. Potem ko vidiš televizor za 13.000 evrov, se ti zdi nakup televizorja za tisoč ali dva tisoč evrov čisto racionalna odločitev. Namesto da kupiš televizor za 790 evrov, kupiš malo dražjega za 1.490 evrov. »Saj je itak na 24 obrokov, pa še precej cenejši je od tistega pregrešno dragega televizorja, ki so ga nastavili na vhod …«

Vsak izlet v trgovino je marketinška lekcija. Trgovci veliko razmišljajo in testirajo. Police niso po naključju tam, kjer so. Tudi izdelki niso naključno tam, kjer so. No, drage moje, pa sem vam ponudil še en dober razlog za obhod po trgovinah.

Direct Marketing Fair 2008
Marketing
17.04.2008

Direct Marketing Fair 2008

Kam za prvega maja? Vas zanima direktni marketing? Predlagam izlet v London, na kopico brezplačnih predavanj! Mednarodni sejem direktnega marketinga je odična priložnost za kakšno novo idejo s področja direktnega marketinga. Predavanja so brezplačna! Jaz sem redni obiskovalec sejma, priporočam. Več na http://www.idmf.co.uk/.

Kdo jo je opazil?
Marketing
30.03.2008

Kdo jo je opazil?

Nosečih žensk ni. Sploh ne obstajajo …

Dokler enkrat ne zanosi vaša žena in naenkrat opazite vse polno nosečnic. Praktično se vam zdi, da je vsaka druga na cesti noseča … Zanimivo, kako dobri in včasih slabi opazovalci smo ljudje. Opazimo predvsem tisto, kar nas zanima.

Vzbuditi pozornost ljudi je vse težje. In mi, ki se ukvarjamo z marketingom, z oglaševanjem bi se morali tega vse bolj zavedati. AIDA formula je znana vsem. Kljub vsemu pa večina oglasov pade že na prvi črki. Ni dovolj vzbujanja pozornosti, kaj šele da bi prišli do ostalih črk.

Poglejte si tale video! Štejte podaje ekipe v belih majicah. Dobro in pozorno štejte. Rezultat zna biti drugačen, če ste ženska in drugače če ste moški. :)

http://www.dothetest.co.uk/

Sicer pa sem tole kazal na svojih predavanjih že pred 4 leti. In za podoben video plačal par sto dolarjev. V bistvu sem poštenjak, plačal za pravico predvajanja videa na seminarjih … No, sedaj je zadeva za vas zastonj na internetu. Če pa želite še več videov s podobno vsebino, jih lahko še vedno za drag denar kupite na … http://www.viscog.com/

Povprečen kupec zlahka spregleda vašo opico ali medveda … Boj za pozornost kupcev je čedalje težji. Ker v tej disciplini tekmuje vse več podjetij in posameznikov in ker imajo kupci vse bolje razvite filtre. Filtre, ki spustijo skozi le redko katero sporočilo.

Zakaj se bodo podražili prometni prekrški?
Marketing
23.03.2008

Zakaj se bodo podražili prometni prekrški?

Zakaj se bodo podražili prometni prekrški?

Razlog je zelo preprost. Vozniki v Sloveniji smo vse boljši. Vozimo počasneje, varneje, skratka bolje, kot smo vozili včasih. Manj prehitevamo, manjkrat se zgodi, da preveč pritisnemo na plin.

In ker vozimo vse bolje, je policistom začelo primanjkovati strank.

Naredite obratno!
Marketing
24.01.2008

Naredite obratno!

Če želite doseči nadpovprečne rezultate, morate biti drugačni. Narediti morate nekaj, kar nihče drug v vaši panogi ne dela.

pentax

Ta oglas sicer ni tipičen primer za »naredite obratno«, je pa dober primer nečesa drugega. Mnogi oglaševalci si ne upajo v oglasih povedati resnice.

Pentax v tem oglasu prizna tisto, kar itak vsi vemo. Priznajo, da niso eden od dveh vodilnih proizvajalcev fotoaparatov. Iz te pomanjkljivosti naredijo prednost. Večina nakupnih odločitev je čustvenih. Pentax v tem oglasu pritisne na pravi gumb pri tistih, ki nočejo imeti, kar imajo vsi ostali.

