Nove objave na vaš mail!

Vsak nov zapis, vam lahko pošljem po elektronski pošti. Prijavite se tukaj:

Poglejte kaj sem zapisal, natanko pred letom dni:

Imate svoj krizni priročnik?
Kaj boste naredili, ko pride kriza? Ni vprašanje, ali bo tudi v vaše podjetje prišla kriza. Vprašanje je, kdaj in kakšne vrste bo naslednja kriza. In ...

Iz dnevnika marketinškega guruja 1. del

90_b_iz_dnevnika_guruja1.jpg

V knjigi boste našli 97 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje. Vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Če vas zanima marketing, če želite uspeti v poslu, potem je ta knjiga za vas.

Iz dnevnika marketinškega guruja 2. del

88_b_iz_dnevnika_guruja2.jpg

V knjigi boste našli 93 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Marketing, direktni marketing, prodaja, retorika, dobičkonosne ideje. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse.
 

Iz dnevnika marketinškega guruja 3. del

89_b_iz_dnevnika_guruja3.jpg

V knjigi boste našli 105 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Marketing, direktni marketing, dobičkonosne marketinške ideje za vsak posel.

Tag

Aleš Lisac, Marketing, Direktni marketing, Trženje, Neposredno trženje, Retorika, Retorik, Javno nastopanje, Šola retorike, Prodaja, Povečanje prodaje, Zaslužek, Povečanje zaslužka, Oglaševanje, Guru, Coaching, Seminarji, Knjigarna, Dobre knjige, Svetovanje, Consulting,

Недорогое постельное белье в Киеве

<< nazaj "Lažejo vam!"
Dnevnik guruja
Komentarji:   21 23.07.2009

V včerajšnjem Jutranjem listu so si končno upali napisati to, kar nas večina tako ali tako že ves čas ve.

jutranji

»Actimel ne krepi naravne odpornosti organizma.«
»Activia ne pomaga pri odpravljanju prebavnih motenj.«

O Actimelu in Activii sem že pisal. Pa tudi o pralnih praških – saj veste, »običajni detergent« ne obstaja, ali bolje rečeno, vsi detergenti so običajni. Tudi kozmetični preparati ne delujejo tako, kot obljubljajo proizvajalci, saj veste, gube in celulit … Pa tudi farmacevtska industrija je daleč od tega, da bi oglaševala pošteno in nepristransko.

Ampak danes ne bomo govorili o tem.

Danes bomo govorili o tem, kako to, da si je Jutranji list to upal zapisati.

Kaj je po vašem mnenju glavni razlog, da se je ta članek pojavil v Jutranjem listu?


Glavni razlog je ta, da Danone oglašuje na televiziji, v tiskanih medijih pa ne (oziroma zelo malo).

Ker Jutranji list s tem zapisom ni tvegal izgube prihodkov od prodaje oglasnega prostora, je urednik dal zeleno luč za članek. In seveda tudi zato, ker zapis o tako dobro znani in oglaševani blagovni znamki, zagotovo pritegne pozornost bralcev.

Iz taistega razloga o Actimelu, o lažnivih oglasih kozmetične industrije, o pretiravanjih prodajalcev pralnih praškov in o zavajanju farmacevtske industrije Uroš Slak nikoli ne bo organiziral Trenj.

Ker so pač praškaji, kozmetična industrija, Danone in podobni glavni financerji POP TV-ja. Če se spravijo nad te oglaševalce, se bodo odrekli belemu kruhu. So pa v Trenjih razpravljali o vedeževalcih … Ker vedeževalci večinoma oglašujejo v tiskanih medijih in manj oziroma nič na televiziji.

Mediji so sicer kar precej neodvisni, vendar ima večina urednikov svoje otroke in nihče od njih ne želi izgubiti službe in pustiti otrok lačnih.

Prav zato se jaz zavzemam za to, da bi bila slovenska nacionalna televizija brez oglasov.

Naj še malo podražijo naročnino, oglaševalcem pa rečejo adijo. Potem bomo gledali bolj neodvisne prispevke. Še vedno se ne bomo na ta način rešili političnega in kapitalskega vpliva na medije, ampak bolje bo pa vseeno.

