Nove objave na vaš mail!

Vsak nov zapis, vam lahko pošljem po elektronski pošti. Prijavite se tukaj:

Poglejte kaj sem zapisal, natanko pred letom dni:

Pogovor s prodajalcem rekorderjem
Včeraj sem se pogovarjal s prodajalcem, ki je v svoji panogi v Sloveniji prodal največ. Osebno je v 9 mesecih obiskal in prodal 760 strankam! Kako mu je to ...

Iz dnevnika marketinškega guruja 1. del

90_b_iz_dnevnika_guruja1.jpg

V knjigi boste našli 97 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje. Vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Če vas zanima marketing, če želite uspeti v poslu, potem je ta knjiga za vas.

Iz dnevnika marketinškega guruja 2. del

88_b_iz_dnevnika_guruja2.jpg

V knjigi boste našli 93 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Marketing, direktni marketing, prodaja, retorika, dobičkonosne ideje. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse.
 

Iz dnevnika marketinškega guruja 3. del

89_b_iz_dnevnika_guruja3.jpg

V knjigi boste našli 105 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Marketing, direktni marketing, dobičkonosne marketinške ideje za vsak posel.

Tag

Aleš Lisac, Marketing, Direktni marketing, Trženje, Neposredno trženje, Retorika, Retorik, Javno nastopanje, Šola retorike, Prodaja, Povečanje prodaje, Zaslužek, Povečanje zaslužka, Oglaševanje, Guru, Coaching, Seminarji, Knjigarna, Dobre knjige, Svetovanje, Consulting,

<< nazaj Arhitekti in oblikovalci nimajo pojma
Dnevnik guruja
Komentarji:   17 13.10.2006

Pred kratkim sem kosil v portoroški gostilni Sidro. Hrana in postrežba je bila primerna. Zapletlo pa se je na stranišču.

Nikakor mi ni uspelo odpreti pipe, da bi si umil roke. Poskušal sem z vrtenjem, roke sem pod pipo nastavljal pod vsemi mogočimi koti, v upanju, da jih bo čim prej zaznal kakšen kdo ve kje skrit senzor, pogledal sem pod lijak, ali ni morda kakšnega nožnega vzvoda, s katerim bi odprl pipo. Pa nič, iz pipe ni pricurljala niti kapljica.

Potem sem si vzel nekaj minut za premislek, dobro sem se razgledal po prostoru in ugotovil dvoje. Prvič; opazil sem, da je na sosednjem umivalniku ročaj pipe odtrgan. Očitno je nekdo izgubil živce ...


Drugič; na steni, tik ob obeh pipah, sem opazil tudi skico s pojasnilom, kako je treba pipo obrniti, da priteče voda.

Navodila za odpiranje pipe! To pa je res nekaj posebnega …

Sledil sem navodilom in si umil roke. Potem sem se o zadevi pogovoril z natakarjem. Povedal mi je, da ima večina gostov z odpiranjem pipe težave. Zato so tudi nalepili dodatna navodila.

Seveda sva se strinjala, da je arhitekt oziroma oblikovalec, ki si je pipo izmislil, navaden butelj. Morda je pipa res zelo estetska, ampak zaradi oblikovalčeve kaprice je povsem neuporabna. Ne služi svojemu osnovnemu namenu. Ljudje je ne znamo uporabljati!

Podobno kot s to pipo se dogaja v oglaševanju.

Kjer imajo oblikovalci ali arhitekti glavno besedo, dobimo morda lep izdelek, ki pa pogosto ne opravlja svoje osnovne naloge.

Ne prodaja. Če oglas ne prodaja, je zanič. Kot je zanič pipa, ki je ne zna nihče uporabljati.

Zakaj podjetniki nasedajo oblikovalcem in raznim drugim prodajalcem megle? Vzrok zanimiv …

Ste opazili, da pogosto drugim ljudem verjamemo bolj kot sebi? Mnenja drugih ljudi upoštevamo, čeprav prihajajo iz ust nekompetentnih oseb.