Obstajajo ljudje, ki so pripravljeni plačati več, za malenkost slabši izdelek, samo, da ne bodo imeli isto stvar, kot jo ima že njihov sosed in vsi sodelavci v službi.

Velike tiskane črke v tem oglasu pa so velika tehnična napaka oglasa. VELIKE TISKANE ČRKE ZMANJŠUJEJO BRANOST IN ODZIV. DOKAZANO. Velike črke uporabljajte samo, če želite poudariti kakšen stavek, nikakor pa ne zapišite celega teksta z velikimi tiskanimi črkami.

Uf, v tem zapisu pa kar mrgoli nasvetov:
- naredite obratno
- priznajte pomanjkljivost vašega izdelka, ali storitve
- ne pišite daljših odstavkov z velikimi tiskanimi črkami

Self liquidating leads
Marketing
23.01.2008

Self liquidating leads

Koliko plačati za naslov potencialne stranke? Najbolj idealno je seveda, da ne plačaš nič. Ali pa da celo zaslužiš z vsakim novo pridobljenim naslovom. »Self liquidating leads« so tisti naslovi potencialnih strank, za katere niste plačali nič. Potencialne stranke vam posredujejo svoje naslove in vpis v vašo bazo podatkov tudi same plačajo. Cool, mar ne?

tabletka

Zgornji oglas je že en tak primer. Če želite brezplačno preizkusiti tabletke, ki jih oglašujejo, morate plačati 3.99 dolarjev za poštnino. Poštnina in tabletka seveda stanejo manj kot 4 dolarje. Prodajalci teh tabletk z vsako naročeno »brezplačno« tabletko pridobijo naslov nove potencialne stranke in tudi nekaj zaslužijo. Odličen sistem, ki pa žal ne deluje vedno. Če uspete narediti kaj podobnega, boste kmalu bogati.

Malo slabši sistem je ta, ki smo ga uporabili ob organizaciji brezplačnega predavanja v Hali Tivoli. Za vsakega obiskovalca smo seveda morali plačati. Podobno veljat za brezplačno razdeljevanje 100.000 Magnificovih CDjev – tudi to ni bilo zastonj. Na koncu se bo tudi to izplačalo, v svoje stranke je pač potrebno investirati.

»Če želite prejeti komplet informacij o novem seminarju mag. Aleša Lisca, cena za seminar je 10.000 evrov, pošljite 20 evrov na moj naslov in komplet vam bomo nemudoma poslali po kurirju. Pohitite, kajti število prostih mest je omejeno na 10, udeleženci pa morajo rešiti poseben kvalifikacijski test, ki je priložen v kompletu.«

Ponudba iz zgornjega odstavka je primer »Self liquidating leads« sistema.

Če vas zanima, veste kaj morate storiti. :) 

Nakupovalna vrečka za - 15%
Marketing
02.01.2008

Nakupovalna vrečka za - 15%

Tole sem poslikal pred dvema letoma v ZDA. Vrečka je bila priložena časopisu. Namesto da bi v časopisu objavili oglas, so raje priložili vrečko.

vrecka

Veliko papirnato vrečko. Če prideš nakupovat s to vrečko, dobiš 15% popust na vse, kar spraviš vanjo.

Zanimiva akcija.

Ker izstopa, ker na drugačen način pokaže, da gre za popust.
Ker oglaševalec z lahkoto sledi učinkovitosti oglasa. Samo prešteje število kupcev, ki so se pojavili s to vrečko …
Ker so priložili vrečko dobre kakovosti, jo recimo jaz nisem vrgel stran, pač pa uporabil. Večino oglasov spregledamo, ta oglas smo mnogi kar obdržali.
Ker gre za časovno omejeno ponudbo, takšne, vedno delujejo bolje.
Ker so navodila za kupce jasna – prinesite vrečko in nakupujte.
Ker navidezno izgleda, da velja ponudba samo za manjše artikle, ker izgleda, da je teh 15% tako ugodnih, da …

Naredite kaj takšnega tudi vi. In mi povejte, kako se je obneslo. Zapomnite si, v marketingu, v oglaševanju ne gre za to, ali je nekaj kreativno ali je nekaj novega. Pomembno je, da deluje! Posnemanje uspešnih akcij ni nič slabega, pametni to počnemo znova in znova.

