Nove objave na vaš mail!
Vsak nov zapis, vam lahko pošljem po elektronski pošti. Prijavite se tukaj:
Poglejte kaj sem zapisal, natanko pred letom dni:
Oglejte si tudi
Kazalo
- 21-dnevna šola prodaje
- Kaj bi lahko rešilo Janeza Vajkarda Valvasorja pred bankrotom?
- Imate svoj krizni priročnik?
- Kaj pravijo številke?
- Vsak upor proti vladarju Covidu XIX. je nesmiseln
- "nič se ni dalo narediti"
- Zgodba o zašitih nosovih
- Kitajska metoda pranja možganov
- Oglas za traktor
- Če je enostavno kupiti, boste prodali več
- Gradili desetletja, odšlo čez noč …
- Najboljši prodajni stavek vseh časov
- Ali je sedaj pravi čas za prodajo?
- Zadeva: Sklop webinarjev za vas in vaše podjetje
- 20 lepotic se je preizkusilo v prodaji ...
- You Did What?
- Kako med 4% najboljših prodajalcev?
- Častim za rojstni dan!
- Celoletni trening in mentorski program - marketing, prodaja
- Castle Escape - igra pobega na gradu Kostel
- Na kakšni postelji je spal ruski car?
- Marketinška rehabilitacija na morju
- Firma Boss - poučna podjetniška aplikacija
- Another drink?
- Niso plačevali davkov
- Pokvarjen mikser
- Magnifico ima jajca
- Prevaranti
- V Ljubljano prihaja "malinovec", ga bova šla poslušat?
- Marketinška formula za povečanje prodaje
Tag
Aleš Lisac, Marketing, Direktni marketing, Trženje, Neposredno trženje, Retorika, Retorik, Javno nastopanje, Šola retorike, Prodaja, Povečanje prodaje, Zaslužek, Povečanje zaslužka, Oglaševanje, Guru, Coaching, Seminarji, Knjigarna, Dobre knjige, Svetovanje, Consulting,
- << nazaj Oglaševanje je mrtvo
-
MarketingKomentarji: 12 06.10.2008
Je oglaševanje res mrtvo?
V tem trenutku je oglaševanje še vedno velik biznis. Podjetja vsako leto za oglaševanje porabijo več denarja. In tudi medijev, kjer lahko podjetja porabijo svoj oglaševalski denar je vse več. Po kriteriju porabe oglaševanje torej ni mrtvo.
Po drugi strani pa je res, da so donosi, ki jih oglaševalci za svojo investicijo lahko pričakujejo vsako leto manjši. To velja predvsem za klasično oglaševanje.
Oglaševanja je danes več kot kadarkoli do sedaj. Odločitev komu nameniti svoj oglaševalski budžet je čedalje težja. Če imate samo dva TV programa, samo 3 časnike, 5 revij in 10 radijskih postaj, potem zna vsak z malo zdrave pameti, načrtovati ustrezno oglasno akcijo. Pred 15 leti si pokazal svoj logo na uri pred TV dnevnikom in opazili so te vsi. Praktično vse prebivalce Slovenije si lahko zmotil in jih opozoril nase, če si le imel nekaj denarja. Danes, tudi, če denar imaš, zelo težko dosežeš večino prebivalcev.
Oglaševanje ni mrtvo, je pa v zadnjih izdihljajih model, ki so ga ustvarile marketinške agencije pred skoraj sto leti. Danes je potrebno kupca veliko bolje razumeti, kot pred desetletji. Če kupca dobro poznaš, potem tudi odkriješ učinkovit način in medij za komuniciranje z njim.
Prihodnost verjetno pripada direktnemu marketingu. Ker je v direktnem marketingu možno vse natančno izmeriti. Za vsak evro lahko natančno ugotovimo, ali smo ga dobro ali slabo investirali. V klasičnem oglaševanju je težje, včasih nemogoče izmeriti učinek.
