Nove objave na vaš mail!

Vsak nov zapis, vam lahko pošljem po elektronski pošti. Prijavite se tukaj:

Poglejte kaj sem zapisal, natanko pred letom dni:

Imate svoj krizni priročnik?
Kaj boste naredili, ko pride kriza? Ni vprašanje, ali bo tudi v vaše podjetje prišla kriza. Vprašanje je, kdaj in kakšne vrste bo naslednja kriza. In ...

Iz dnevnika marketinškega guruja 1. del

90_b_iz_dnevnika_guruja1.jpg

V knjigi boste našli 97 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje. Vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Če vas zanima marketing, če želite uspeti v poslu, potem je ta knjiga za vas.

Iz dnevnika marketinškega guruja 2. del

88_b_iz_dnevnika_guruja2.jpg

V knjigi boste našli 93 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Marketing, direktni marketing, prodaja, retorika, dobičkonosne ideje. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse.
 

Iz dnevnika marketinškega guruja 3. del

89_b_iz_dnevnika_guruja3.jpg

V knjigi boste našli 105 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Marketing, direktni marketing, dobičkonosne marketinške ideje za vsak posel.

Tag

Aleš Lisac, Marketing, Direktni marketing, Trženje, Neposredno trženje, Retorika, Retorik, Javno nastopanje, Šola retorike, Prodaja, Povečanje prodaje, Zaslužek, Povečanje zaslužka, Oglaševanje, Guru, Coaching, Seminarji, Knjigarna, Dobre knjige, Svetovanje, Consulting,

Недорогое постельное белье в Киеве

<< nazaj Cene nepremičnin bodo padle za 50% in več!
Dnevnik guruja
Komentarji:   24 06.07.2009

Moj osebni, priznam, pristranski pogled na nepremičninske agente. Včasih jih ni bilo. Moj oče je recimo kupil stanovanje, ne da bi se v posel vmešal kakšen agent. Nobenih problemov, nobenih provizij.

Potem pa so se, kot se mi zdi, pojavili okoli leta 1989 (v Markovičevih časih) kot gobe po dežju. Bolje rečeno, pojavili so se kot cestninske postaje na avtocestah. Od njih kakšne hude koristi ni bilo, so se pa postavili na pravo mesto, med kupca in prodajalca, in smo jim plačevali provizijo (ki jo lahko imenujemo tudi cestnina, vinjeta, davek, itn.).

Pravzaprav so nepremičninski agenti pobirali dodaten davek. Zaradi njih je bila transakcija dražja. Živeli so v času, ko je bilo kupcev vedno več kot prodajalcev. Edina spretnost, ki so jo morali obvladati, je bila ta, da so se postavili med obe stranki. Se spomnite, kako so nam že takoj na parkirišču, preden so nam sploh pokazali, katero stanovanje lahko pogledamo, v roke potisnili pogodbo v podpis?

Pobiranje davka, cestnine, čemur so nepremičninarji rekli provizija, jim je šlo dobro od rok. Ker je bil


posel donosen in lahek, so se nepremičninski agenti množili kot zajci. Sami so videli, da ni dobro, če je cestninskih postaj preveč in so začeli sami sebi postavljati razne ovire v obliki izpitov in posebnih pogojev, ki naj bi jih vsak pobiralec cestnine poznal. Saj veste, torto so želeli razkosati na čim manj kosov.

No, sedaj so se stvari spremenile. Končno je v glavni vlogi zaigral kupec. Pravi nepremičninski agenti, ki res znajo pomagati pri prodaji, bi seveda tudi dan danes lahko opravljali dobro delo, ampak takšni so v manjšini. Lahkega denarja na trgu ni več in večina nepremičninskih agentov je že izumrla, danes že delajo nekaj drugega.

Za zadnjo številko Mojih financ sem izjavil, da se bo število nepremičninskih agentov zmanjšalo za 70% in da bodo cene nepremičnin v povprečju padle za 50%. Po tej izjavi sem dobil celo vrsto mailov. Večinoma so bili to odzivi jeznih nepremičninskih posrednikov.

V teh mailih me je najbolj zmotilo to, da so tisti, ki ne verjamejo v padec cen nepremičnin, razlagali, kako je nemogoče, da bi cene padle tako drastično, ker bi potem investitorji morali prodajati pod svojo lastno ceno!

Sedaj pa se skupaj vprašajmo:

ZAKAJ je to nemogoče?