Kaj naj naredim?
Marketing
22.12.2007

Kaj naj naredim?

Včasih so oglaševalci potencialnim strankam povedali, kaj morajo narediti.

cola

nestle

Danes tisti, ki oglase delajo, stavijo na kreativnost. In pozabljajo na to, da je glavni namen oglasa PRODATI. 

Kateri fant bo prej prišel do dekleta, tisti, ki bo samo prijazno gledal, ali tisti, ki bo še kaj pametnega povedal? Vedno bo zmagal tisti, ki bo kaj pametnega povedal! Če ne verjamete, si oglejte dvoboj dveh fantov. Lep visokorasel dečko, proti majhnemu, ne preveč lepemu ... ki ima na glavi pripet umetni penis. Oba gresta v akcijo ... tisti, s pripetim umetnim :), ve, kaj mora dekletom povedati. Ker je prebral knjigo, o kateri sem že pisal (The Game). Besede prodajajo.

Današnji  nauk? Povejte strankam, kaj morajo narediti.

Če prodajate pijačo, jim povejte, da morajo piti, kar prodajate, če prodajate hrano za dojenčke, povejte staršem, naj dajo to hrano otrokom. Vem, zelo enostavno, zelo neizvirno. Ampak deluje.

Naslednji korak
Marketing
02.12.2007

Naslednji korak

Šahisti se vedno vprašamo, kakšna bo naslednja poteza. In potem naslednja in naslednja in naslednja. Več potez uspe šahist predvideti, "izračunati", boljši je. Podobno seveda velja v marketingu in prodaji. Ni dovolj, da izdelek prodamo. Takoj po prodaji se moramo vprašati:

"Kaj pa sedaj, kaj je naš naslednji korak? Kako bomo stranko obdržali, kaj ji bomo prodali v naslednjem koraku? Kako bomo preprečili, da odide h konkurenci? Kako bomo dosegli, da se bo vsaj še enkrat vrnila k nam?"

julia

V četrtek sem bil v Trstu. Kupil sem nekaj malenkosti. Blagajničarka je k računu pripela bon za 20% popust, ki velja ob naslednjem nakupu. V tej trgovini so razmišljali o naslednjem koraku. Odločili so se, da me z 20% popustom poskušajo pripraviti k ponovnemu obisku. Nič posebnega, boste rekli. In strinjam se, nič posebnega. Je pa tudi res, da večina trgovcev o naslednji potezi ne razmišlja. Samo upajo in čakajo - to pa ni najbolj dobičkonosna taktika.

Dober oglas
Marketing
25.11.2007

Dober oglas

Eden od glavnih kriterijih po katerih ločujem oglase na dobre in slabe, je kriterij »ali imajo kaj novega, kaj pametnega za povedati«. Mnogi oglasi namreč ne povedo prav nič. Podjetja oglašujejo, ker si želijo povečati prodajo. Ampak želja ni dovolj. V oglasu moraš tudi kaj povedati. Dobri oglasi vsebujejo novico. Dobri oglasi imajo jasno sporočilo, ki kupce zanima.

xerox

Ta oglas je dober. Ker vsebuje novico.

Novica, da sedaj lahko dobimo barvne kopije po ceni črno belih, je dobra novica. In je novica, kajti do sedaj, so bile črno bele kopije cenejše.