Jaz se ne morem dovolj načuditi staršem, ki jih lahko povsem prepriča mnenje vzgojiteljice o njihovem otroku. Kot da ne bi imeli lastne pameti, oči in ušes … Vzgojiteljica, ki je komaj naredila tistih nekaj izpitov, na kateri šoli že?, od diplome pa ni prebrala še nobene knjige, o vašem otroku ve popolnoma vse in vas poučuje …

Ko pa ji postavite zelo preprosto vprašanje, ali je vaš malček pojedel kosilo, ne zna povedati, ker si ni zapomnila … In kljub temu starši kot začarani z odprtimi usti in ušesi poslušajo nakladanje vzgojiteljic, učiteljev, kaj šele šolskih psihologov …

Še bolj kot »običajnim« ljudem pa radi verjamemo osebam, ki imajo neko avtoriteto, nek naziv.

Če arhitekt reče, da je nekaj lepo, bo že res, si mislimo. Če zdravnik misli, da komolec boli zaradi tenisa, mu verjamemo, čeprav tenisa morda sploh ne igramo …

Če nas v marketinški agenciji prepričujejo, da je oglas dober, kljub temu da sploh ne razumemo, za kaj v njem gre, jim vseeno verjamemo, saj so vendar strokovnjaki.

In na koncu dobimo pipo, ki je nihče ne zna uporabljati. In na koncu dobimo oglase, ki jih stranke ne razumejo. Dobimo oglase, ki ne prodajajo.

Drage prijateljice in dragi prijatelji.

Moj današnji nasvet je kratek in morda nekoliko neobičajen:

Zaupajte vase. Verjemite svoji zdravi pameti. V večini primerov ste pametnejši kot ljudje okoli vas. Pametnejši ste kot »strokovnjaki«, ki vam želijo svoje neumne nasvete drago prodati.

Ko se že pogovarjamo o oglaševanju ...

Preden objavite oglas ali prodajno pismo, storite naslednje:

Pojdite v bližnji lokal na pivo. Pokažite svoj oglas desetim naključnim obiskovalcem. Dajte jim 15 sekund časa. Potem jih vprašajte, kaj so videli.

  • Če večina ne zna povedati, kaj prodajate, NISTE na pravi poti.
  • Če večina vaš oglas pohvali, NISTE na pravi poti.
  • Če naključni pivci začnejo popravljati slovnične napake v oglasu, NISTE na pravi poti.
  • Če pa vas vprašajo, ali je to, kar piše v ponudbi res, in če jih zanima, ali lahko to, kar prodajate, tudi sami kupijo, ste najverjetneje na pravi poti.

In prosim, nikar ne govorite, da nimate časa za testiranje oglasov. Medtem ko popijete eno samo pivo, boste izvedeli dovolj!

Lep pozdrav,
mag. Aleš Lisac

p.s. Pravkar sem se spomnil zanimivega načina, kako bi arhitektu, ki je oblikoval pipo, dokazali, kako dober in uporaben je njegov izdelek. V stranišču bi morali nad pipo obesiti velik napis z naslednjo vsebino: »Če imate težave z odpiranjem pipe, pokličite arhitekta, ki je pipo oblikoval, na njegovo GSM številko 040 77 10 77«. Pa bi fant videl, kako dobro je zrisal pipo … 

p.p.s. Če bolje pomislim, v resnici to verjetno ne bi nič zaleglo. Dotični arhitekt bi bil namreč še bolj prepričan, da so ljudje neumni, ker niti ene lepo oblikovane pipe ne znajo odpreti … raja, nestrokovnjaki, laiki, nešolani odpiralci pip …

Guru direktnega marketinga, Drayton Bird, mi je pred kratkim ob večerji rekel: »You know, Aleš, commonsense is not that common«. In še kako prav ima!

p.p.p.s. Na Državnem prvenstvu v direktnem marketingu bomo zmagovalca določili zelo preprosto. V neposrednih dvobojih bo moral premagati ostale tekmece. Iz kola v kolo bo moral dokazati, da njegove besede prodajajo. Nobene komisije, nobene žirije, nobenih točk za slog, šteje samo prodaja!