Morda se to zdi nemogoče nekomu, ki je delal v panogi, kjer vsaj dve desetletji praktično nihče, ki je bil vsaj malo pri zdravi pameti, ni mogel narediti izgube. Cene nepremičnin so ves čas rasle, raslo pa je tudi povpraševanje po nepremičninah. Zato seveda nihče nikoli ni prodajal pod ceno.

Kaj se dogaja v drugih panogah, ko izdelka ali storitve ne moreš prodati z dobičkom? Pač prodaš z izgubo in potem ukrepaš, kot znaš. Če kupite tovornjak jagod in jih ne prodate z dobičkom, potem jih poskusite prodati po nabavni ceni, če tudi to ne gre, prodate po kakršni koli ceni, sicer jagode zgnijejo.

Enako velja za stanovanja. Če kupcev ni, bo ceno treba znižati.

Razen če so investitorji tako finančno močni, da jim je vseeno, če leta in leta ne prodajo ničesar. Ampak hitro se bo našlo nekaj finančno šibkejših investitorjev, ki bodo prodali za vsako ceno. Tako pač je, tako se je moralo zgoditi. Ne samo, da se je zgodila finančna kriza, problem je tudi v tem, da se je zadnjih nekaj desetletij veliko gradilo, število prebivalcev pa je v Sloveniji praktično ves čas enako. Sedaj je torej stanovanj več, kot jih je bilo, denarja je malo manj in cene bodo padle.

Marketinška lekcija?

Sprememba je edina stvar, na katero lahko 100% računamo v vseh panogah.

Spremembe je treba predvidevati in se nanje prilagajati. Okolje bomo težko spremenili, tudi dejstva težko spremenimo. Edina stvar, ki jo lahko spremenite, ste vi sami. Spremenite lahko tudi svoj poslovni model, način, kako opravljate posel.

Poletje je pravi čas, da vsi skupaj razmislimo, kako se lahko spremenimo, da nam bo šlo jeseni in pozimi bolje.

Upanje sicer umre zadnje, kot radi rečejo nogometaši … Nič nimam proti upanju, a je vseeno bolje nekaj spremeniti, potem ima tudi upanje več možnosti.

Komentarji:

  • Stran
  •   
  • 1
  • 2
  • 3
  •   
07.07.2009 @ 00:42 Agent
Enstavno, ni kaj. Sicer je naša recesija posledica svetovne ampak situacija ni enaka Ameriški. Da bi veljali Aleševe trditve, bo moralo priti do unovčevanja garancij (prodaje nepremičnin na držbah). Ampak so banke in investitorji preveč povezani, raje bodo skupaj čakali na boljše čase. Poznam primer, ko mora prodajalec za m2 dobiti 2500EUR za poplačilo banke, kar verjetno ne bo uspelo niti na dražbi. Zato nima interesa prodajati za ceno, ko zasluži samo banka. Naj si sami vnovčijo garancijo. Banka s tem tudi zgublja, zato raje refinancra, zamrzuje i.p.d dane kredite.
07.07.2009 @ 00:53 Agent
na komentar-ANDREJ NARALOČNIK
Če so v svetu nepremičnine toliko cenejše kot doma, jo kupi tam in ne soli pameti investitorjem. So šolani in prekleto dobro poznajo situacijo. Za posel sta še vedno potrebna dva, čeprav je kupec kralj! Špekulanti so pa na obeh straneh.
07.07.2009 @ 07:19 Goran
ZA: Sivolasi!
V marivoru je m2 že 900 EUR.

LP
07.07.2009 @ 07:45 Barbara
Aleš...znaš pa dreznit v sršenovo gnezdo!!! To mi je všeč! Upaš si, imaš jajca!! ( beri: znaš se lepo prodajat - in to je kompliment! )

Glede nepremičnin:
vse skupaj je kot ena španska nadaljevanka...
vedno nekdo nekje čaka, da ti vrže polena pod noge.
"Nepremičninska posrednica": a ste sigurna, da ste vi tam zato da nam pomagate??? *&%##/!??
Dajte no, ne ga srat!!
Strinjam se glede zemljiške knjige in kako si lahko ljudje kupijo mačka v žaklju...
Ampak pomagate pa pri tem nič kaj dosti. Če se vsaj malo ne spoznaš na zadeve ( ali pa nimaš dobrega odvetnika! ) si lahko "marsikaj" kupiš tudi preko posrednika.
Če pa ste vi tako vestna in dobra - pa je to vaša konkurenčna prednost! Prodajte se ... tako kot Aleš!
07.07.2009 @ 11:45 Nepremičninska posrednica
Odgovor Barbari:

Npr. Lastniki trgovin zaposlujejo prodajalce, da jim prodajajo svoje izdelke. Strošek njihovega dela prav gotovo plača končni kupec z višjo ceno izdelka.