Sporočilo je jasno. In kupce cenejše barvne kopije zanimajo. Ponudba je zelo nedvoumna. Barvne kopije za ceno črno belih. Če imaš tako jasno ponudbo, potem tudi kreativci nimajo težkega dela … Verjetno bi se dalo vse povedati tudi brez šahovskih figur … No, saj je vseeno.
Poudarjam še enkrat. Oglas je dober. Ker vsebuje novico in ker vsebuje dobro ponudbo. Večina oglasov, ki jih boste videli v različnih medijih danes, ne vsebuje niti novice, niti dobre ponudbe.
Ponavljanje deluje
Marketing
20.11.2007

Ponavljanje deluje

Ponavljanje v marketingu deluje. V oglaševanju še posebej. Večkrat, ko nekaj vidimo in slišimo, večja je verjetnost, da si sporočilo zapomnimo. Calvo (lahko bi napisal tudi Amen, ampak Calvo bo tudi primerno, mar ne?).

stop

Mestne oblasti v glavnem mestu Švedske so se odločile na zanimiv način poudariti, da je vožnja po ulici prepovedana. Ob kateri uri se po tej ulici ne smete peljati?

Ljudje smo različni. Isto sporočilo bodo nekateri razumeli, drugi pa ne. Zato pametni prodajalci isto stvar povedo na več načinov. In isto stvar povedo večkrat. Čim večkrat. Fotka je iz knjige, ki sem jo omenil v enem od zadnjih zapisov.
Marketingsuccess.tv
Marketing
15.11.2007

Marketingsuccess.tv

Vas zanima Corporate Blogging, Search Engine Optimisation, Social Media, Podcasting, Loyalty Programs, Broadband TV, Direct Marketing, Advertising, Exhibiting and Brand Management?

Znate gledati in poslušati v angleščini? :)

Potem nujno kliknite na www.marketingsuccess.tv. Gre za marketinški TV kanal! Marketinški guruji za vas brezplačno. Samo registrirati se morate. Bi imel kar slabo vest, če bi vam pozabil tole povedati. Uživajte.

Oglas, ki ga niso pozabili!
Marketing
29.10.2007

Oglas, ki ga niso pozabili!

Na svojih zadnjih dveh predavanjih sem naredil zanimiv test. Najprej sem prisotne vprašal, če je med njimi kakšen naročnik na revijo Podjetnik. Vedno se jih je nekaj našlo. Potem pa sem tem naročnikom pokazal spodnji oglas in jih vprašal, če se ga spomnijo.

oglaspodjetnik

Od devetih vprašanih se oglasa ni spomnil samo eden. Pa še ta oglasa ni videl, ga je pač spregledal.

Sedaj mi pa vi povejte, kako je možno, da se mojega dvostranskega oglasa še po 4 letih spomni 88% naročnikov?

Ti isti ljudje, ki se ne spomnijo niti obcestnih plakatov mimo katerih so se vozili danes. Je to zato, ker sem marketinški guru, ali je kakšen drug razlog?

Kdor se vrača, se mu splača
Marketing
23.10.2007

Kdor se vrača, se mu splača

Nujen pogoj za uspeh v vsakem poslu je, da ima podjetje sistem za povečevanje frekvence obiska strank. Nekako moramo poskrbeti, da se stranka vrne. Preprečiti moramo, odhod h konkurenci.

omv

Če obiščete OMVjevo črpalko petkrat, sodelujete v nagradnem žrebanju. To je že ena takšna malenkost, ki vsaj nekatere stranke pripravi do tega, da se pogosteje vračajo. Da slučajno ne zaidejo na Petrol. :)

Trgovska evolucija
Marketing
19.10.2007

Trgovska evolucija

V dobrih starih časih si prišel v trgovino, se naslonil na pult in povedal, kaj bi rad. Teh časov se še spomnim – z listkom so me poslali preko mosta čez Kolpo v trgovino v Čedanj (vas na Hrvaškem).

Čisto mimogrede; očitno sem že kar precej star – trgovino, o kateri govorim, so že zdavnaj zaprli, viseči most čez Kolpo pa tudi (malo zato, ker je star, malo zaradi Shengena – glej sliko mostu).

No, vrnimo se v trgovino. Prijazna trgovka je šla v skladišče iskat vse, kar sem želel, vedno pa me je tudi vprašala, kako je kaj stara mama. In mi dala še en žeton za biljard avtomat. Pa Cockto sem seveda tudi popil.

