Nove objave na vaš mail!

Vsak nov zapis, vam lahko pošljem po elektronski pošti. Prijavite se tukaj:

Poglejte kaj sem zapisal, natanko pred letom dni:

Pogovor s prodajalcem rekorderjem
Včeraj sem se pogovarjal s prodajalcem, ki je v svoji panogi v Sloveniji prodal največ. Osebno je v 9 mesecih obiskal in prodal 760 strankam! Kako mu je to ...

Iz dnevnika marketinškega guruja 1. del

90_b_iz_dnevnika_guruja1.jpg

V knjigi boste našli 97 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje. Vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Če vas zanima marketing, če želite uspeti v poslu, potem je ta knjiga za vas.

Iz dnevnika marketinškega guruja 2. del

88_b_iz_dnevnika_guruja2.jpg

V knjigi boste našli 93 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Marketing, direktni marketing, prodaja, retorika, dobičkonosne ideje. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse.
 

Iz dnevnika marketinškega guruja 3. del

89_b_iz_dnevnika_guruja3.jpg

V knjigi boste našli 105 kratkih nasvetov za povečanje prodaje in dobička. Zanimivo in poučno branje, vse na podlagi primerov, večinoma iz slovenske prakse. Marketing, direktni marketing, dobičkonosne marketinške ideje za vsak posel.

Tag

Aleš Lisac, Marketing, Direktni marketing, Trženje, Neposredno trženje, Retorika, Retorik, Javno nastopanje, Šola retorike, Prodaja, Povečanje prodaje, Zaslužek, Povečanje zaslužka, Oglaševanje, Guru, Coaching, Seminarji, Knjigarna, Dobre knjige, Svetovanje, Consulting,

<< nazaj Trgovska evolucija
Marketing
Komentarji:   4 19.10.2007
V dobrih starih časih si prišel v trgovino, se naslonil na pult in povedal, kaj bi rad. Teh časov se še spomnim – z listkom so me poslali preko mosta čez Kolpo v trgovino v Čedanj (vas na Hrvaškem).

Čisto mimogrede; očitno sem že kar precej star – trgovino, o kateri govorim, so že zdavnaj zaprli, viseči most čez Kolpo pa tudi (malo zato, ker je star, malo zaradi Shengena – glej sliko mostu).

No, vrnimo se v trgovino. Prijazna trgovka je šla v skladišče iskat vse, kar sem želel, vedno pa me je tudi vprašala, kako je kaj stara mama. In mi dala še en žeton za biljard avtomat. Pa Cockto sem seveda tudi popil.

Danes je vse drugače. Pametni trgovci so večino dela prenesli na kupce. Danes so trgovine skladišča, po katerih se moramo sprehajati sami. Namesto da bi nam drugi iskali blago in ga zlagali v vozičke, to delamo sami. Potem prideš na blagajno, kjer spet vse delo opraviš kar sam. S pomočjo avtomatskih blagajn.

Ali pa bencinske črpalke. Včasih si se pripeljal z avtom na bencinsko črpalko, uslužbenec ti je natočil gorivo, pobrisal šipo, vprašal, ali pregleda olje. No, priznajmo, bila so obdobja, ko si mu moral pokazati tudi, da imaš bone za gorivo, potem se je šele lotil točenja goriva. Danes vse to lahko opravi avtomat.


petrolavtomat1
Avtomatsko točenje goriva pomeni nižje stroške (nič plač za zaposlene) in manjšo prodajo (zaposleni seveda prodajo več kot avtomat).

Oba koncepta sta seveda dobra. Če vse delo opravi kupec sam, so stroški prodajalca nižji in teoretično lahko vsaj del prihrankov vrne kupcu. Čim manj zaposlenih ljudi – to je dobra ideja. Ker imajo zaposleni to »čudno« navado, da vsak mesec želijo plačo, ker gredo od časa do časa na bolniško, ker bi radi regres, ker hočejo čas za malico, ker vedno najdejo kakšen razlog za pritoževanje ... Skratka, zaposlenih se je treba znebiti, ker povzročajo same probleme.

Drugi koncept pa je bolj usmerjen v kupca in v povečanje prodaje. Kupcu ponudiš čim boljšo storitev, daš mu čim več. Kupec je za dodatno storitev pripravljen odšteti nekaj več denarja. Dobro izšolani in motivirani zaposleni poskrbijo za to, da zadovoljne stranke porabijo več. O tem, koliko dobro izšolani prodajalci prispevajo v Petrolove blagajne vsak dan, sem pa itak že pisal.

petrolavtomat2

Oba koncepta sta seveda dobra. Če vse delo opravi kupec sam, so stroški prodajalca nižji in teoretično lahko vsaj del prihrankov vrne kupcu. Čim manj zaposlenih ljudi – to je dobra ideja. Ker imajo zaposleni to »čudno« navado, da vsak mesec želijo plačo, ker gredo od časa do časa na bolniško, ker bi radi regres, ker hočejo čas za malico, ker vedno najdejo kakšen razlog za pritoževanje ... Skratka, zaposlenih se je treba znebiti, ker povzročajo same probleme.

Drugi koncept pa je bolj usmerjen v kupca in v povečanje prodaje. Kupcu ponudiš čim boljšo storitev, daš mu čim več. Kupec je za dodatno storitev pripravljen odšteti nekaj več denarja. Dobro izšolani in motivirani zaposleni poskrbijo za to, da zadovoljne stranke porabijo več. O tem, koliko dobro izšolani prodajalci prispevajo v Petrolove blagajne vsak dan, sem pa itak že pisal.

Dodaj komentar


Komentarji:

19.10.2007 @ 21:09 ervinator
Takšni avtomati, pri katerem takoj s kartico plačaš, mi ustrezajo, ker ne izgubljam časa v vrsti. Lahko pa povem, da na luksemburško nemški meji (Mesenich) zelo malo ljudi plačuje na tak način (čeprav je seveda možno), pač pa gredo v bencinsko trgovino, si vzamejo še topel rogljič in potem stojijo v vrsti. Skratka, pametno je strankam ponuditi izbiro, hkrati pa preučevati, kako jih pozitivno (ne z ovirami) spodbujati k nakupu tistega, kar prinaša največji dobiček.
20.10.2007 @ 07:43 Sašo
Sam poznam 2x bencinske črpalke (Petrol, bolj manjše) kjer ti zaposljeni še vedno tankajo bencin. Gre pa za bencinsko proti Sadinji vasi(Ljubljana) in v Litiji.
Sam sem bil precej presenečen, ker se je res to delalo pred časom, ampak očitno se nekateri še vedno držijo tega.
22.10.2007 @ 01:03 Zvoni
Hja, samo v to nas silijo standardi in ekonomski izračuni reduciranja stroškov na čim manjši znesek. Samo moramo se zavedati, da ljudi ne moramo vedno gledati kot strošek in požiralce plač; konec koncev bi na tak način lahko imeli same robote in par kapitalistov...
22.10.2007 @ 11:27 biokmetovalec
Pri nas, no, pravzaprav pri sosedih - na Hrvaškem, pa še obstaja postrežna trgovina. Tista, v katero sem hodil še kot otrok po vse, kar smo potrebovali.

Včasih je mama med kuhanjem kosila opazila, da ji kaj manjka in "hitri Zvonkec" je bil slabih 10 minut tja in nazaj...

Bom šel v kratkem kaj kupit, samo zato, da obudim spomine...

Se pa strinjam z Zvoni.
na vrh