Investitorji nepremičnin sodelujejo z nepremičninskimi posredniki, da jim tržimo njihove nepremičnine. Investitor nima časa za dvigovanje telefonov in za oglede s kupci, ker potem ne more resno opravljati svojega dela.Lahko je potrebnih tudi 20 in celo več ogledov, da sploh pride do nakupa oz. posla. Nepremičninarji nudimo kupcem brezplačne oglede in informacije glede nepremičnin. Ko pa se kupec odloči za nakup pa agencija pripravi pogodbo sestavljeno s strani pravnika in zavaruje posel, nato pa ji po zakonu pripada plačilo oziroma provizija. Popolnoma brezplačno pa res ne moremo delati ali ne?
Se pa z vami strinjam, da so dobri in slabši nepremičninarji, tako kot so dobri in slabši odvetniki...to velja za vsa področja dela. Z uvedbo licenc pa se je kvaliteta dela na področju posredovanja zelo izboljšala.

Vsekakor pa ima kupec popolno svobodo, da kupuje nepremičnine, ki jih tržijo zasebniki in v tem primeru ne plača provizije in ves rizik nosi sam.

Lep dan vam želim!
07.07.2009 @ 12:23 Občasna bralka
Slovenci so zamerljivi. Aleš ti bi lahko iztopal, žal temu ni tako. Sedaj bi že lahko pozabil, da si pred leti tudi ti plačal provizijo agentki, ki se je zmenila "samo" za posel... O tem si pisal... smo brali in se smejali... ti ti "marketinški guru". Agentka ni imela jajca ! (beri: opravila je le posel za katerega je bila plačana - Barbara, to je kompliment in pol ! ) .

Aleš saj si že pravi politik. ... lastna promocija na tuj račun.

Razmišljaš o kandidaturi? ...mogoče ti bo uspelo uzakoniti "višjo" provizijo za nep. posredovanje.

O delo agentov ali o kakršnemkoli delo. Vsako delo je častno, če ga opravljaš častno.

Vsi vi pridni "pometači tujih pragov", lahko trdite, da je vaše delo častno ?