Danes je vse drugače. Pametni trgovci so večino dela prenesli na kupce. Danes so trgovine skladišča, po katerih se moramo sprehajati sami. Namesto da bi nam drugi iskali blago in ga zlagali v vozičke, to delamo sami. Potem prideš na blagajno, kjer spet vse delo opraviš kar sam. S pomočjo avtomatskih blagajn.

Ali pa bencinske črpalke. Včasih si se pripeljal z avtom na bencinsko črpalko, uslužbenec ti je natočil gorivo, pobrisal šipo, vprašal, ali pregleda olje. No, priznajmo, bila so obdobja, ko si mu moral pokazati tudi, da imaš bone za gorivo, potem se je šele lotil točenja goriva. Danes vse to lahko opravi avtomat.


petrolavtomat1
Avtomatsko točenje goriva pomeni nižje stroške (nič plač za zaposlene) in manjšo prodajo (zaposleni seveda prodajo več kot avtomat).

Oba koncepta sta seveda dobra. Če vse delo opravi kupec sam, so stroški prodajalca nižji in teoretično lahko vsaj del prihrankov vrne kupcu. Čim manj zaposlenih ljudi – to je dobra ideja. Ker imajo zaposleni to »čudno« navado, da vsak mesec želijo plačo, ker gredo od časa do časa na bolniško, ker bi radi regres, ker hočejo čas za malico, ker vedno najdejo kakšen razlog za pritoževanje ... Skratka, zaposlenih se je treba znebiti, ker povzročajo same probleme.

Drugi koncept pa je bolj usmerjen v kupca in v povečanje prodaje. Kupcu ponudiš čim boljšo storitev, daš mu čim več. Kupec je za dodatno storitev pripravljen odšteti nekaj več denarja. Dobro izšolani in motivirani zaposleni poskrbijo za to, da zadovoljne stranke porabijo več. O tem, koliko dobro izšolani prodajalci prispevajo v Petrolove blagajne vsak dan, sem pa itak že pisal.
Trgovci ne znajo prodajati
Marketing
17.10.2007

Trgovci ne znajo prodajati

Preberite spodnja dva teksta.

Ne bo vam žal!

Poučno, zabavno, zelo koristno.

Kaj mislite, katerega leta so bili teksti objavljeni?

Trgovski pomočniki ne znajo prodajati.

Večina trgovskih pomočnikov ne pozna šestih zapovedi perfektne postrežbe.
To je dokazala pred kratkim neka velika trgovska hiša v Ameriki. Nastanila je ženske, da so prišle kot prodajalke in so natančno študirale, kako delajo prodajalci.
Te ženske so preštudirale 260 prodajalcev.
Poglejmo kaj so videle:
Samo eden je poklical kupca po imenu.
Samo eden je prinesel stol za kupovalko, da je sedla, ko je morala čakati.
Tri in osemdeset jih ni ponudilo blaga - kupca so pustili oditi brez besed.
Štiri in trideset jih ni izkušalo pridržati kupovalke, ko je rekla, da bo pogledala drugam.
Sto pet in sedemdeset jih ni izkušalo napraviti nadaljnjih kupčij.
Le eden in sedemdeset jih je prodajalo z vljudnostjo in osebnim stikom, ki privede kupca nazaj.
In kljub temu se mnogo trgovin še nadalje ne zmeni za življenjsko zadevo izobrazbe osebja. 

Marketing samskih moških (in žensk)
Marketing
18.09.2007

Marketing samskih moških (in žensk)

Kaj naredi samski fant, če si za vikend zaželi malo ženske družbe?

Vzame v roke mobilni telefon, se malo "sprehodi" po imeniku in pokliče prvo "žrtev" za katero je skoraj prepričan, da bo za.

Saj je še vedno tako, mar ne? Vsaj v mojih samskih časih je bilo ... :)

Sedaj mi pa povejte, zakaj večina podjetnikov, ki nujno potrebuje kakšen dodaten evro, v glavnem dela na pridobivanju novih strak? Tistih, najbolj vročih strank, tistih, s katerimi so že kaj imeli, pa se niti spomnijo ne!