Dodaj komentar


Komentarji:

  • Stran
  • 1
  • 2
  •   
20.10.2006 @ 15:58 a
kaj pomeni "p.s."???
posebno sporočilo?
kaj pomeni torej "p.p.s"???
posebno posebno sporočilo?
20.10.2006 @ 17:20 Ana Farkaš
Aleš Lisac (tokrat) nima pojma!

Z Alešem Liscom je običajno vse v redu, njegovi nasveti so dobri in njegovi marketinški triki, prejeti po e-pošti, vedno z veseljem pričakovani, brani in uporabni. Vendar tokrat Aleš Lisac nima pojma! Posplošuje in dela škodo vsem oblikovalcem in oglaševalcem, ki vedo, da mora njihova kreativnost tudi prodajati, da je drugače nič vredna in v resnici ne- kreativna.

Verjetno ste že ugotovili, da spadam med ljudi, o katerih pravite, da nimajo pojma. Sem oblikovalka vizualnih komunikacij, svojo pot sicer šele dobro začenjam vendar kljub temu vem, da dizajn ni umetnost, ki obstaja zaradi sebe same in da mora biti tako kreativen kot tudi učinkovit! Vaša izkušnja s pipo in neučinkovitimi oglasi nikakor ne zadostuje za tako brezkompromisno sodbo, ki je oblikovalcem in oglaševalcem, ki delajo in razmišljajo drugače, lahko v veliko škodo.

Zame je idealen oglas samo in edino tisti, ki je lahko dvojni zmagovalec: dovolj kreativen, da pobira nagrade na festvalih, ki nagrajujejo kreativnost in hkrati tako učinkovit, da zmaguje na Effie festivalih. V realnem življenju, kjer stvari največkrat niso idealne, pa je najbolj pomembno, da oglas prodaja. Zanimivo bo prebrati knjigo, ki se ukvarja prav s takšno analizo- analizo dvojnih zmagovalcev in kaj je tisto, kar jih dela zmagovite: The New Creative Effectiveness Report 2006 (http://www.ideamanagement.com/catalog/index.php).

In še dobrohoten nasvet : malo širši pogled in malo »mehkejše« izjave bi bile dobrodošle. Prav je, da ste kritični, da opozarjate in da skušate (so)oblikovati mnenja. Hkrati bi bilo prav tudi, da se na svoje zapise ozirate z enako (samo)kritičnostjo in da se zavedate možnih posledic svojih izjav. Družbena odgovornost gurujev je nekoliko večja kot tistih navadnih ljudi, mar ne?

Kreativno in učinkovito pisanje in delovanje vam želim tudi v prihodnje!

Lep pozdrav,
Ana Farkaš

p.s: Precej možno je, da sem tudi jaz pametnejša od vas, vendar si svoje marketinško znanje nikakor ne upam primerjati z vašim ali celo brezkompromisno trditi, da nimate pojma (še več, prepričana sem, da ga imate!) Common sense pa mi je koristil pri pisanju tega komentarja...
20.10.2006 @ 18:06 Bojan
Gospa Ana, ampak Aleš ima pa vseeno prav!!! Vi ste morda res izbrali lepo pipo, ampak za k vam doma. V Sidru je sicer čisto fajn, ampak jaz grem raje v Primorko, kjer je hrana tudi odlična pa še pipe so normalne, toaletni prostor pa tudi zato vedno vzorno urejen. A ste kaj pomislila, da morda pa prav vi odganjate goste iz Sidra?!
20.10.2006 @ 19:07 Marko - kr en tipson
Pipa mora služiti svojemu nameni - keativnost, estetika, kvalitetni materiali, trpežnost, lahko vzdrževanje ... in še vse ostalo lahko samo doda k osnovni vrednosti - pipa mora služit namenu.