Je možno, da bodo TV oglasi ali pa obcestni plakati izginili? To se verjetno ne bo zgodilo. Če bodo ti oglasi še naprej čedalje manj učinkoviti, bo cena oglaševanja v teh medijih pač padla. Padla bo na neko mejo, ki bo za oglaševalce sprejemljiva.
Po mojem bo glavna razlika med oglaševanjem danes in v prihodnosti v tem, da bomo v prihodnosti znali veliko bolje izmeriti resničen učinek vsakega oglasa, vsakega načina komuniciranja s strankami.
Še ena slikovita primerjava. Jaz se še spomnim časov, ko so iz letal odmetavali letake. In otroci smo potem tekli v smeri, kjer smo mislili, da bodo letaki pristali. Letake smo zbirali, jih odnesli staršem, obenem pa so letake pobirali tudi mimoidoči. In jih prebrali.
Danes letakov iz letal ne mečejo več. Ker to ni preveč ekološko, ker se preprosto ne bi splačalo. Nikoli ne veš kje bodo letaki pristali in ljudje smo postali preveč leni, da bi letak pobrali in prebrali. Bombardiranje skozi medije je res čedalje manj učinkovito. Kupci smo se dobro poskrili po zakloniščih, oboroženi smo z daljnici, nalepkami proti oglasni pošti, selektivnim vidom, itd. skratka klasično vojskovanje ne deluje več.
Nasvet za vse, ki se danes odločate o tem, ali bi oglaševali in kje bi oglaševali. Oglašujte samo, če imate res kaj pametnega, koristnega za povedati. Oglašujte samo, če imate za povedati kaj novega, kaj kar še ne vemo. Vaše sporočilo mora biti relevantno in dobro usmerjeno. Če nimate nič pametnega za povedati, bodite raje tiho. Oglasi v stilu »prosimo kupite pri nas, potrebujemo nekaj denarja«, v resnici ne delujejo več.
Komentarji:
- Stran
- 1
- 2
- Stran
- 1
- 2
Oglaševanje ni tako dobičkonosno kot nekoč. Odvisno tudi od posla. Nekje je dovolj dober marketing če si v rumenih straneh, nekje pa moraš za isti efekt porabiti ogromno denarja.
Problem je, da smo dandanes dobesedno bombardirani z oglasi . Prihajajo od kjerkoli ter kadarkoli.
Ker je naša pozornost omejena, le na eno stvar za kratek čas, postajamo pa vse bolj slepi za oglase. Oglas mora najprej pritegniti pozornost. In že tu se bije huda bitka , ker je oglasov preveč.
Dobro oglaševanje (po mojem mnenju) je že to, da te ljudje najdejo, ko naletijo na problem, ki jim ga ti lahko rešiš. Še bolje je, če v ljudem lahko ustvariš problem, ki se ga prej sploh niso zavedali :)
Lp Enes
Oglaševanje gre iz množičnega vedno bolj v ciljano in nišno usmerjeno komuniciranje.
Odlično knjigo na to temo z naslovom "The end of marketing as we know it" je napisal nekdanji vodja marketinga Coca Cole Sergio Zyman.
G. Lisac, mogoče bi zadevo lahko prevedli v slovenščino :)
Zanima pa me, kje je smisel dotičnega oglasa? Sama ga namreč še nisem ugotovila.
Sem pa našel obliko orto direktnega marketinga, ki nudi odlično izhodišče za sklepanje posla. Pa še zame je dobra referenca :)
Zakaj orto? Ker bi težko šlo za bolj oseben stik, kot je fizičen stik pri ročni masaži na stolu. Kdo si ne bi zapomnil 5 minutne sprostitve in kje jo je prejel zastonj ;) Seveda si "oglaševalec" pravtako "zapomni" stranko s kakšno anketo, na podlagi katere ima potem dobro izhodišče za prodajo. Preveriti učinkovitost akcije pa tudi ni težko.
Res je, da ne dosežeš tako široke množice kot s klasičnim oglaševanjem ali direktnim marketingom je pa zato dosežena množica bolj kvalitena.
Poizkusite kdaj...gužva zagotovljena z garancijo :)