Nove objave na vaš mail!

Vsak nov zapis, vam lahko pošljem po elektronski pošti. Prijavite se tukaj:

Poglejte kaj sem zapisal, natanko pred letom dni:

Imate svoj krizni priročnik?
Kaj boste naredili, ko pride kriza? Ni vprašanje, ali bo tudi v vaše podjetje prišla kriza. Vprašanje je, kdaj in kakšne vrste bo naslednja kriza. In ...

Iz dnevnika marketinškega guruja 1. del

90_b_iz_dnevnika_guruja1.jpg

V knjigi boste našli 97 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje. Vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Če vas zanima marketing, če želite uspeti v poslu, potem je ta knjiga za vas.

Iz dnevnika marketinškega guruja 2. del

88_b_iz_dnevnika_guruja2.jpg

V knjigi boste našli 93 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Marketing, direktni marketing, prodaja, retorika, dobičkonosne ideje. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse.
 

Iz dnevnika marketinškega guruja 3. del

89_b_iz_dnevnika_guruja3.jpg

V knjigi boste našli 105 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Marketing, direktni marketing, dobičkonosne marketinške ideje za vsak posel.

Tag

Aleš Lisac, Marketing, Direktni marketing, Trženje, Neposredno trženje, Retorika, Retorik, Javno nastopanje, Šola retorike, Prodaja, Povečanje prodaje, Zaslužek, Povečanje zaslužka, Oglaševanje, Guru, Coaching, Seminarji, Knjigarna, Dobre knjige, Svetovanje, Consulting,

Недорогое постельное белье в Киеве

<< nazaj Zakaj se svinjska gripa slabo prodaja?
Dnevnik guruja
Komentarji:   18 01.12.2009

Trenutno smo priča novi prodajni ofenzivi svinjske gripe. Država v sodelovanju z mediji in seveda pod rahlim pritiskom farmacevtov in medicinske stroke (ki je tudi pod rahlim vplivom farmacevtov) agresivno prodaja cepivo proti novi gripi.

Minister je včeraj skorajda za roke peljal na cepljenje predsednika vlade. Predsednik vlade je žal ponovil isto napako, ki jo je naredil že pri čiščenju kopačk naših zmagovitih reprezentantov. Iz vsega skupaj ni naredil velikega »publicity stunta«. Zakaj se ni dal posneti med potiskanjem igle v roko, zakaj ni kopačk čistil pred TV kamerami vsaj uro ali dve? Izgubljena priložnost …

Če bi predsednik vlade res iskreno želel prodati cepljenje, bi se pustil slikati med cepljenjem. Tako pa je izpadlo, da vse skupaj počne, ker so ga v to malodane prisilili.

Kako to, da se cepivo kljub neverjetni medijski podpori tako slabo prodaja?

Nekaj deset tisoč prodanih cepiv je v primerjavi z nabavljeno količino (govorili so o 800.000 kupljenih dozah) seveda izjemno skromna prodaja.

Ker je to marketinški blog, bomo pogledali nekaj marketinško-prodajnih razlogov.

Če želiš prodati kar koli, mora biti nakup enostaven. Če bi želeli prodati več cepiva, bi morali stopiti bližje h kupcem. Če bi cepljenja organizirali v večjih trgovskih centrih in na podobnih krajih, kjer se zbira veliko ljudi, bi imeli večji uspeh. Saj veste, priložnost dela tatu. Če bi na primer Mercator vsakomur, ki bi se cepil v ali pred njihovo trgovino, ponudil še bon za 30 evrov in dvojne pike, bi bil učinek še večji. Američani že dolgo cepijo na letališčih, o čemer sem pisal lani. V prodaji se je običajno bolje približati kupcu kot pa zahtevati, da se kupec oglasi pri nas. 