Konkreten primer:

Marlboro direktni marketing
Marketing
14.09.2007

Marlboro direktni marketing

Direktni marketing je v marketingu isto kot je lev med živalmi. Kralj pač. Ker prinaša najvišje donose. Škoda, da se nekatera podjetja direktnega marketigna oprimejo šele takrat, kot nimajo druge možnosti.

Tobačna industrija bo kmalu s kupci lahko komunicirala le telepatsko. Vse druge načine jim bomo prepovedali. V ZDA že nekaj let, sedaj pa tudi v recimo na Poljskem, Marlboro s svojimi kupci komunicira direktno. V vsakem zavojčku cigaret je vprašalnik. Včlanite se lahko v njihov kljub. Če znate poljsko in če imate številko poljske osebne izkaznice, lahko preverite http://www.przygoda2007.pl

marlboro

Ta način zbiranja podatkov in komuniciranja s strankami, bi lahko uporabilo še marsikatero podjetje. Tudi tista, ki prodajajo malo bolj zdrave izdelke. Vsekakor z vprašalnikom, ki ga vložiš v embalažo izdelka, komuniciraš s pravo ciljno skupino, mar ne?

Slovenija, dežela ...?
Marketing
11.09.2007

Slovenija, dežela ...?

Na registrskih tablicah ameriških zveznih držav, z enim stavkom napišejo po čem je država najbolj znana, na kaj so najbolj ponosni.

land_of_lincoln

Kaj bi vi napisali pod slovensko registrsko tablico. En kratek stavek prosim. Vem, da je težko, ampak vseeno poizkusite.

Na kolo za bolno telo!
Marketing
05.09.2007

Na kolo za bolno telo!

Kolesarstvo je škodljiv šport. Sploh kolesarjenje navkreber. Če vsaj malo skrbite za svoje zdravje, predvsem za srce, boste kolesarili manj, ali pa sploh ne. Sploh pa se boste izogibali kolesarjenju navkreber. Ker ni zdravo za vaše srce.

Namesto s kolesom se vozite raje z mopedom.

Hitreje boste prispeli na cilj pa še svojemu organizmu boste naredili uslugo.

Malce čudno se sliši, kar sem napisal zgoraj, mar ne?
Edinstvena prodajna prednost
Marketing
03.09.2007

Edinstvena prodajna prednost

Termin USP (unique selling proposition) ali po slovensko EPP (edinstvena prodajna prednost) je prvi uporabil Rosser Reeves v petdesetih letih prejšnjega stoletja. Tisti, ki znajo povedati, zakaj naj kupec kupi ravno pri njih in ne pri konkurenci, prodajo več.

Edinstvena prodajna prednost naj bi bila res edinstvena. Če vsa konkurenca trdi, da je pri njih vse najcenejše, potem seveda vaša trditev, da ste vi pa res najcenejši, ni edinstvena prodajna prednost. Kaj že trdi večina slovenskih trgovcev?

Poiskati morate nekaj, kar vi strankam nudite, konkurenca pa ne.

Poiskati morate nekaj, kar kupci cenijo in vi to imate, konkurenca pa ne.

papaband

Evo, en ulični primer iz Krakova. Konkurenca uličnih umetnikov vseh vrst je huda. In vsi se borijo za kovance mimoidočih. Samo tale glasbeni parček pa se pohvali, da je igral papežu. Kar seveda dokaže tudi s fotografijo. Edinstvena prodajna prednost, ki je konkurenca vsekakor nima.

Večina slovenskih podjetnikov bi si lahko vzela teden dni dopusta in razmislila, kaj je tisto, kar jih res loči od konkurence. In tak teden dni dopusta bi se jim še kako izplačal. V nadaljevanju pa si oglejte še nekaj utrinkov iz Krakova.

Kako zmanjšati branost?
Marketing
22.08.2007

Kako zmanjšati branost?