: )
20.10.2006 @ 20:41 Ana Farkaš
Gospod Bojan, glede pipe se popolnoma strinjam-saj to tudi je bistvo mojega pisanja, preberite še enkrat-dizajn mora biti tudi uporaben in mora prodajat. Ne strinjam se s posploševanjem, da arhitekti in oblikovalci nimajo pojma. V vsaki stroki najdete koga, ki nima pojma, mar ne? In mimogrede, zbirala sem samo svojo domačo pipo...lp
20.10.2006 @ 20:56 Aleš
Ana, hvala za odličen komentar!
Sicer pa itak veste zakaj pišem v črno beli tehniki. Ker verjamem, da je svet črno bel in ker takšne vrste zapisov prebere več ljudi. Oglas je dober, če prodaja, sicer ni. Ženska je noseča ali pa ni noseča. Samo malenkost noseča ženska ne obstaja. Oglas, ki je kreativen, pa tudi malo proda ni dober. Dober je tisti, ki proda veliko, tisti, ki proda največ. Hvala še enkrat! LP
Aleš
21.10.2006 @ 00:19 Anže Žnidaršič
Če smo že pri designu se lahko vidi, da tudi ta blog ni ravno najbolje postavljen oz. jasen. Kaj me je tako zelo zmotilo, da sedaj tole pišem..

Mislil sem da sem prebral cel vnos, potem sem videl komentarje in kliknil "dodaj komentar" in kar naenkrat ful dolga novica, prej sploh nisem opazil, da se da videti celotno novico.. na koncu posta bi moralo pisati "VEČ" ali kaj podobnega, trenutna postavitev linka za ceu vnos ni ok.

Sicer pa, google analytics je zakon, boš takoj videl kam kdo klika k maš tam "site overlay" :-)

p.s.
Aleš, lepo da si končno začel pisat blog, sem te takoj vstavil v rss listo zaznamkov ;-)
21.10.2006 @ 18:42 Marko Maher
Anže, ta način smo ubrali ravno iz razlogov enostavnosti in preglednosti - kratek opis novice in potem daljši opis ob kliku na link 'celotna novica' (na oranžni podlagi, da čimbolj izstopa).

p.s. lahko se kdaj ustaviš v firmi na kavici in kakšno rečemo...
24.10.2006 @ 11:37 e-sociolog
Moram reči, da mi je vsakič užitek brati Aleša L. Z njegovimi nasveti se strinjam skoraj 100 % (in to ni malo!)!

Ko prebereš Alešev nasvet, se zdi tako samoumeven, češ "kdo pa tega ni vedel". Tako direktno zadenejo v sredino. :) Skoraj že dobiš občutek, da njegovih nasvetov ne potrebuješ.

Ampak še zdaleč ni tako enostavno! Te nasvete je namreč treba tudi uporabiti v praksi. Tu pa se človek zatakne in spotakne. Pozabi, da je nasvet za učinkovito rešitev že slišal in prebral. Zato potrebuje Aleševe delavnice.

Zato Aleš načrtno široki javnosti razkriva marketinške modrosti, in celo recepte. Ker ve, da jih manj talentirani ne bojo znali učinkovito uporabiti. Bodo pa vsaj vedeli, na koga se morajo obrniti za dodaten nasvet za svojo konkretno situacijo.

Občudujem Alešev pogum, da se je odločil delovati tako zelo iskreno in dejansko svojim potencialnim strankam vnaprej streči z nadvse uporabnimi modrostmi. Bravo, Aleš!

P.s.: Ana Farkaš, gotovo bo dober oglas prepričal najrazličnejše žirije. Žirija na Effie je zgolj ena od teh, in to sploh ne najpomembnejša. Prav lahko naredi takšna žirija tudi grdo napako. Na primer če bi razglasila tisto pipo v gostilni Sidro za oblikovalski dosežek uporabnosti ...

P.p.s.: Dober prodajalec (tržnik, marketinški strokovnjak, trženjski svetovalec, in kar je še podobnih izrazov) mora biti hkrati psiholog, sociolog, manager/vodja, pa tudi sam mora biti kupec. Kot sociolog moram poudariti, da vse te vrline prepoznavam v pisanju Aleša L.

P.p.s.: Le zakaj sem napisal toliko omplimentov o nekom, ki ga v živo sploh še nisem srečal? Morda ima to kaj veze z blogom, ki ga bom tudi sam kmalu začel pisat ... :)
24.10.2006 @ 21:39 Marjan
In če smo že pri oblikovanju in podobnih zadevah ... uporabljena pisava v tem blogu je popolnoma neprimerna za spletne strani.
  • Stran
  • 1
  • 2
  •   
na vrh