Glavni problem celotnega projekta je INERCIJA. Ljudje smo lena bitja in raje, kot da bi kar koli naredili, ne naredimo ničesar. Zaradi inercije na primer praktično nihče ni zamenjal dobavitelja električne energije, čeprav so nam ponujali mesec brezplačno in 10% popust. Če je problem prodaje inercija, se proti temu težko borimo z boljšo ponudbo. Na primer cenejše cepivo ne bo povečalo zanimanja za cepljenje. Proti inerciji delujeta samo strah in bolečina. Tu so se mediji zadeve lotili pravilno. Strašijo nas s poročanjem o smrti pacientov, ki so bili kronični bolniki … Taktika je torej pravilna, izvedba pa slaba. Zakaj? Berite naprej.  

Tretji problem je nezaupanje. Pred 50 leti so lahko mediji s ponavljanjem iz vsake laži naredili resnico. Ker je bilo medijev malo. Danes v času socialnih medijev, interneta in elektronske pošte pa je vedno težje »prodajati« za črno nekaj, ker je v resnici belo ali vsaj sivo. Mnogi ljudje so spregledali medijsko igro. Vedo, da mediji živijo od prodajanja slabih novic in da so pripravljeni storiti vse za večjo gledanost, branost in poslušanost. Medijem zaupamo manj, kot smo jim včasih. Ker vemo, da je večinoma vse skupaj samo biznis, ki kaj malo stavi na poslovno etiko. Resnica že dolgo ni prvi cilj poročanja medijev. In ker medijem ne zaupamo, se tudi cepimo ne.  

S statistikami se da dokazati marsikaj. Ljudje so naivni, da se jih prestrašiti, ampak vse ima svoje meje. Ste vedeli, da v Sloveniji vsak dan za rakom umre 16 ljudi? Ste vedeli, da je razlog za 38% vseh prezgodnjih smrti v Sloveniji rak? Zakaj mediji torej ne poročajo o vsakem bolniku, ki umre za rakom? Morda pa bi bilo dobro, da bi začeli o tem poročati. Potem bi se zdravstvo in farmacija morala lotiti težave, ki nas v resnici vsak dan pobija. V Sloveniji je recimo leta 2007 za rakom umrlo 5624 ljudi, mlajših od 65 let. Ampak mediji imajo raje gripo … Nekako nevarnejša se zdi tale gripa … 

Zaključek? Cepiva bi lahko prodali več, če bi se postavili tja, kjer so ljudje. Cepiva bi prodali več, če bi kupce dodatno stimulirali z nagradami, s podkupovanjem. Cepiva bi prodali več, če bi prodajalci iskreno verjeli v to, kar prodajajo (te iskrenosti ni čutiti, niti pri predsedniku vlade, niti pri zdravnikih, ki se sami ne cepijo …). Iskrenost je namreč izjemno močno marketinško orodje. Cepiva bi prodali več, če bi še bolj strašili, ampak za to je potrebno imeti več dokazov, mar ne?

Mislim, da se bodo prodajalci še bolj oprli na zastraševanje, pričakujte še več poročanja o strašni novi gripi. Včasih je bil običajni pralni prašek, potem pa je prišel na trg novi in izboljšani … Novo in izboljšano se vedno prodaja bolje, kot staro, ki smo se ga že naveličali in se ga ne bojimo več. Novo je res močna beseda, mar ne?


Komentarji:

  • Stran
  • 1
  • 2
  •   
01.12.2009 @ 13:30 Jernej
Mene bi mediji prepričali samo, če bi povedali koliko ljudi je v Sloveniji umrlo zaradi gripe v lanskem in predlanskem letu. Ta podatek sem že iskal in ga nisem dobil... le zakaj?