Izbira pisave je pomembna. Če želite prodati več, potem seveda ni vseeno, ali tisto, kar napišete, bralci preberejo ali ne. Revije v člankih ne prodajajo, vendar je vseeno v interesu revije, da čim več bralcev prebere večino člankov. Revije naj bi prodajale vsebino in če bralci člankov ne preberejo, potem dolgoročno ne bodo zadovoljni.

reverse

Če članek postavite tako, kot je postavljen tale na sliki, boste garantirano zmanjšali branost. Isti članek bi, če bi bile črne črke na beli podlagi, prebralo dvakrat več ljudi. Dokazano in v direktnem marketingu neštetokrat preverjeno. Že David Ogilvy je v svoji knjigi Ogilvy on Advertising! na strani 21 zapisal:

»I recently counted 49 advertisements set in reverse (white type on black background) in one issue of a magazine, long years after research demonstrated reverse is difficult to read«. Enako trdi Drayton Bird, enako trdijo vsi, ki se na direktni marketing spoznajo …

Saj veste, da o direktnem marketingu kar nekaj vem tudi sam, prebral sem kar nekaj knjig in člankov na to temo. In samo lani opravil več kot 150 različnih testov s področja direktnega marketinga. Na največjem svetovnem založniškem dogodku Folio: Show (http://www.folioshow.com kjer se vsako leto zberejo vsi svetovni založniki revij, sem poslušal vrsto predavanj, v katerih je bila omenjena ista reč. Reverse zmanjšuje branost. In pika. Brez izjeme. Mimogrede, na Folio bi se moral prijaviti vsak, ki se ukvarja z izdajanjem revije, vsaj enkrat na 5 let.

Vsi se strinjamo – reverse zmanjšuje branje. Ta oblika poudarka je dobra za krajše odstavke, morda za naslov, nikakor pa ne za celotno besedilo. Vi, ki berete dnevnik marketinškega guruja, veste več. In če boste imeli kdaj priložnost odločati o postavitvi teksta, si zapomnite ta zapis. Tega, kar sem vam povedal sedaj, oblikovalcev v šolah očitno ne učijo. Učijo pa to marketinški guruji, takšno znanje se da dobiti na dragih seminarjih in v veliko cenejših knjigah. Samo malo se je potrebno potruditi.

Aja, zakaj se takšne zadeve vseeno dogajajo. Ker tisti, ki oblikujejo, ne berejo, ker ne hodijo na seminarje, ker posnemajo kolege, ki tudi ne berejo, ker improvizirajo, ker založniki revij vseeno niso tako odvisni od branosti, kot so recimo tisti, ki prodajajo kataloško. Če odprete Neckermanov katalog, takšne postavitve ne boste našli. Ker jim pri Neckermanu ni vseeno, koliko prodajo. Ker vedo, da če bralcu otežiš delo – in svetle črke ne temni podlagi so težko berljive – bralec zadeve ne bo prebral in ne bo kupil izdelka. V končni fazi pa manjša prodaja pomeni manj dobička in dolgoročno lačne otroke.

T shirt
Marketing
12.08.2007

T shirt

majica
Na majicah vidimo res vsakovrstne napise. Ampak, da bi kdo imel na majici natisnjen cenik … Tole sem posnel na vaški veselici blizu Berlina. Če slučajno ne veš, po koliko so palačinke, pogledaš osebje, ki palačinke peče in prodaja. Ideja mi je všeč. Koristno, pa še povečuje prodajo.

Sosed
Marketing
19.07.2007

Sosed

Ko v bloku prvi stanovalec zamenja vrata ali okna, se usuje plaz ... V nekaj letih okna in vrata zamenjajo praktično vsi.

gorenjci

Dobro poglejte zgornjo sliko. Videli boste, da ima praktično vsaka hiša v vasi na strehi sončne kolektorje. Le kako je praktično vsem v vasi prišlo na misel, da bi se bilo pametno greti na sončno energijo?

Premeteni prodajalci vedo, da ljudje radi posnemamo druge ljudi. Če ima sosed, bomo imeli tudi mi, pa naj stane kolikor hoče. Jaz samo poročam o dejstvih dragi moji, pametni trgovci pa te zadeve obrnejo sebi v prid. Marketing in prodaja je zabavna reč, odlični primeri so povsod. Današnja slika je seveda slovenska, gre za eno vasico na Gorenjskem.