Pred nekaj tedni me je novinarka enega od slovenskih dnevnikov vprašala, ali bi lahko komentiral oglase vedeževalcev. In če mislim, da ti oglasi zavajajo potrošnike. Seveda sem ji povedal, da so za te oglase krivi mediji, ki jih objavljalo in to zavajanje podpirajo.

Če mediji pri tej igri ne bi sodelovali, zavajajočih oglasov ne bi bilo. Novinarka se mi je zahvalila za odgovore in že kar sama takoj izrazila dvom, da bodo to objavili. Ker sem pač povedal resnico, ki ni preveč prijazna do medijev.

Pa da ne bo pomote. Nikogar ne obsojam, samo o svojih opažanjih pišem.

Podjetniki se moramo okoliščinam prilagajati. Po mojem mnenju na koncu zmaga tisti, ki vse življenje dela pošteno. Marketing je seveda briljantna reč, dobro je poznati vse marketinške trike. Ampak, kot sem zapisal že v prispevku o Šarlatanih, je problem v tem, da se marketinških trikov naučijo tudi prevaranti.

Lagati je v marketingu prepovedano. Prepovedano in pika.

Na določenih področjih (medicina, prehrana, kozmetika, itn.) ljudje zelo težko presodimo, kaj je res in kaj ne. Prav zato nas mora na takšnih področjih država zaščititi. Država mora najeti strokovnjake, ki ocenijo, kaj je res in kaj ne, in o resnici obvestijo potrošnike. Podpiram tudi delovanje društva za zaščito potrošnikov in podobnih organizacij. Ker posameznik nima več dovolj znanja, da bi sam presodil, kaj je res in kaj ni.

Pogosto se dogaja, da se državni uradniki preveč držijo zakonov in iščejo razloge, zakaj jim ni potrebno ukrepati. Vedno najdejo kakšen izgovor za svojo nepristojnost. Dovolj bi bilo, če bi malo spremljali medije in dali pod drobnogled tiste, ki obljubljajo neverjetne učinke. Ampak to je težje, veliko lažje se je spravljati nad podjetnika, ki recimo uvaža kavo, in mu nagajati, ker je nepravilno izpolnil deklaracijo (tole govorim iz lastnih izkušenj …).

Ampak še enkrat poudarjam, podjetniki smo trdoživa bitja. Kot je v filmu Other People's Money izjavil Larry the Liquidator (Danny DeVito): »Spremenijo lahko pravila igre, igre pa ne morejo ustaviti.« V primeru Actimelov, kozmetične industrije, farmacevtske industrije, praškarjev in še koga bi morali malo spremeniti pravila igre. Da bi naštete pripravili do bolj poštene igre.

Kdaj bo torej v Trenjih razprava o zavajajočih oglasih za Actimel, Activio, pralne praške in kozmetične preparate, ki celulita ne odpravijo že v nekaj minutah? Si kdo upa napovedati?

Komentarji:

  • Stran
  •   
  • 1
  • 2
  • 3
  •   
23.07.2009 @ 18:20 Mladen
Namen članka je po mojem bil povečali prodajo časopisa, izkoristili so znano blagovni znamko, katero zaradi intenzivne reklame skorajda vsi poznamo.
23.07.2009 @ 21:20 Damijan Winkler
Pozdravljen,

zelo lepo napisano, ni kaj. Tudi sam razmišljam enako. Trenutno sicer na račun poštenosti naše poslovanje nekoliko trpi, vendar na dolgi rok moramo zmagati.

lp Damijan
23.07.2009 @ 21:34 Aleš Lisac
Mladen, tako je. Vprašanje pa je (no niti ne :)), ali bi se upali ta članek objaviti, če bi Danone v Jutranjem listu objavljal pol stranske oglase ...
24.07.2009 @ 01:14 renata
dodala bom podoben komentar- gubice nobena krema ji ne odporavi, lahko pa poveča vlažnost kože in upočasni nastajane novih, reklame v medijih pa trdijo nasprotno
24.07.2009 @ 07:42 Jurij
Po Hrvatih se lahko zgledujemo tudi, ko gre za oddajo "Potrošački kod". Parkrat sem jo sluččajno zasledil in zdi se mi, da razkrijejo veliko podobnih primerov. Če pa so v ozadju spet kakšni interesi, se pa ne ve...
24.07.2009 @ 23:40 Aleš Lisac
Matej, novinarka Financ me je malo razočarala ... samo prepisala je članek iz Jutranjega lista.