Sicer pa odličen prispevek - ob pravem času o temi ki zanima vse (četrta marketinška lekcija).
01.12.2009 @ 14:07 Andrej
članek verjetno govori o novi gripi - dela krivico prašičem, ki niso nič pri tej gripi sodelovali, le del (1/4) genoma virusa je enak, sicer pa gre za ptičjo gripo. Ker deluje nevoščljivost, so "ptičji" želeli pokopati "prašičje", ali pa ker ptičji ni deloval, so šli na svinjsko... Medicinska znanost pa je bila obakrat za, da bi več prodala, ob tem pa ruši gospodarsko panogo - kmetijstvo, ki je sicer edina osnova za zdravo življenje (mleko, ki je dar živali za človeka, ima sestavine, ki delujejo proti virusom in bakterijam (po navedbi dr. Rogelj iz BF), vendar mora biti neprekuhano - s prekuhavanjem ali homogenizacijo se večina dobrega uniči).
01.12.2009 @ 14:17 Grega
Kakšna svinjska gripa? Vezano to na svinje - živali ? Mimo usekano.
Cepivo se ne prodaja, ampak gre za preventivni ukrep glede preprečitve pandemije v Sloveniji.
Glede na vsa dogajanja po izbruhu gripe in načinu plasiranja cepiva na trg, pa je rezerviranost državljanov povsem pričakovana.
01.12.2009 @ 16:26 Tomaž
V bistvu gre po mojem mnenju za marketinško potezo farmacije, ki jim sicer ni najbolje uspela saj se cepiva niso izkazala kot učinkovita.Že sam virus je ustvarjen namenoma v laboratorijih, da si farmacija napolni šparovček.
lp
01.12.2009 @ 16:51 Roman
"What's Right Meeting"

Dejstvo je, da se mora vsak sam pri sebi odločiti, ali se bo cepil ali ne. Vsak sam pri sebi. Mogoče mu bo na podlagi tega Aleševega članka lažje, ker bo lažje pretehtal obe plati.

In drugo dejstvo:

če se z mislimi in čustvi na kakršenkoli način v kakršnikoli obliki osredotočaš na g _ _ _ o in na vse, kar je povezano z njo, potem si vede ali nevede na vibraciji, v okviru katere lahko deluje ta šment. To je past.

Kar z drugimi besedami pomeni, da je bolj pametno osredotočati se na zdravje, ker potem si na vibraciji zdravja. Kar seveda ne vpliva na to, ali naj se posameznik gre cepiti ali ne, dobro pa je biti na vibraciji zdravja.

Spomnite se, kaj je rekla pred 14 dnevi Terri Levine: "What's Right Meeting". Se pravi vsakodnevni 15 minutni jutranji sestanek, na katerem je dovoljeno govoriti samo o tem, kar gre v firmi dobro. In to deluje, še posebej, če se "What's Right Meeting" raztegne čez ves dan.
01.12.2009 @ 18:12 Borut
@Tomaž: se strinjam s tabo, morda je resnica še bolj kruta (ampak to ne spada več na ta blog).

Samo tej stvari, ki si jo farmacija polni z evri in dolarji, se ne reče šparovček. :-)
01.12.2009 @ 19:27 Peter
Aleš... se strinjam s tabo prav v vsem. Moraš priznat pa da tudi marketingarji izdajamo že preveč sivih sporočil, sam da pritegnemo pozornost in da zveni lepše. Včasih si grem sam sebi na bruhanje. Včasih mi je pa vse skupaj genialno (predvsem ko akcije vžgejo).
01.12.2009 @ 22:42 Edi Kurnik
Novica dneva:
Doslej še nihče ni zbolel za svinjsko gripo, ki je starejši od 60 let. (Vir 24ur)
02.12.2009 @ 08:25 Tomaž Grom
Hvala za članek, Aleš!
Lepo si formuliral in razčlenil tisto, kar čedalje več ljudi pri nas sluti in se temu primerno tudi odziva. Počasi nas srečuje pamet, kar me navdaja z optimizmom :-)
02.12.2009 @ 10:34 Femator
Super članek!
  • Stran
  • 1
  • 2
  •   
na vrh