Naj konkurenca dela za vas
Marketing
19.07.2007

Naj konkurenca dela za vas

Recimo, da Rutar pošlje na vsa gospodinjstva v Sloveniji kupone za 40% popust. Ali pa kupone na katerih piše €50 ob nakupu večjem od €100. Kaj mora v takšnem primeru narediti Lesnina?

kupon

Objaviti mora, da pri njih veljajo tudi Rutarjevi kuponi!

Kaj mislite, bomo kmalu pri nas videli kaj podobnega? Bomo, bomo, počakajte še malo.

Ad People
Marketing
18.07.2007

Ad People

Oglaševalci imamo vsak dan več možnosti, kam investirati marketinške evre. Poglejte si tole idejo poljskega podjetja:

adpeople

Študentje se sprehajajo  z ekratni na hrbtu. Če je ta metoda bolj učinkovita, kot recimo, če študentje delijo vzorčke, ali letake, ne vem. Bi bilo potrebno testirati. Sicer je pa s to poplavo novih medijev takole. Vsi delujejo ... vendar ne vedno in ne za vsako ciljno skupino. Zaradi pojava novih medijev, stari ne bodo propadli. Je pa čedalje težje izbrati. Le kje so tisti "dobri stari časi", ko si plačal za oglas na uri pred TV dnevnikom in te je zagotovo videla cela Slovenija?

Prvi pogoj, da izberete pravi oglasni medij za vaše izdelke, ali storitve je, da dobro poznate značaj vaših strank in značaj izdelka. Če veste kaj prodajate in komu in če veste kaj si ta oseba želi, potem boste tudi zlahka ugotovili ali so tile "ad people", prava stvar za vas.

Nova Coca Cola?
Marketing
12.07.2007

Nova Coca Cola?

Coca Cola je z uvedbo nove formule v osemdesetih letih prejšnjega stoletja dokazala, da marketinškim raziskavam ni za zaupati.

Raziskave so dokazovale, da imajo ljudje nov okus raje in da bodo nov okus kupovali v še večjih količinah. Ko so novo formulo začeli prodajati, se je zgodilo, kar se je zgodilo. Polom. O tem lahko več preberemo v praktično vsakem (Ameriškem) marketinškem učbeniku.

cola

Zadnjič, pa sem v enem lokalu v Ljubljani na mizi poslikal tole. A kdo kaj ve o novi, NOVI formuli?

Danajšnji marketinški nauk? Nikoli ne sprašujte ljudi o prihodnosti, ne sprašujte jih o tem, kaj oni bodo, ali kaj bi počeli. Rezultati bodo zelo nezanesljivi. Ker včasih ljudje lažemo, ker se včasih delamo pametne, predvsem pa, ker si prihodnosti ne znamo predstavljati.

Leto 1989. Vprašanje anketarja: "Gospod Novak, bi vi pili in kupovali vodo iz plastičnih steklenic?" 

Odgovor vprašanega: "Ni govora. Brez veze, kaj mi bo voda v plastičnih steklenicah."

Golota & prodaja 2.0
Marketing
05.07.2007

Golota & prodaja 2.0

Moje zapise berejo tudi na Poljskem. Robert iz Poljske mi je poslal tale link http://www.nothing-to-hide.co.uk/ . Rekel mi je, da je tole zelo podobno akciji, ki so jo naredili v reviji O osebnosti. Saj se spomnite, nekaj zapisov nazaj. Kakšen komentar? V spotu podjetja nastopa tudi lastnica podjeta Joanna Gardnier. Upam, da ste starejši od 18. :) 

Poiščite razliko!
Marketing
28.06.2007

Poiščite razliko!

Na slikah v nadaljevanju zapisa, vidite avto vašega guruja. Nakup kabrioleta je seveda nemogoče racionalno pojasniti. Gre namreč za avto, ki je dražji, bolj hrupen, manj prostoren in zahtevnejši za vzdrževanje od enakega modela s klasično streho.

Ampak o tem kdaj drugič, jaz se namreč s platneno streho vozim že od konca prejšnjega stoletja in očitno moram imeti kakšen dober razlog za to. Poiščite razliko slikama v nadaljevanju novice. Avto na eni od slik je vreden 613 evrov več, kot na drugi.

na vrh