Seveda pa tudi v Financah Danone ne oglašuje, zato z objavo članka ni bilo problemov.
25.07.2009 @ 15:12 Matej Žagar
Hja, saj je res logično, da si ne bodo pljuvali v lastno skledo :) Tukaj se potem postavi vprašanje nepristranskosti in poštenosti nekega medija. Še vedno ni medija, ki bi mu lahko slepo verjeli (in ga verjetno nikoli ne bo)... takšni članki to še dodatno potrjujejo.
25.07.2009 @ 18:43 alcapone
Nisi pa napisal kaj je dejansko jutranji list napisalll :/
27.07.2009 @ 13:17 Joško
Vsako podjetje, ki reklamira svoje storitve, mnogokrat zavaja svoje potencialne kupce. Stik med oglaševalcem in potencialnem kupcem je namreč vedno relativen.

Če prodajalec avtov trdi, da je njihova znamka dobra, kupec pa potem z njim ni zadovoljen, to pomeni, da je prodajalec avtov zavajal kupca? Ne, samo kupec je napačno ocenil svoje potrebe ali želje. Če barva las, ki jo oglašujejo po tv in jo vidimo na embalaži, ni enaka barvi, ko jo enkrat nanesemo na lase, je to zavajanje kupca? Ne, ker je barva odvisna od več faktorjev. Če računovodski servis sebe oglašuje kot najkvalitetnejši, najstrokovnejši, potem pa stranki nekaj narobe naredi, a s svojo reklamo zavaja? Ne. Stranke so z računovodskim servisom zadovoljne, se pa zgodi, da so nekatere stranke hudo dlakocepske, ker se obremenjujejo s tem kako bodo državo čim bolj okradle.

In če jogurtov, ki, kot pravijo, izboljšujejo prebavo, nihče večkrat zaporedoma ne bi kupoval, se oglaševanje ne bi izplačalo. Torej obstajajo ljudje, ki jim ti jogurti zagotovo pomagajo in so stalni kupci. Obenem vsi vemo, da je oglaševanje za enkratni nakup brez pretvorbe naključne stranke v stalnega kupca zelo draga zadeva. Zato jogurti določenim segmentom kupcev zagotovo pomagajo.

Pri praških in podobnih zadevah je podobno. Oglaševalci navijejo svoje oglase, saj brez pretiravanja dandanes ne prideš v finale. To počnemo vsi....brez izjeme. Le vsak priredi navijanje branži, ki ji pripada.

In tudi famozni oglas, ki govori, da je najglasnejši zvok v avtomobilu tiktakanje digitalne ure, je potem zavajanje kupcev, pretiravanje, navijanje oglasa, da se potencialni kupec ustavi ob popolavi oglasov. Jasno je, da avto oddaja zvok motorja.

Kdor si bo omislil spletno stran z njemu spornimi reklamami, se bo prej ali slej znašel v primežu več podjetij, ki mu bodo zaprle spletno stran, če že ne ožele do spodnjih gat.

Pa še nekaj: vsi, ki ste glasni v komentarjih, je to samo zaradi tega, ker se očitno ne tiče vaše panoge. Prej ali slej boste vsi zacvilili, samo da Aleš vrže pravo kost :)
27.07.2009 @ 13:25 Aleš Lisac
Joško, odlično!
Mnogi pravijo, da so kupci preveč zaščiteni, da kupce obravnavamo kot bitja, ki se niso sposobna sama odločati.
V mngoih kulturah ni nič narobe, če te trgovec "nategne" - sam si si kriv, ker nisi pazil.

Jaz mislim, da je pretiravanje v oglaševanju dovoljeno in sprejemljivo. Razen pri zdravilih, prehrani, tam bi bil jaz malo bolj zaščitniški do kupcev.
  • Stran
  •   
  • 1
  • 2
  • 3
  •   
na vrh