Le toliko, moram pomesti svoj prag :).
07.07.2009 @ 12:54 dusa
Spoštovani,
čestitam za prispevek in vizionarstvo. Rada bi kupila 2-sobno stanovanje v Izoli in ga vpisala v zemljiško knjigo pa vas vljudno prosim, da me obvestite, ko bo to možno in bo cena zanj v primerjavi z lansko nižja za 50% in ne bo nobene provizije za nakup. Obljubim vam nagrado v višini 0,1% nakupne cene.
V veselem pričakovanju vas lepo pozdravljam!
07.07.2009 @ 13:17 Goran
Spoštovani,
ni lepo da pišete take neumnosti, še bolj če se sploh ne razumete v naš posel. Lahkega zaslužka ni bilo, niti ne bo, posel z nepremičninami je zelo težek posel, tisti ki ga ni poskusil, ne ve za kaj se gre in takšnih pametnjakovičev v medijih ki razlagajo da je konec z nepremičninskim trgom, se krepko motijo. Nepremičniski trg bo preživel tudi to krizo, kot so jo večkrat po svetu preživeli in obstali samo tisti najmočnejši. Tako je pač v vsakem biznisu, čistka je in vsako toliko je potrebno ločiti plevela od trave.
Neimna trditev je tudi ta nepremičninski posel dajate v isti koš kot vsak drugi biznis. povpraševanje-ponudba, vse O.K., ampak nobeden ne pomisli da nepremičninski trg je čisto nekaj drugega, povejte mi, na kakšen način prisilite prodajlca nepremičnine da zniža ceno, če pa ta noče in stanuje v njej? Na noben način, glede na to da nima kam iti, bo ostal v svoji in cene ne bo znižal. Slovenski trg nepremičnin je specifičen trg, sploh ga ne morete primerjati z zahodnimi, še več pa z ameriškim. Pri nas je lastnikov več kot 90% , najemnikov je zelo malo, skoraj nič pa investitorje, tisti ki kupujejo nepremičnino kot investicijo. Iz ponudbe nepremičnin ki se vrti po medijih in portalih je kar 98% prodajalcev ki stanujejo v lastni nepremičnini, če ta ne dobi nekaj ugodnega, sploh ni pripravljen znižati ceno. Ta bo držal ceno vse dokler ne dobi nekaj ugodnega zase. In v taki situaciji, sploh ne moremo govoriti o nekem padcu cen, temu lahko rečemo: MIROVANJE. Mirovanje bo trajalo toliko časa dokler se štufajo kupci od čakanja in ko uvidijo da ni nič od tega, spet bojo množično kupovali, takrat pa vse bo šlo spet navzgor. Danes je veliko povpraševanje po najemu, in ko ta najemnik prej ali slej ugotovi da je brezpotrebno metanje denarja za najemnino, se bo odločil za nakup. Pa še nekaj, miselnost Slovencev pa je taka da če nisi sposoben kupiti nepremičnino, nisi nič vreden, vzeti v najem je nekaj za kar se šteje da si manj vreden. Moramo priznati tudi to: vsak ni sposoben kupiti nepremičnino, no to kruh, kupujejo samo tisti ki nekaj imajo in pogumneži. Pogumneži v smislu da se odločijo za nakup, ne pa da ga cencajo leta in leta in svojo neodločnost prikriti češ da se bolj splača najem.
Verjemite mi da je nepremičnina ena od najbolj varnih naložb, ne vem kaj se mora zgoditi, da cene padejo za 50%. Mogoče vojna, ampak v to ne verjamem. Padec bo največ 20% in ko se bojo spucali vsi tisti ki morajo prodati nepremičnino iz ne vem kakšnih razlogov, spet se bo začelo z rastjo.
Tudi glede propada nepremičninskih posrednikov vam lahko povem da niti eden ne bo propadel. Začasno se bo prešaltal na drugo dejavnost, ampak ko bo spet začelo rasti, spet bojo aktivni.
Nimate prav glede tega da nepremičniskih posrednikov ne potrebujete. Samo podatek da veliko transakcij ( prodaja-nakup ) se ne bi realizirala če ne bi bili vmes neprem.posredniki, zato ker je velika resnica da 90% udeležencev v prometu ( prodajalci in kupci ) se sploh ne morejo dogovoriti okrog kupčije, zato smo mi tu, nepremič.posredniki, da celotni posel pospešimo in na koncu da so vsi zadovoljni. Posredniška provizija je nekaj za kar menim da smo si jo zaslužili, za provizijo veliko naredimo.
Časi se spreminjamo, spreminjamo se tudi mi, ampak ne bomo dovolili da taki nevedneži kot vi da nam solite pamet. Odkrito rečeno, sploh nam ne gre slabo, znajdemo se in se upam trditi da vse te govorice ki se govorijo na račun neprem.posrednikov je čista nevoščljivost ki smo bili tako sposobni da iz nič nekaj naredimo. Kako pa smo to naredili, verjetno bo potrebno neko izobraževanje z naše strani da vas v to prepričamo. Ni samo pridobiti licenco nepremič.posrednika, če ne delate, zastonj je licenca. Licenca je kot vozniško dovoljenje, če ne vozite avta, lahko jo kam vtaknete.
Zaenkrat toliko, lepo vas prosim da obiščete našo spletno stran: www.stenat-sp.si, lahko nam sporočite ali vam je všeč in kako se mi prilagajamo na trgu. Verjemite mi, preživeli bomo to recesijo in postali še močnejši.
Lp.
Goran - Stenat
07.07.2009 @ 23:31 borut
Ko mački stopiš na rep, zacvili. Spet ste zadeli v nulo, g.Aleš! Me zanima, kaj bodo rekli čez pol leta... Pa še nekaj je zanimivo. To, da so začeli nepremičninarji obiskovati vaše spletne strani... Verjetno pomeni, da ni čisto tako kot pravijo in tile, čeprav so malo užaljeni zaradi vaših kritik, mislim, da so na dobri poti, saj se vsaj trudijo spremeniti in izboljšati svoj pristop na trgu, zato verjetno tudi obiskujejo vašo stran. Edino tisti A-HA jim še manjka in prej jim bo "potegnilo", prej bodo prehiteli ostale. Seveda enako velja tudi za ostale "posebkarje" kot so dohtarji, pa advokati, pa arhitekti, ki bi vsi samo neke velike projekte risali, nobeden pa se ne bi lotil kakih manjših stvari, da ne govorim o njihovi "strokovnosti", ki je včasih povsem skregana z zdravo pametjo, pa še jih je... Ampak, kritizirati je lahko, pri sebi pomesti pa najtežje. Zato grem sedaj tudi sam preučevat, kaj lahko izboljšam pri svojem delu.
09.07.2009 @ 08:57 Miha
Strinjam se da bodo nepremečnine padle saj izgradnja stane cca750 do 800 Eur , prodaja se pa od 1500 in naprej.
  • Stran
  •   
  • 1
  • 2
  • 3
  •   
na vrh